Skocz do zawartości

Spawanie Silnika w dt


JaJo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Dorobilem sie niee malego problemu, przy dokrecaniu sroby od spustu oleju gwint przy silniku niee dosc ze sie ukrecil to jeszcze peknela czesc przy silniku wlasnie przy tym gwincie, musze teraz cos z tym zrobic czyli zespawac i zrobic nowy gwint co liczy sie z rozpolawianiem silnika ;-( a jest dziewiczy i to mnie najbardziej boli.CZy ktos wie gdzie w krakowie (dokladnie myslenice) mozna znalesc jakis zaklad ktory profesjonalnie to zrobi??

Druga sprawa to nowy zestaw "tloczek,sforzeni,zabezpieczenia" czy lepiej kupic orginal czy innej firmy tzn niee jakas lipa tylko np vosnera(czy inne dobrej firmy) z tego co slyszalem to przeciez niektore czesci, czy nawet wiekszosc czesci dla firm robia inne firmy a te ktore skladaja daja tylko emblemat i pisza np yamaha za co sie placi a mozna miec inne firmy a taki sam. Niech ktos sie wypowie w tej kwesti co wybrac? Jest to Yamaha dt 125 lc2 rok 85 ale stan igla( sprowadzony ze szfajcarii) Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co jest?? :?: :| co wy spicie na tym forum?? jedni :D ze tematy sie powtarzaja a ja :D ze zadaje 3 konkretne pytanie i nawet 1 osoba niee ma ochoty napisac nawet slowa, wkoncu to forum motocyklistow, wiszyscy sobie pomagaja, jakos jeszcze tego niee odczulem :) :| Pozdrawiam i dziekuje za wyczerpojace odpowiedzi :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to kaszana niezła, ja się nie bardzo znam, z kraka nie jestem, ale powiem co myśle o tłokach.

w sprzedaży są tłoki firmy meteor produkowane we włoszech, komplet tłok ze sworzniem itd kosztuje 170 zł i jest to chyba najtańsza alternatywa z dobrych firm, bo vertexy kosztują do dt koło 400 zł, orginalne są troche drozsze. podobno w sprzedaży są też chińskie zamienniki, ale pewnie trzeba je zmieniac co 2 tyg. :mrgreen:

te pytanie na temat tłoka najlepiej zamiesc w dziale enduro, albo najpierw użyj opcji szukaj

powodzenia przy remontowaniu moto :)

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może by tak dozbierać i już sprawić sobie jakies 160 ccm np mallosji albo poloni

A co to ma wzspolnego z tematem?? a tak wogle to do Dt 125 ani polini ani malosi nie robiło tuningowych cylindrów 160ccm

Co do tłokow to tak samo jak orginał a czasem nawet lepsze sa tłoki vertexa albo proxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o to spawanie silnika to żaden problem bo w tym miejscu gdzie jest korek spustowy nie ma dużego ciśnienia i nie ma sie co martwić. oddaj do spawania i zrób nowy gwint i bedze dobrze. a jesli chodzi o rozpoławianie silnika to zrób to sam w domu. ja na poczatku tez sie tego bałem ale jak tylko stary wyszedł do pracy, złapałem za śrubokręt i w ciągu paru godzin rozebrałem silnik od mojej husqvarny na kawałki.

tłok do dt 125 jest na szczescie w miare tani - wychodzi okolo 290zł wiec spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udalo mi sie zespawac!! narszczie znalazlem od tego speca, teraz czeka mnie gwintowanie i bedzie juz ok tylko ze teraz potrzeboje sie dowiedziec gdzie moge kupic w dobrej cenie:

-uszczelke dekla sprzegla

-uszczelke pod cylinder

-opone szosow krosowa

-klocki hamulcowe przod

-zestawa Tłokowy"nominal"(najlepiej orginal lub najlepsza replike)

i co wreszcie z tymi tlokami, czy sa lepsze od orginalow?? czy prox jest gorszy od wosnera, vertexa?? Doradzicie mi gdzie moge dostac te czesci i pomozcie z dobieranie tloka.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nagwintujesz to tym razem postaraj sie nie wkrecac sruby spustowej na siłe... i daj nowa podkladke pod ta srube. Jesli zalezy Ci na "trwałosci" (chociaz to 2t i nie powinienem uzywac tego slowa) wybralbym vertexa. Uszczelki do Dt powinny byc w larssonie, klasie. Jak nie maja zadzwon do motoromy www.motoroma.prv.pl jesli nie masz katalogu larssona o klasy:

 

www.larsson.com.pl

www.sklepmotocyklowy.pl

 

Powodzenia :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z zerwanym gwintem(spawaniem) zakonczony, jest nowy gwint i wyszystko gra. tylko ze teraz mam kolejne dotyczace zlorzenia silnika a chodzi dokladnie o uszczelniacz miedzy dwoma polowkami silnika, orginalnie byla tam taki czarny (chyba) silikon bardzo go malutko bylo, niee wiem czym to teraz uszczelic bo fabrycznie nie ma tam zadnej uszczelki, co zrobic bo wogule niee wiem jakim srodkiem to uszczelnic, niee beede tego rogil "hermetykiem" bo on jest za silny. Pomozcie ! Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadecydowalem ze kupuje Loctite 5920-85g (silikon wysokotemp.) i smaruje nim delikatnie karter, mysle ze to wystarczy, teraz mam jeszcze jedna sprawe, zmieniam tloka( lekko porysowany i widac nieszczelosci"czarny ponizej pierscieni" i lekko zapiecozny dolny pierscien) na woessnera tylko ze cylinder wogule niee jest porysowany i wypracowany na oko, z tego co wiem to mimo tego ze czlowiek niee widzi rys to cylinder zurzywa sie i robi sie (_) cos takiego w miejscu chodzenia tloka, niee chce robic szlifa bo mozna przez to spartolic sprawe jezeli ten cylinder rzeczywiscie niee jest zurzyty (to jest nominal) z tego co slyszalem to jezeli robiony jest szlifo to cylinder niee ma juz takiej zywotnosci ;( i wlasnie dlatego niee chce tego robic, bedzie chodzil dobrze ale niee przez taki okres jaki jest orginalnie :-( niee wiem czy to prawda no ale robie tego szlifa bo na nominal jest ciezko dostac porzadny tlok, praktycznie nikt go niee zamawia, sa lepiej dostepne ale tylko taiwanskie (1 sezon i po tloku :-)) a ja chce raczej dluzej pojezdzic.Doradzicie mi czy dobrze robie.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...