Skocz do zawartości

pozagnanie sezonu... nie takie, jak bym chcial :(


zbyhu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czolem!

 

Ok. Dzieki za wyczerpujace odpowiedzi :).

Wszystko zrobie jak napisales. Sprawdze ta zebatke (juz chcialem to zrobic wczoraj, ale nie mialem odpowiednich kleszczykow przy sobie, by zdjac ten pierscien Segera).

 

Olej idzie caly do wymiany, bo w wersji optymistycznej ma przejechane 6 tys km, a w pesymistycznej do 10 kkm...

Jak motocykl kupilem, to sprawdzalem i bylo tak z polowe (na bagnecie). Zrobilem zaledwie niecale 400 km i juz by tyle oleju wsyslo? Hm, ciekawe...

Enylej. Teraz juz kupilem Motula 5100 i filtry, wiec na dniach to wszystko bede zmienial :D.

 

W sklepie jednym jest ogniwko laczace, ale do zakucia. Ile takie powinno kosztowac? Bo mi chlop krzyknal 20zl 8O.

 

Jeszcze raz dzieki za cala pomoc!!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

No, dzisiaj bylem w garazu i duzo udalo mi sie zrobic.

 

Przede wszystkim znalezc dodatkowe straty, wyrzadzone przez lancuch. Udalo mu sie wybic spora dziure w pokrywach od spodu :x. Po prostu w pokrywce od zebatki zdawczej i bloku silnika jest wywalony spory kawal aluminium :). Nawet widac to na fotkach...

 

Enylej. Dzisiaj wymienilem tez olej i filtr oleju. Wiec wreszcie nie bede jezdzil na suchej misce :D.

Stary olej byl CZARNY. No, ale taki lajf.

 

A teraz pytanie:

Wykrecilem sobie dla sprawdzenia swiece. I okazuje sie, ze lewa jest czarniusienka, a prawa biala jak snieg :). Tzn jeden gar ma za bogata mieszanke, a drugi za uboga?

Czy to mozna siakos we wlasnym zakresie wyregulowac? Czy to sie robi podczas synchronizacji gaznikow (wakuometry itd)?

 

I ostatnie pytanie. Jak mam zdjac bak? Gdzie on ma sruby mocujace i jak odmontowac kranik? Czy musze spuszczac paliwo?

Musze sie po prostu dostac do filtra powietrza, bo chce go tez wymienic i przy okazji wsadzic jakas amortyzacje pod bak, bo nie mam tej gumy przy glowce ramy. I bak na wybojach solidnie sie telepie...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bak zdejmiesz odkręcając dwie śruby po bokach przechodzące przez ramę na wysokości kranika paliwa. Odnośnie paliwa to ja u siebie spuściłem zdejmując jeden wężyk z kranika ale po wyjęciu baku okazało się że jest tam kranik przykręcony z dołu do zbiornika i najprawdopodobniej da się tam zamknąć paliwo (nie próbowałem bo już nie miałem paliwa w zbiorniku) a kranik główny jest przykręcony jedna śrubą do wspornika.

 

Pozdrawiam !!!

Kacper GS 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli masz kranik podcisnieniowy ( z wezykiem laczacym do kolektora ssacego i pozycja PRI ) to w pozycji ON jest on zamkniety i nie pusci benzyny ( tylko troszke z wezyka paliwa ).

Sprawa swiec jest bardziej skomplikowana - pierwsza czynnosc to sprawdzic czy obie sa jednakowe ( oznaczenia ). Nastepny krok to pytanie o wydech - czy jest oryginalny i jezeli tak to tlumik od bialej swiecy nie ma czasem wypalonych i przerdzewialych przegrod. Jezeli wszystko wyglada OK to trzeba zdjac dekiel i sprawdzic luzy zaworowe na obu cylindrach - to malo prawdopodobne ale moze zawor wydechowy na tym cylindrze ma za maly luz i po rozgrzaniu silnika nie domyka sie.

Nastepnie gazniki - trzeba je rozebrac i porownac nastawy z serwisowka, moze poprzedni wlasciciel obnizyl poziom paliwa w komorach plywakowych widzac ze ma stale zakopcona jedna swiece, tymczasem przyczyna zakopcenia jest zwykle nieszczelny zaworek plywaka tego cylindra, ktory w takim wypadku trzeba wymienic (Larson ).

Tak ze ruszaj do roboty i w trakcie sprawdzania wszystkiego bedziesz mial pewnosc ze zawory sa ustawione, a gazniki przeczyszczone i ustawione.

Dobra instrukcja rozbiorki i czyszczenia gaznikow Mikuni ( w pelni obrazkowa ) jest na stronie Suzuki GS www.thegsresources.com w dziale `In the garage`. Pamietasz ze po angielsku gazniki to `carburators`.

Wracajac do oleju to cala seria GS, specjalnie starsze egzemplarz lubia sobie pociagnac, ale zwiekszone zuzycie moze byc spowodowane stwardniala guma uszczelniaczy prowadnic i luzniejszymi pierscionkami i moze wlasnie bylo przyczyna sprzedania motocykla przez poprzedniego wlasciciela. To sie okaze w praniu - na razie nie ma czym sie przejmowac.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Serdeczne dzieki jeszcze raz :).

Takie zuzycie oleju ja sobie tlumacze tym, ze te 400 km zrobilem w takich a nie innych temperaturach. Dosyc duzo bylo w tym odpalania zimnego silnika (z okolic zera stopni).

No i raz nawet jak zbyt szybko mu odkrecilem (zanim sie pozadnie rozgrzal) to mi troche rzygnal olejem gdzies z lewej strony silnika.

