Skocz do zawartości

Kawasaki ER-5 ( ER5 , Er 5 )


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Tak jak kolega pisze z dnia na dzień wymagamy od naszej 500tki coraz więcej a ona po prostu nie daje rady:)

Zmieniając temat to mam pytanie czy jest potrzeba zmiany oleju przed zimą jeżeli w tym sezonie przejechałem na oleju 2000 km. (olej zmieniłem w maju tego roku) Jest to bardzo mało ale musiałem wyjechać na wakacje i maszyna stała:(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Też jestem prawie zdecydowany na Er5. Ma to być mój pierwszy sprzęt, myślałem początkowo nad banditem w nowej owiewce, albo fzs też ten nowszy model. Jednak po przemyśleniu stwierdziłem że chyba na początek mniejszy sprzęt będzie lepszy, pojeżdżę sezon, max 2 i się trochę "wjeżdżę". Zastanawiam się jeszcze nad gs, tylko nie wiem czy jadąc np w korku letnia porą nie doskwiera mu brak chłodnicy.

 

P.S. W czym jeździcie na e-erkach? Najbezpieczniej byłoby w kombi, ale trochę mi nie pasuje kombi + małe moto. Wiadomo chodzi o bezpieczeństwo, ale tak myślę, że gdy się zdecyduję na coś większego to wtedy np fajnie byłoby mieć kombi który będzie pasował kolorystycznie do sprzętu, a wydać teraz trochę $$ na dobry i za rok go sprzedać ze stratą trochę szkoda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ER 5 to dobry wybór na początek, zachęcam do zapoznania się z tematem o ER 5, a co do pojemności to nie należy wszystkich mierzyć jedną miarą. Wszystko jest zależne od tego czy jeździłeś czymś wcześniej i przede wszystkim od Twoich własnych predyspozycji. Każdy ma inne zachowania i odruchy nabyte, najważniejsze jest to aby móc nabyć te właściwe na motórze który jesteśmy w stanie opanować.

Jeżeli chodzi o ubiór to ma być dopasowany do pogody, wygodny, nie krępujący ruchów i z wytrzymałego materiału. Skóra czy ubrania tekstylne? Tutaj wybór należy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę kręcą mnie klimaty chopper/cruiser. Jednak po rozmowie z kilkoma osobami stwierdziłem że na początek coś bardziej poręcznego i zwrotnego. Dużo jeździłem jako dzieciak simsonkiem skuterem, od tego mam zaszczepioną pasję do moto. Zdarzyło się jechać na MZ. YBR, SV. To chyba jedyne sprzęty które prowadziłem. Więc mam świadomość że moje umiejętności są żadne, no może większe niż kogoś kto jeździł skuterem w automacie ;). Chcę się przede wszystkim nauczyć dobrze jeździć, bo motocykle kocham od małego, (gdy mnie pierwszy raz posadzono na ogarze:D) nie chodzi o zadawanie szpanu na sporcie. Wielu mi mówi chopper nie bo to nie zapie...dala, 500 nie bo za wolna i ci się znudzi, kup sobie 600 albo 1000 to dopiero jedzie. Wg mnie zaczynać trzeba od dołu, nadmiar mocy prowokuje.

Odnośnie ubioru myślę nad zestawem skórzana kurtka + spodnie motto, lub jakieś tekstylne, ewentualnie motocyklowy jeans z kevlarem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. ER-5 to fajna maszyna na początek. Mały zwinny motocykl z całkiem niezłymi osiągami a co do tego bardzo ekonomiczny i bezawaryjny. Śmigam nim od roku i jestem bardzo zadowolony. Jak to mówią apetyt rośnie w miarę jedzenia. Er-5 to motor miejski więc zapakowanie się na niego w dwie osoby i wyjazd pod namiot odpada:(. W najbliższym czasie będę się z nim rozstawał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej da się pojechać na dłuższą trasę tylko z zapakowaniem bagażu jest problem bo nie ma gdzie przypiąć sakw. (Ja z żoną śmiga w dalekie trasy ale mamy ze sobą tylko kartę kredytową:) Można taką małą zamontować na tyle. Mi chodzi o boczne sakwy i nie ma jak ich przypiąć. Kiedyś spotkałem na allegro er5 z bocznymi sakwami ale ktoś sam sobie dorabiał uchwyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, a jak z wiatrem? Masz owiewkę czy bez?

Z racji tego że tą maszynę chcę kupić nie z racji tego że mi się super podoba, tylko z racjonalnego punktu widzenia, nie spodziewam się, że jest to sprzęt mega uniwersa;ny etc. Tak jak napisałem chcę się nauczyć jeździć, a nie być jednym z kozaków w krótkich spodenkach i krótkim rękawku na R1. Patrząc z samochodowego pkt widzenia to takie 50 KM i niecałe 200 kg to sporo więc raczej osiągi na początek mi wystarczą. Chciałbym jednak żeby moto nadawało się do czegoś więcej niż krążenia po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popatrz w dziale podróży gdzie lata PrzemekB na porównywalnym gs500 (f) - nie ma podstaw do marudzenia, podróżowanie to kwestia chęci. ostatnio ze spotkania japonii wracał z nami xbr500 - w trasie non-stop 110-130 i nie było problemu, a to jeszcze singiel ;)

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, a jak z wiatrem? Masz owiewkę czy bez?

