Skocz do zawartości

podwyższenie tyłu motocykla


Yogi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajta,

 

Chchialbym podwyzszyc troche tyl motocykla. Poniewaz nie mam takiej ramy jak w olejokach (przykrecany stelaz) nie chce mojej ciąć. Dzwonilem do PJP i maja tam takie mocowania ktore powoduja podwyzszenie mocowania tylnego amorka f-my LUCAS - cena 360zl. Podwyzszaja one tyl motocykla o 3,5cm. Sadzicie ze to optycznie dużo, bo jakos nie moge sobie tego wyobrazic ? Dzieki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jaki sposob mozna go odblokować?

 

PODRASOWAĆ :twisted:

ok, ale co i jak?

 

a co z materialem z jakiego jest zrobiony taki element? przeciez to jest element nośny. jak pierdyknie to bedzie klopot. nie moze byc ani za twarde ani za miękkie. z czego to moze byc zrobione?

to jest takie coś:

http://mbx.sm.pl/amortyzator_mbx/Amortyzator.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodzi o odblokowanie silnika b12 to jest sporo kroków to poczyniynia tego , tylko trzeba zadać sobie pytanie czy zależy ci na maxymalnej mocy kosztem elastyczności czy wystarczy Ci tylko to zblokowane przez fabryke 20-25% mocy

a co podwyzszania jest sporo tego na stronkach o streetach i olejokach jak

justbandit , gsxrzone itp

a te 300 zł na podniesienie tyłu bym zainwestował w zmiane sprezyn z przodu i oleju w zawiechu :mrgreen:

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodzi o odblokowanie silnika b12 to jest sporo kroków to poczyniynia tego , tylko trzeba zadać sobie pytanie czy zależy ci na maxymalnej mocy kosztem elastyczności czy wystarczy Ci tylko to zblokowane przez fabryke 20-25% mocy

a co podwyzszania jest sporo tego na stronkach o streetach  i olejokach   jak  

justbandit , gsxrzone itp

a te 300 zł na podniesienie tyłu bym zainwestował w zmiane sprezyn z przodu i oleju w zawiechu :mrgreen:

 

starczy mi odblokowanie tego co fabryka zabrała - rozumiem ze odbedzie sie to kosztem zwiekszonego zuzycia paliwa.

zapodaj te stronki bo o tych co podales 1 słyszę.

jesli chodzi o sprezyny - to moga byc progresywne f-my WP i twardy olej?

co do podniesienia wysokosci to bede to dorabial prywatnie bo szkoda kasy na te f-my LUCAS. pytania moje brzmi odnosnie tej podnoszenia: czy tylni amorek jest tak zamontowany ze nie wazne o ile podniose (oczywiscie z umiarem) to nie bedzie to przeszkadzalo jego pracy? wiem ze mozna bez problemu 3,5cm, a powiedzmy 5-6cm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

starczy mi odblokowanie tego co fabryka zabrała - rozumiem ze odbedzie sie to kosztem zwiekszonego zuzycia paliwa.

i tu sie mylisz , akurat spada , trzeba takie małe triko zrobić z airboxem i zakupić inne dysze, wymiana wydechu i 25 ogierów masz pod manetką

zapodaj te stronki bo o tych co podales 1 słyszę.

->google :D

 

jesli chodzi o sprezyny - to moga byc progresywne f-my WP i twardy olej?

niewiem jak wp , ale zkażdym co konsultowałem ten temat zakładał ohlinsy

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

3,5 cm to jest moim zdaniem bardzo dużo.

 

W tym sezonie podniosłem Dukę na tylnym zawieszeniu (jest fabrycznie umożliwiona regulacja wysokości siedzenia) o jakiś 1,5 cm i jak zobaczyłem, a potem usiadłem na Dukę to tak, jakbym wsiadł na zupełnie inny motocykl.

 

Charakterystyka jazdy też się zmieniła, na bardziej sportową.

 

Aha - i już nie muszę zdejmować centralnej podstawki bo w końcu nie haczę nią o asfalt w winklach :D Inna sprawa, że wcześniej snopki iskier spod centralki fajnie wyglądały i mogłem się po zmroku lansować :)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha rozumiem; bylem w garazu z linijka i mierzylem gdzie beda znajdowac sie poszczegolne elementy po podniesieniu; stwierdzilem ze 5cm to jest MAX; jak najlatwiej sprawdzic czy podniesienie o te 5cm nie wplynie negatywnie na prace amorka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yogi przesade nigdzie nie jest wskazane. 3,5 cm to wg. mnie całkiem sporo...

 

popatrz np. na tuningowane samochody- większość jest właśnie obniżana 3,5-4cm... no może max 4,5... do tej wartości obniżenie już daje dobry efekt wizualny, w porównaniu z serią wręcz piorunujący ale już to daje sie mocno odczuć podczas jazdy(w autkach przez obniżenie nieste szybciej zużywają sie elemnty zawiesznia takie jak amory czy wszelkie gumki itp...)

wszystko co powyżej tych wartości to już tuning extremalny- jak miałem autko które leżało na ziemi bo było obniżone nieco ponad 6cm- naprawde trudno sie tym jeździło a zawieszenie dostawało w kość nieziemsko.

 

NIe wiem czy ten przykład do Ciebie przemawia ale z motrami jest dużo wspólnego.

te 3,5cm to wbrew pozorom będzie dużo a 5 to już może być przegięcie. Napewno zmieni sie charakterystyka prowadzenia bandziroa, napewno straci na stabilności ale może zyska na poręczności... pewnie będzie bardziej agresywny. A to że akurat zrobili taki patencik właśnie na 3,5 cm też pewnie jest podyktowane względami bezpieczeństwa, tym żeby nic nie zużywało sie przez taką przeróbke za szybko, żeby charakterystyka prowadzenia nie zmieniła sie na tyle żeby zacząć przeszkadzać itd...

 

Pomyśl o tym. Ja tez bym na Twoim miejscu dorobił to na własną ręke bo wygląda to na tyle prosto że każdy sprytniejszy zakład tokarski to wykona.

Co do materiału to nie chce za bardzo sie wypowiadać bo nie chce wprowadzać Cie w bład ale w sumie tak na logike to jest to mały element więc mozna nie oszczedzac na nim na masie(i darować sobie aluminium) i zastosowac taki ktory bedzie najbardziej wytrzymaly... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dominik>iskry fajna sprawa, ale chyba ciezko wyczuc moment w ktorym podwiesza sie tylne kolo...ja teraz mysle czyby sobie butkow niepodkuc:D

 

swoja droga tez pokabinuje zeby podniesc troszke tyl fizycznie, bo moj pojazd przeszedl juz "tjunig optyczny",pozniej kolejny wlasciciel przywrocil go zpowrotem..i trochu dziwnie to teraz wyglada...

 

aha jeszcze 2 sprawy(pytania)

-jak ktos przyciera butem o glebe to jest jakas szansa zeby noga dostala sie miedzy podnozek a glebe...tzn wciagnie ci noge pod moto(???)

-przycieral juz ktos z was kolanem o glebe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

dgree zależy w jakich papciach jeździsz - jak masz slide'y to możesz byc spokojny, nie wciągnie Cię.

 

Jak masz zwykłe to nie jestem pewien, jakiś czas jeździłem w czymś a'la kowbojki i tarłem bokami i mnie nie wciągło, ale rzeczywiście komfortu psychicznego nie miałem, znaczy byłem zesrany :D

 

Ew zrób sobie blachy zamiast plastikowych slide'ów na papciach, wtedy dopiero będą szły iskry :)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...