Skocz do zawartości

BANDIT 400


basior122
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Tydzień temu zakupiłem suzuki bandit 400 i mam kilka pytań np. ile filtrów powietrz trzeba kupić do niego 4 czy 1, gdzie można kupic Dyno Jet do tego motorku i jaki to mniejwięcej koszt? Poza tym mam jeden problem tzn. gdy motor odpalę i pochodzi powiedzmy jakieś dziesięć minut gdy mu dodaje gazu raz reguje szybko a raz ma tak jakby miał dziurę pomiędzy 4 a 6 tys. obrotów (słychać to jakby nie palił na jeden gar i lekko pyrcha) a od 7 dostaj takiego kopa że do 12 to jest dosłownie sekunda. Zastanawiam sie czego to może byc wina???

 

Pozdro ziomale!

 

Z góry dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestawy Dyno Jet kupisz w Stolicy praktycznie w każdym salonie motocyklowym a także w Larssonie czy Tarborze (przynajmniej kiedyś mieli) albo w PTM (naprzeciwko Boldoru) na Jagielońskiej. Koszt to pewnie równowartość około 126 USD.

 

Może wcale Ci niepotrzebny zestaw Dyno Jet (ja mam średnie zdanie o tej marce)? Jak masz regulowane iglice to wystarczy je przestawić (a w przypadku większych modyfikacji kupić kilka dysz w Larssonie).

 

Filtr powietrza: zależy co chcesz zrobić. Jak zalożyć Dyno Jety to zmień na K&N. Niewiem jak wygląda airbox w bandicie 400 bo być może lepsze efekty da założenie stożkowych filtrów powietrza zamiast wkładu do airboxu.

 

"Dziura" w obrotach może być spowodowana kilkoma sprawami: złe świece (mój faworyt :)), przebicie na przewodach wysokiego napięcia,zabrudzony filtr powietrza, rozwiercony wydech czy zle wyregulowanie gaźnikow (skład mieszanki lub synchronizacja).

 

P.S. "ziomale"?? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dzięki za szybką odpowiedź! Jeżeli mogę cie jeszcz poprosic o kilka wyjaśnień:

1 Jak sprawdzic czy mam regulowane iglice, jak to zrobić, gdzie przeczytać lub gdzie to mozna zrobić...dużo tego :-)

2 Jeżeki chodzi o filtry zobacz ten link:

http://banditalley.com/v-web/bulletin/bb/v...c.php?t=416/url

I tam na dole jest zdjęcie air boksu. Stożkowe tżeba założyć chyba cztery bo taki widziałem. Do air boksu wejdzie normalny czy może jede duży stożkowy i może wiesz gdzie kupić dobry filtr inny niż K&N (a tak w ogóle czy sam K&N da jakieś zmiany. Widziałem na allegro filtry powietrza ale nie wiem co to jest, może ty coś wiesz.

3 Co poradzić jeżeli dziura obrotowa jest spowodowana przebiciem na przewodach wysokiego napięcia lub przewierconym tłumnikiem.

4 Jakie byś proponował oponki 160/60 17

 

Sorrki, że tak się rozpisuje ale to moje pierwsze moto i mam parę niejasności.

 

Pozdrawiam!

 

P.S.

Ziomki = Przyjaciele

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

basior122 0-> bez obrazy ale jak niewiesz jak sprawdzić iglice to daruj sobie wszelkie samodzielne kombinacje przy gaźnikach. Jak koniecznie chcesz założyć nowe iglice i dysze to zleć to komuś kto się na tym zna bo możeszs narobić sobie klopotów (przy czym najmniejszy to koszmarne spalanie i zalewanie świec).

 

Ryży Koń-> Wykresy mocy dla seryjnego GSF 400 i motocykla po zamontowaniu zestawu Dyno Jet mowią co innego. Może to tylko marketing a może nie... Ja tam myślę, że poprawa parametrów będzie odczuwalna, ale 400ccm nie zamieni się po wymianie dysz w 1200ccm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już kiedyś , że zabawa manetką gazu bez obciążenia może się źle skończyć. Pierwsza sprawa to postawienie motocykla na hamownię i profesjonalny pomiar a później dokładna analiza wydruku.

Jeżeli zobaczę wydruk to pogadamy.

RK ma zupełną rację , że DynoJet nie pomoże w tym motocyklu.

I teraz wyjaśniam - GSF400 Bandit nawet po dużym przebiegu nadal jest wściekłym bandytom i może początkującemu kierowcy zrobić mocne kuku.

Po regulacjach kierowca powinien się stopniowo przyzwyczaić do tego małego skurw***nka aby go okiełznąć i jeżeli po kilku miesiącach stwierdzi że to mało to wtedy może zakładać DynaJet i Power Filter ale powinien wiedzieć o drastycznym skróceniu życia swojego pupilka.