Z racji tego że tą maszynę chcę kupić nie z racji tego że mi się super podoba, tylko z racjonalnego punktu widzenia, nie spodziewam się, że jest to sprzęt mega uniwersa;ny etc. Tak jak napisałem chcę się nauczyć jeździć, a nie być jednym z kozaków w krótkich spodenkach i krótkim rękawku na R1. Patrząc z samochodowego pkt widzenia to takie 50 KM i niecałe 200 kg to sporo więc raczej osiągi na początek mi wystarczą. Chciałbym jednak żeby moto nadawało się do czegoś więcej niż krążenia po mieście.

 

Czyli kupujesz dokładnie z tego samego powodu co ja. Mam er-5 od kilku miesięcy. Parę dłuższych wycieczek (do 400km) już mamy za sobą. Nie mam owiewki i jakoś sobie daję radę. Jak dla mnie największym minusem jest nie najwygodniejsze siedzenie. Tak po 150km zaczynam odczuwać silną potrzebę przerwy w jeżdzie.

Generalnie jestem bardzo zadowolony z wyboru. Wprawdzie moc nie jest powalająca ale zupełnie wystarcza. ;)

"Ja tylko nie wierzę w jednego więcej boga niż ty. Gdy zrozumiesz, dlaczego nie wierzysz we wszystkich pozostałych, zrozumiesz, dlaczego ja nie wierzę w twojego." Stephen Roberts

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, a jak z wiatrem?

przy silnych wiatrach i jeździe z wiekszymi motórami kładę się na baku i jazda :buttrock:

o komforcie nie myślę bo Polak nawet na drzwiach od stodoły poleci

 

popatrz w dziale podróży gdzie lata PrzemekB na porównywalnym gs500 (f) - nie ma podstaw do marudzenia, podróżowanie to kwestia chęci. ostatnio ze spotkania japonii wracał z nami xbr500 - w trasie non-stop 110-130 i nie było problemu, a to jeszcze singiel

jsz

jak ja sie zapytałem o owiewkę to dostałem tylko odpowiedź szukaj, szukaj, szukaj. Chyba byłeś w złym humorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy jeżdżący na ER 5, pytanie do was. Spójrzcie na wahacze w waszych motórach w miejscu przed tylnim kołem. Czy u was te miejsce jest podatne na korozje bardziej od innych? Co pewien czas traktuje ten punkt WD40 żeby zapobiec zbyt szybkiej korozji. Ciekawy jestem czy inne modele też posiadają taką bolączke.

Dodatkowo przez zimę zainwestowałbym w malowanie obręczy kół i dolnej części lag bo straciły swój dawny szyk. Kolejne pytanie: Czy warto? Z pewnością uroku doda ale czy nowy lakier będzie trzymał lepiej od starego? Aha i już widzę marudzenie przyszłych kupców:

- O tutaj to chyba coś było bo malowane...

- Miał pewnie przygodę bo malowane... itd.

Zadaję dużo pytań ale liczę na waszą pomoc, bo przed zakupem czytałem dużo wypowiedzi na forum dlatego wybór padł na 500ccm. Powiem szczerze że brak mocy w pewnych chwilach uratował mi dupe ale po przebyciu ponad 5kkm od czerwca stwierdziłem że pora na coś większego i wygodniejszego na trasę. Nie ma co się oszukiwać, podczas wyprawy w góry doskwierała mała kanapa, brak owiewki i mocy, ale pokonywanie winkli małym, zwinnym, lekkim motocyklem sprawiała radość, do tego dochodzi małe spalanie, więc oszczędności można było wydawać na złocisty napój.

Nie ma co się rozpisywać tylko chodzić do roboty i oszczędzać przez zimę :buttrock: (apropo's zimy, warunki panujące za oknem skłaniają do częstszego spożywania napoi mocy w barach gdzie plener jest rozwiązaniem tańszym- life is brutal )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

oj już się nie mogę doczekać chwili zakupu. ;) sumie planuję zakup na grudzień/ styczeń. Śledzę ogłoszenia, więc jeśliby się pojawiło cos ciekawego w okolicy to mogę kupić choćby jutro.

Najpierw chyba się jednak ubiorę, a tu to jest dopiero problem. Myślę nad rozwiązaniem kombi skórzane, albo kurtka skóra + spodnie texty i już mi głowa puchnie. To samo z butami - czy kupić wysokie czy takie za kostkę grrr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj już się nie mogę doczekać chwili zakupu. ;) sumie planuję zakup na grudzień/ styczeń. Śledzę ogłoszenia, więc jeśliby się pojawiło cos ciekawego w okolicy to mogę kupić choćby jutro.

 

Szkoda, że kolega z Wielkopolski. Ja planuje zmiane moto więc moja kawa będzie do wzięcia.

 

Najpierw chyba się jednak ubiorę, a tu to jest dopiero problem. Myślę nad rozwiązaniem kombi skórzane, albo kurtka skóra + spodnie texty i już mi głowa puchnie.

 

To już zależy co wolisz. Jedni śmigają w skórze i sobie chwalą inni wolą teksy i też sobie chwalą ;)

 

To samo z butami - czy kupić wysokie czy takie za kostkę grrr

 

Zdecydowanie wysokie i z membraną.

 

"Ja tylko nie wierzę w jednego więcej boga niż ty. Gdy zrozumiesz, dlaczego nie wierzysz we wszystkich pozostałych, zrozumiesz, dlaczego ja nie wierzę w twojego." Stephen Roberts

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...