Ziggy Opublikowano 7 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2005 Jak w temacie.Po wbiciu koszy i osadzeniu łożysk, jak domowym sposobemskasować luz-wyregulować siłę dociągnięcia łożyska ?Niby mowi sie ze dociągnąc a potem odkrecic o 90 sopni,fajnie, ale kiedy przestac dociagać ? Jak znalezc ten wlasciwypunkt dokręcenia aby nie bylo za ciasno ani zbyt luźno ? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 7 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2005 Wszystko jest pięknie opisane w serwisówce.Dociąga się odpowiednim momentem za pomocą specjalnego klucza pazurkowego połączonego z kluczem dynamometrycznym i odkręca , a nastepnie ponownie dokreca, czasem jest podany kat Np dla TDM 850 dokręca się momentem 48Nm aby łożyska się ułożyły, następnie luzuje i dociąga momentem 16 Nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 7 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2005 Ja robię to tak, by kierownica obracała sie z minimalnie wyczuwalnym oporem (już po skręceniu, zwróć uwagę, że po dokręceniu górnej półki całośc sie robi sztywniejsza). Skręcisz za lekko - będzie stukać, za sztywno - motocykl po puszczeniu kierownicy będzie powoli myszkował. Zazwyczaj po jakimś czasie konieczne jest ponowne dokręcenie. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2005 Temat łożysk układu kierowania jest bardzo subtelny.W starych ramach stalowych faktycznie można wybić (dosłownie młotem) i nabić w to miejsce nowe bieżnie - broń Boże całe łożyska - posmarować i składać. Dokręcać w/g serwisówki a jeżeli brak danych to nie więcej jak 45 Nm i popuścić. Motocykl podbudowany lub podwieszony powinien mieć możliwość swobodnego skrętu kierownicą i w momencie ponownego dokręcania przerwać gdo wystąpi pierwszy opór na kierownicy.Po przejechaniu kilku kilometrów należy sprawdzić czy nie pojawił się luz.W ramach aluminiowych lepiej jest zlecić wymianę w warsztacie.Stare bieżnie należy wyciągać ( nie wybijać ) spec. wyciągaczem aby bieżnia w trakcie opuszczania siedliska się nie kantowała a następnie w odwrotnej kolejności po przestrojeniu narzędzia wciągnąć nową bieżnię w miarę możliwości delikatnie. Reszta operacji bez zmian.Bardzo ważne jest po wyciągnięciu starej bieżni aby zmierzyć czy nie nastąpiła owalizacja otworów w główce aluminiowej ( skutki nieumiejętnej jazdy na kole lub powypadkowe ). Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziggy Opublikowano 7 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2005 Ok. Dokrecilem tak, ze luzu nie ma i czuc minimalny doslownie opór (na podniesionym przodzie oczywiscie). Reszte bedziemy sprawdzac po pierwszej jezdzie. Mam rozumiec, ze po owej jezdzie, jeslli przy hamowaniu nie bedzie luzu a i sprzet bedzie sie dobrze prowadzil to to bedzie juz OK ?Dodam, ze wiem jak sie jezdzi ze zbyt mocno scisnietym lozyskiem - nie da sie poprostu utrzymac rownowagi... Dziekuje za cenne rady wszystkim. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 7 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2005 Bardzo ważne jest po wyciągnięciu starej bieżni aby zmierzyć czy nie nastąpiła owalizacja otworów w główce aluminiowej a jeśli już główka ramy jest od środka zowalizowana to co sie dzieje potem- wymieniamy ramę czy po prostu ją tulejujemy? Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2005 I tutaj zaczynają się schody. Ze względu na koszty odpada wymiana ramy ( chyba że był to skutek wypadku za który płaci ubezpieczalnia ) .Spotkałem się w niemczech z wzmacnianymi łożyskami główki ramy.W niektórych alu ramach jest możliwość założenia na zewnątrz stalowego pierścienia montowanego na gorąco a w innych niestety należy przywrócić otwór do pierwotnego kształtu czyli idealnie okrągłego i dopasować do tego otworu łożysko o masywniejszej budowie podszlifowane na pierścieniu zewnętrznym pod wymagany wymiar. Operacja jest bardzo precyzyjna i skomplikowana niestety. Nie będę głośno mówił , że po stwierdzeniu takiej awarii właściciel uzupełnia braki płynnym metalem i sprzedaje motocykl !!!świadomie wpuszczając kogoś na minę. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszzzz Opublikowano 8 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2005 mam pytanko ostatnio patrzylem wlasnie za lozyskiem do cbr 900 i tu nie jestem w pelni przekonany czy sprzedaja to w komplecie z bierzniami czy tylko same lozyska a bierznie trzeba dokupic oddzielnie. PS wymiana samych lozysk chba niema wiekszego sensu ?? tak mi sie przynajmniej wydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2005 Nie ma problemu z kompletem łożysk do CBR900 wystarczy tylko przy zamówieniu podać rok budowy motocykla i model np.SC28 lub SC33.Zestaw obejmuje dwa kompletne łożyska i czasami uszczelniacz dolny. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszzzz Opublikowano 8 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2005 dzieki Piotrze za opis wymiany slizgow to dosc duza rozniaca niz w zwyklych ramach.Co do dostepnosci to wiedzialem ze sa dostepne praktycznie od reki, a teraz juz wiem ze sprzedaja caly komplet :) dzieki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.