To tak jak stuletni dziadek po zażyciu Viagry. Babcia była zadowolona i jednocześnie zła - z powodu kłopotów z zamknięciem wieka dziadkowej trumny.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już kiedyś , że zabawa manetką gazu bez obciążenia może się źle skończyć. Pierwsza sprawa to postawienie motocykla na hamownię i profesjonalny pomiar a później dokładna analiza wydruku.

 

Dokładnie. Ustawienie gaźbników na oko i ucho to wyższa szkoła jazdy i bez specjalnych przyżądów (hamownia, analizator spalin) to chyba si ę nie uda nigdy w 100%

 

Jeżeli zobaczę wydruk to pogadamy.

 

żeby nie bylo, że zmyślam http://www.dynojet.com/pdf/3134.pdf . Piotrze wypowiedz się co o tym myślisz. Moim zdaniem wygląda to ładnie :)

 

RK ma zupełną rację , że DynoJet nie pomoże w tym motocyklu.

...zakładać DynaJet i Power Filter ale powinien wiedzieć o drastycznym skróceniu życia swojego pupilka.

 

Taki silnik jak w B4 to "żyleta" i trzeba mieć trochę pojecia, zeby go opanować. I oczywiście niema sensu od razu go "tuningować". Lepiej bylo kupić B6. Ale niektórych "kreci" dłubanie przy silnikach.

Nie poprawi to paramterow silnika o 100% ale myslę, że poprawi to charakterystykę silnika w zauważalny sposób. Opieram się tylko na tym wykresie bo nigdy czegoś takiego nie robiłem w Bandicie 400 i niewiem jak to naprawdę się spisze.

 

A dlaczego "drastycznie skróci się żywot silnika"? Zakladam, zę nie bedzie się pzregrzewał i że wszystkie parametry będą OK. Sprzęgło może wysiąść wcześniej ale sam uklad korbowo-tłokowy chyba nie?

 

 

To tak jak stuletni dziadek po zażyciu Viagry. Babcia była zadowolona i jednocześnie zła - z powodu kłopotów z zamknięciem wieka dziadkowej trumny.

 

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po obejrzeniu wykresu najpierw muszę ochłonąć i powrócić do normalnego ciśnienia krwi w organiźmie.

Jest to orginalny materiał Dyna i nie możemy go podważać, ubawił mnie wykres serii na wyższych obrotach. Jak żyję jeszcze takiego kokluszu nie widziałem.

Pompka zapominasz o ważnej sprawie - w wytycznych montażu producent ostrzega zwłaszcza warsztaty przed montowaniem ich kitów do motocykli o sporym przebiegu i braku jego dokumentacji czyli książki serwisowej.

Ten drugi przebieg jest bardzo przyzwoity chociaż prosi się o większą dyszę paliwa i może drobne korekty powietrza.

Wracając do tematu napisałem o wydruku tego konkretnego motocykla ale teraz sam już nie wiem co o tym sądzić. Może tak jak napisałem wcześniej zrobić podstawowy serwis, pogonić po uliczkach i jak się spodoba zacząć tuningować , ale z głową i kolejno.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Piotrze, widzialem pomiary mocy na hamowni kliku (nastu) motocykli. Większośc to były Intrudery 1400 z różnych roczników, wersji (68,65,61KM) i o róznym stopniu modyfikacji (chodzi mi o silnik). Seryjne motocykle mialy identyczny wykres mocy na wysokich obrotach. Po prostu brakuje im wtedy powietrza i paliwa. Kłaniają się normy emisji spalin. Jak założy się iny filtr powietrza i pokombinuje z gaźnikami silnik zaczyna pracować tak jak został do tego zaprojektowany a normy Euro 1,2,3 zostaja "olane".

 

Ja wcale nie zapominam o tym, ze założenie nowych dysz do motocykla na granicy remontu kapitalnego to pomylka. Pierwszą sprawą jest zrobienie pełnego serwisu (zawory, synchronizacja i wszystkie wymiany i regulacje). silnik musi byc w idelanym stanie, zeby efekt był taki jakiego się oczekuje.

 

Wykresy z DJ nie są tak do końca miarodajne. W przypadku np: VS 1400 (sorry, ze tak cąły czas podaję to jako przykład ale o tym mam jakieś pojęcie :) ) poprawa charakterystyki jest minimalna a w rzeczywistości po złąożeniu dobrego wydechu (nie nie pustego :lol: ) i filtrów jest przyrost mocy i momentu rzedu 20-30%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszym krokiem podczas szukania mocy i momentu w choperach jest zdejmowanie tzw. kagańca lub jak to inni nazywają ruskiego baipasu czyli wymiana kolanek wydechowych na nierdzewne pełnoprzelotowe.

Drugi krok to jakieś pseudo tłumiki coby nogawek płomienie nie opalały najlepiej puste a potem dysze,iglice,sprężyny itd.

