Skocz do zawartości

Termostst w transalpie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam taki oto problem:

Kupiłem niedawno Hondę Transalp XL600V r96 i zauwżyłem że w temperaturze otoczenia +10 stopni bardzo długo się nagrzewa. Kiedy silnik powoli roi sie ciepły, jednocześnie nagrzewa sie chłodnica, a przeciez powinna pozostać zimna dopóki silnik się odpowiednio nie nagrzeje. Poza tym jak już się porządnie nagrzeje to raczej tylko na postoju, bo w czasie jazdy temp. znowu spada do minimum.

Może ktoś umiałby mi odpowiedzieć, czy "ten typ tak ma" czy mam walnięty termostat. No i gdzie ten termostat jest umieszczony? Bo tego tez nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuje na to że termostat jest otwarty cały czas czyli do dupy.

Nowy kosztuje 160,36 +Vat .

Zamocowany na górnym wężu od chłodnicy we własnej obudowie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER

Na 100% termostat walniety, ale radze dowiedziec sie na ile jest stopni i poszukac nie w sklepach motocyklowych, ale zwykłych z czesciami samochodowymi. Mnie w Riderze za termostat do XTZ 750 powiedzieli cos koło 150-200zł (juz nie pamietam). Znalazłem za 25zł IDENTYCZNY-DOKŁADNIE TAKI STAM na tyle samo stopni. Okazało sie, ze jest on od Daewoo Tico :) . Moja maszyna nie obraziła sie i jezdzi (normalnie sie nagrzewając).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER
A ja bym dla próby zasłonił chłodnicę. Miałem taki przypadek w Africe Twin i okazało się że ten typ tak ma. Termostat był tip top.

NIe wolno zasłaniac chłodnicy. To nie jest Syrena, czy Żuk. Tu jest precyzyjne wykonanie i wszystko ma działac jak w zegarku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady. Rozmawiałem też od wczoraj z kilkoma użytkownikami transalpów i afric i większość z nich mówi, że te motory długo się nagrzewają, że zimą długo to trwa. Spróbuję rzeczywiście na próbę zasłonić chłodnicę (nie pomyślałem o tym), w końcu termometr mam - to będę widział czy sie nie przegrzewa. A swoją drogą to w wolnym czasie odkręcę termostat, choć nie jest łatwo się do niego dostać i sprawdzę czy działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zobacz czy tam w ogóle jest termostat :twisted:

 

a tak poważnie, to miałem kiedys podobne objawy u siebie, ja swój wygotowałem w wodzie z kwaskiem cytrynowym, w czasie gotowanie wyjmowałem go - i jak ostygł - wkładałem, i teraz OKi :)

 

jakis burak po prostu kiedyś zalał układ kranówką i się kamień akurat zebrał na termostacie,

 

PS odnośnie manuala odp. na PW

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie to samo mam w samochodzie (fiat marea 2.0), silnik w ogole nie chce sie rozgrzac w czasie jazdy. na razie jezdzimy z zasłoniętą chłodnicą ale juz moj ojciec kupil nowy termostat i w piatek sie wymieni i mam nadzieje że to pomoże. wiele osób wymontowuje w ogole termostat, może poprzedni włąsciciel twojego transalpa też tak zrobil bo mu sie grzała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER
Bullson czy ty nie przesadzasz czasem?

Zainteresowanemu wszystko wyjasniłem na gg. Teraz pisze tylko do ciebie koniu. Kolega kupił motocykl w zimie, a wiec nie jezdził i nie wie czy w lecie rozgrzewa sie do normalnej temp, czy moze wskaznik pokazuje tyle samo. Do czego zmierzam? Otóż, może byc tak, ze wskaznik temp nie pokazuje dokładnie (miałek taki przypadek). I mimo, ze wskaznik pokazuje ze silnik jest niedogrzany, w rzeczywsitosci silnik moze miec juz odpowiednia temp. Przez zasłoniecie chodnicy i czekanie az wskazówka od temp osiagnie odpowiedni poziom mozna sinik przegrzac(takie sa twoje rady). W tym przypadku najpierw trzeba sprawdzic, a najlepiej od razu wymienic termostat, bo sadzac po opisie MZ Ridera, to własnie to urzadzenie jest wszystkiemu winne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER
Bullson coś ty ostatnio straszni mądralujesz w temacie mechaniki. Silniki motocyklowe nie sa projektowane z założeniem że będzie sie ich używało w temp +5 st.

Ciężko jest zrobić silnik który będzie się nagrzewał w niskich temp a w 30 st nie będzie się gotował. Cpdzi mi oczywiście o motocykl, w którym układ chłodzenia nie może być zbyt obszerny. Motocykl sportowy musi wytrzymywać pałowanie w upale, a enduro wycieczke po Maroku z ładunkiem prtzekraczającym zdrowy rozsądek.