Ziarnko do ziarnka i musialo zjesc troche tego oleju... No a jeszcze mogl on miec przejechane 10 kkm...

 

Zobaczymy ile bedzie szamal z nowym oljem. Wczoraj wlalem i bylo na bagnecie full. Idac za radami ludzikow odkrecilem swiece i pokrecilem troche rozrusznikiem, aby nabic oleju do filtra oleju i pompy. No, ale i tak jak motocykl odpalilem, to kontrolka zgasla dopiero po 3-4 sekundach od odpalenia. Motocykl pochodzil moze z 30 sekund i go zgasilem.

Wtedy na bagnecie juz bylo sucho, ale nic nie dolewalem, bo i olej na pewno jeszcze nie splynal. Dzisiaj zobacze jaki poziom sie ustalil i doleje do polowy wskaznika na bagnecie :(.

 

No. To teraz zakuc lancuch i dalej zabawa. Filtr powietrza na pierwszy ogien.

Dzieki za linka do rozbiorki gaznikow :).

Tak, mam kranik z pozycja PRI, wiec podcisnieniowy.

No, a jesli cos to komu da, to swiece mam NGK...

 

Jak tylko sie cos ruszy z naprawami, to of korz zdam relacje :D.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Widze, ze przez to zamieszanie pare postow wsyslo...

W skrocie wiec powiem tylko, ze udalo mi sie wymienic ten filterek powietrza, oraz zamowic ogniwo laczace do lancucha. Powinno dojsc w srode, wiec jest szansa, ze jeszcze sie w tym roku karne :P :banghead:.

 

A z gaznikami to nie wiem co zrobie. Synchronizacje moge w sumie wykonac u Draco Fishera, bo ma wakuometry. No, ale nie wiem, czy damy sobie rade ze skladem mieszanki (te roznokolorowe swiece).

 

No, a regulacja zaworkow, to juz bede musial gdzies oddac. Ile taka przyjemnosc kosztuje?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Sorka, ze post za postem, ale nikt nic nie napisal, a tylko tak moge miec nadzieje, ze ktos tu mi cos odpisze :banghead:

 

Byc moze bede mial dzisiaj ta zapinke lancucha. Pomyslalem, ze moze warto wyczyscic przed ponownym zalozeniem lancuch.

No wlasnie. Tylko jak go wyczyscic? W czym? Bo w benzynie to sie boje, ze oringi szlag trafi... Moze siakies konstruktywne uwagi :P?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

A z gaznikami to nie wiem co zrobie. Synchronizacje moge w sumie wykonac u Draco Fishera' date=' bo ma wakuometry. No, ale nie wiem, czy damy sobie rade ze skladem mieszanki (te roznokolorowe swiece).

 

No, a regulacja zaworkow, to juz bede musial gdzies oddac. Ile taka przyjemnosc kosztuje?[/quote']

 

ja właśnie dzisiaj odebrałam GS-a z warsztatu i mogę ci podać ile mnie to kosztowało:

Regulacja zaworów: płytki zaworowe: 15 zł, robocizna - 150 zł,

Czyszczenie + synchronizacja gaźników: robocizna - 120 zł

 

Reguacji dokonałam u OLKA w Bielsku-Białej (a dokładniej u Krystiana i Zbigniewa w warsztacie) i mam już z tym spokój na wiosnę, wiec tylko oczekuję pierwszych roztopów i będę ŚMIAGAĆ... :P

 

Pzdr @starte :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli synchronizacje gaznikow mozesz zrobic u Draco Fishera, to sadze ze oprocz wakuometrow ma on szczelinomierz - czyli u niego mozesz sprawdzic swoje luzy zaworowe. Zdejmujesz pokrywe zaworow i maly dekielek z prawej chyba strony moto przykrywajacy koncowke walu i aparat zaplonowy z pick up coils. Koncowka walu powinna byc zakonczona wielka sruba zabezpieczona sruba o mniejszym lbie.

Wykorzystujac ta wieksza srube mozesz krecic walem po wykreceniu swiec z silnika. Nie wolno wykorzysac do tego mniejszej sruby.

Krecac walem zgodnie z kierunkiem obrotow zegara ustawiasz sobie kazdy zawor po kolei w pozycji calkowicie zamknietej i mierzysz luz. Po zmierzeniu przechodzisz do nastepnego. Moze sie okazac, ze twoje luzy sa w normie i nie potrzebujesz regulacji, albo ze tylko jeden czy 2 zawory nie sa w normie. Jesli tak bedzie to napisz znowu i powiem ci jak to mozesz ustawic.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie zapomnialem o gaznikach - dobrze zeby mogl je obejrzec fachowiec, ale pytanie czy masz tam kogos takiego w swoim miescie.

Jak nie to serwisowka w reke i trzeba bedzie sprawdzic podstawowe ustawienie, czyli poziomy paliwa i stan zaworkow plywakow.

Moze to da jakies pojecie dlaczego swiece sa roznokolorowe.

No ale bedziemy o tym pisac jak sie za to wezmiesz.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Najpierw chce uruchomic motorek, zebym w ogole mogl mowic o przemieszczaniu sie do warsztatow, czy chocby Draco Fishera :P.

 

W miescie mam kilka miejsc, gdzie moge motorek zostawic. O to nie ma sie co bac. Mam tu np. jeden z trzech (podobno) na Polske salonow HD :P.

Jedyny problem to zasobnosc portfela, ktory obecnie jest na ogromna dziura budzetowa :P.

 

No, dzisiaj zapinki nie bylo, moze jutro dojdzie w koncu...

Dzieki za uwagi!!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...