W dwucylindrowcach jest duży potencjał tylko trzeba go uruchomić.

Po wielokrotnym sprawdzeniu świec i dopasowaniu ustawień zaczyna się zabawa dla właściciela a dla sąsiadów horror.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszym krokiem podczas szukania mocy i momentu w choperach jest zdejmowanie tzw. kagańca lub jak to inni nazywają ruskiego baipasu czyli wymiana kolanek wydechowych na nierdzewne pełnoprzelotowe.

Drugi krok to jakieś pseudo tłumiki coby nogawek płomienie nie opalały najlepiej puste a potem dysze,iglice,sprężyny itd.

W dwucylindrowcach jest duży potencjał tylko trzeba go uruchomić.

Po wielokrotnym sprawdzeniu świec i dopasowaniu ustawień zaczyna się zabawa dla właściciela a dla sąsiadów horror.

 

Piotrze a co w takim razie ze zjawiskami falowymi zachodzacymi w normalnym wydechu?? Tu jak są przelotowe rurki co będzie się działo?? Czy nie będzie większego zużycia paliwa i zmniejszenia mocy??

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zjawiska falowe omijają chopery dużym łukiem.

A tak poważnie podczas tuningu wielkiej dwójki ( poza Dukatem) nikt nie przejmuje się tymi zjawiskami albowiem występują one w zakresie obrotów niedostępnym dla choperów. W tych motocyklach najważniejsze jest głośne brzmienie i dobry odjazd z niskich obrotów, a po odjęciu gazu porządny grzmot z wydechu połączony z ulubionym błyskiem płomienia.

I tak ma być, wielu to lubi a faktyczny przyrost mocy też następuje z powodu szybkiego i niezadławionego pozbywania się spalin.

Pytasz jak ze zużyciem paliwa. Trudno powiedzieć ale to chyba nieistotny szczegół.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo ryzykuję ale pozwolę sobie niezgodzić się z Piotrem D :) . Założenie całkiem pustego wydechu do chopppera/cruisera (silnikV2) to kompletny brak pojęcia o "tuningu". W wydechu musi coś być (ja mam kawalek śruby z przyspawaną podkładką -wygląda jak lizak). Wtedy silnik ma najlepszy (nie największy!) przebieg wykresu mocy - wykres jest równy i bez "dziur" . Na całkiem pustym wydechu mniej wiecej w połowie obrotów robi sie "dziura" - duży spadek mocy, za to pod koniec obrotów moc jest największa (w porownaniu do silnika z tłumikiem w wydechu). W dragsterze (takim profesjonalnym nie do jazdy po ulicach i codziennej eksploatacji) można sobie pozwolić na takie coś. Oczywiście odrazu z wymianą wydechu trzeba dostroić gaźniki.

 

A zużycie paliwa? Generalnie po to się zakłada większe dysze i "ostrzejsze" iglice, żeby więcej palił. Ale w praktyce to wychodzi różnie. Mi spalanie znacząco nie podniosło się w czasie jazdy wtrasie ale po mieście to znika w takim tempie, zę aż strach (coś z 9 amoze więcej litrów na "setkę").No chyba, zę powoli i dostojnie się przemieszcam, żeby wszyscy widzieli i słyszeli (a nie tylko słyszeli) No ale jak sie miło jeździ (i jak narazie niespotkałem drugiego takeigo Intrudera w Polsce)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Piotrek, coś mi się wydaje, że tuning choperów pomylił ci się ze szpanerskim tuningem:). Tuning to nie grzmoty z tłumika i walenie w wydech schodząc z obrotów. Przecież nie o to, tu chodzi. Opisany przez ciebie tuning ma za zadanie zwracanie na siebie uwagi a nie wykożystanie max zdolności silnika.

 

Zjawiska falowe omijają chopery dużym łukiem.

 

Żadnego silnika nie ominą zjawiska falowe (jak już, to wiedza o nich omija umysły wielu właścicieli), a w nisko obrotowych silnikach mają one duże znaczenie, gdyż jest dostateczny czas na ich całkowite wykorzystanie.

Co do pustych wydechów, to uważam to za totalny idiotyzm w normalnym trakcyjnym pojeżdzie, poprostu dzięki pustemu wydechowi, jak słusznie zaznaczyl pompka powyżej, uzyskamy przyrost mocy w górnym zakresie obrotów. Taki przyrost mocy jest potrzebny na torze, a nie w normalnym życiu (a co dopiero w choperach), gdzie potrzebny jest wysoki moment w szerokim zakresie obrotów a nie jakieś wielkie górki. Wybacz, że to mówię, ale opisany przez ciebie tuning, jest dla mnei tuningem idioty (i w żadnym wypadku nie mam tu na myśli ciebie broń boże!, ale osoby które sobie takie cacko fundują).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...