W takim razie motocyklem mozna jezdzic tylko na południe, NOrdCape odpada, syberia tylko w srodku lata, dobre, dobre :lol: :lol: :lol:

Masz mi za złe ze sie udzielam. Słuze rada w temacie ktory przerabiałem i w aucie i w motocyklu. Acha, Transalp to motocykl sportowy? NIe wiem czy masz swiadomosc o jakim motocyklu mowa. No, ale co bys sie nie główkował-transalp to turystyczne enduro :lol: Widze, ze cie irytuja porady nie twojego autorstwa, albo tylko moje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik do prawidlowej pracy potrzebuje określonej temp. dlatego wstawia się termostaty. Usuwanie termostatu z ukłądu chłodzenia to, czysty idiotyzm szkodzący silnikowi, zwiększajcy jego zużycie oraz konsumpcję paliwa. Poprostu silnik jest niedogrzany i nieosiąga odpowiedniej temp. pracy. W skrajnych przypadkach może taka zabawa doprowadzic do pękniecia głowicy silnika (duże różnice tem.-płyta goniowa-wew.kanaly chłodzące w głowicy).

 

Gdy naprawialem ostatnio transalpa, wlaściciel żalil się na niedogrzanie silnika zimą (też stosował przesłonki chłodnicy). Odrazu chciałem zabrać się za rozbieranie obudowy termostatu, ale niestety właściciel nie miał zawiele czasu:(. W każdym razie widać, że jest to częsta przypadłość.

 

Bullson=> Ostatnio wydaje mi się, że masz monopol na wiedze i to co powiedzą inni niema znaczenia, tymbardziej dziwi mnie to, gdyż twoja działalność zagłuszyła bardzo dobrych mechaników. Wygląda mi to na to, że poprostu niechce im się z tobą kłucić, bo i tak niedasz sobie niczego wytlumaczyć - wiesz swoje i tyle!. Twoje rady są cenne, ale staraj się je udzielać w bardziej kompromisowy sposób.

 

Ps. Nie nazywaj mnie wiecej "Kolegą", bo nim nie jestem, ponadto sądzę, że robisz to celowo aby mnie zirytować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER
Bullson=> Ostatnio wydaje mi się, że masz monopol  na wiedze i to co powiedzą inni niema znaczenia, tymbardziej dziwi mnie to, gdyż twoja działalność zagłuszyła bardzo dobrych mechaników. Wygląda mi to na to, że poprostu niechce im się z tobą kłucić, bo i tak niedasz sobie niczego wytlumaczyć - wiesz swoje i tyle!. Twoje rady są cenne, ale staraj się je udzielać w bardziej kompromisowy sposób.

Wszystko zaczeło sie od tego, ze ktoś próbuje mi wmówić,że spuszczam czarny olej, mam z moto cos nie tak itd itp. A ja bronie swoich racji. NIektórzy mnie bardzo zdenerwowali swoimi "sugestiami", dlatego nie waham sie krytykowac ich uwag, zwłaszcza, ze są do bani. Poza tym to jest forum dyskusyjne prawda? Wiec mamy dyskutowac, a nie cicho ciedziec bo ktos gosno powie swoje zdanie i uwaza, ze ma racje.

 

Ps. Nie nazywaj mnie wiecej "Kolegą", bo nim nie jestem, ponadto sądzę, że robisz to celowo aby mnie zirytować.

Tak, zgadza sie, nie chciałem nikogo obrazac, wiec ten wyraz uznałem za najbardziej stosowny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec mamy dyskutowac, a nie cicho ciedziec bo ktos gosno powie swoje zdanie i uwaza, ze ma racje.  

 

Dlatego ja też staram się z toba dyskutować, tylko że zawsze z czasem zaczyna się to przeradzać w przepychanki. Bull... posłuchaj, przecież na forum są ludzie co na codzień mają do czynienia z motocyklami, naprawiają je, jeżdzą na nich, lub nawet zajmują sie nimi zawodowo. Sądzę, że ich opinia jest ważna i miarodajna. Jeśli chesz bronić swoich racji, to zapewniam cię, że zostanie to uszanowane, ale musisz przedstawiać konkretne argumenty, a nie najeżdzać na kolesi co starają cię zbic twoje.

 

Jak już napisalem powyżej, cieszę się z twoich wypowiedzi na forum, sporo tutaj wnoszą, jednak staraj się nie być tak kontorowersyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER

Wybacz, ale rozwalił mnie zupełnie tekst, ze motocykle są do jeżdżenia w temperaturach od +5 C wzyż. Co to ma obchodzic termostat? Róznica jest taka, ze zamiast startowac od 20C zaczyna prace od np 0C, a otwiera i tak przy takiej samej temp jak zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...