Skocz do zawartości

Kawasaki ER-5 ( ER5 , Er 5 )


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam pytanko ale nie znalazłem odpowiedniego działu na forum więc zapytam tutaj.

 

Chciałbym pomalować koła w mojej Kawie i chciałbym na razie może to zrobić spray-em a może później normalnie. I tu moje pytanie czy możecie polecić jakąś farbę czy nie ma to za bardzo znaczenia i dobra będzie np. taka z Leroy Merlin z niby przeznaczeniem na zew elementy pojazdów. No i czy malować z podkładem czy bez.

 

PS. Chciałem jeszcze spytać jaką farbą można by pomalować silnik bo to chyba wiadomo że jakąś bardziej odporną na temp. więc jakbyście mogli coś polecić.

 

pozdrawiam i z góry dzięki

 

bellic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam inne pytanie.

 

Czy myślicie ,że seryjną Er-5 można startować w zawodach?

Jeśli tak, to jaka klasa byłaby najodpowiedniejsza?

Czy jako amator mam jakąś szanse w takich wyścigach? Wiem ,że bez licencji mogę przejechać jeden wyścig (przynajmniej tak jest w offroadzie).

 

Dzięki z góry za odpowiedź

Edytowane przez shadow493
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co nie przyglądałem się dokładnie tyle że dokładnie ze spodu. Ale chyba po prostu dam moto do sprawdzenia bo tak czy tak się z tym nosze od dłuższego czasu także dzięki za dobre chęci i zainteresowanie.

 

A mam inne pytanie które już poruszałem w dziale mechaniki ale może inni użytkownicy będą coś wiedzieli.

 

Mianowicie chodzi o aku/elektryke. Rozładowywał się wcześniej mocno aku ale też trochę przez moje gapiostwo bo zostawiałem mu światła włączone. Byłem na wakacjach 3 tygodnie i pierwsze co to podłączyłem aku do ładowania. Było to w ostatnią niedziele bodajże. We wtorek wyprowadzam moto, ssanie na maxa odpalam i udało się. Popatrzyłem że mam mało paliwa więc zgasiłem dolałem dosłownie chyba jakieś 3 litry, zamykam bak, ssanie tak na połowe wciskam rozruch a tu bach. Zgasły kontrolki tak jakby mu prąd odcięło. Przekręciłem kluczyk i nic, prądu ni ma. Po chwili się pojawił ale dalej to samo. Odpaliłem go "na pych" dojechałem gdzie chciałem (jakieś 25km). Moto stało na ulicy jakieś 6 godzin. Wsiadam i to samo co pod domem. Rozruch i brak prądu. Tą samą metodą co wcześniej odpaliłem i do chaty. Najśmieszniejsze jest to że następnego dnia zszedłem do garażu (padało więc nie wyjeżdżałem) i z ciekawości odpaliłem moto. Poszedł za pierwszym razem(na ssaniu oczywiście). Następnego dnia tak samo i dzisiaj również.

 

Więc pytam się ludzie czy też wam się przytrafiały jakieś jajca z elektryką/aku w ER-5?

No i co to może być jak ktoś wie?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi i szerokości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

popatrz na styki aku, i na instalacje elektryczna, moze cos sie poodlaczalo,lub przerywa.mysle ze to zwykle kablowisko

 

Co kto lubi, ale jak codziennie śmigam do pracy i z powrotem Alejami Jerozolimskim od Zachodniego do Łopuszańskiej, to na wiaduktach optymalna prędkość to 100 - 110 km/h. Przy większych prędkościach jest już mało komfortowo. Z szybką czy bez. Różnica w szybce jest taka, że chroni ona tułów, ale głowa lata na boki. Bez szybki rozbija się równomiernie na korpus i głowę, przez co głowa ma trochę lepiej.

 

Ale interesuje mnie inny temat. A mianowicie lusterka. Moje mają jakieś krótkie ramiona. Żeby zmienić pas muszę się lekko wychylić, bo nie za dużo w nich widzę. na kursie przyzwyczaiłem się do jamaszki - tam widziałem wszystko za sobą. Też tak macie? A może są dostępne jakieś akcesoryjne z dłuższymi ramionami? Ktoś coś wie w tym temacie?

 

 

oryginaln elusterka sa wystarczajaco duze i widac w nich okay, poszukaj zamiennikow lusterek i dluzszych bo jakby nie patrzec lusterka to kwestia bezpieczeństwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o moją Erke (czasem nie działający jeden gar) to póki co pomogła wymiana świec, kabli i fajek:)pozdrawiam.

 

Jeśli chodzi o Twoj problem z elektryką to raczej nie będzie winny aku tylko coś nie łaczy itp itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pany, czy ten cieknący olej też się u Was pojawia. Byłem u mechanika, "uszczelnili", wracam po tygodniu do domu i plama o śr. ok 2 cm pod prawym deklem. Z lewego nic (moto stało na centralce). Pytam, bo chcę wiedzieć jak to się ma u innych, zanim się wybiorę na rozmowę.

Bellic poradziłeś sobie z tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, czy ten cieknący olej też się u Was pojawia. Byłem u mechanika, "uszczelnili", wracam po tygodniu do domu i plama o śr. ok 2 cm pod prawym deklem. Z lewego nic (moto stało na centralce). Pytam, bo chcę wiedzieć jak to się ma u innych, zanim się wybiorę na rozmowę.

Bellic poradziłeś sobie z tym?

 

No moja Kawa jest właśnie w serwisie. Z tego co rozmawiałem przez telefon z mechanikiem to cieknie mi z czujnika chyba który jest na samym dole. Dowiem się więcej jak pojadę po moto może w tym tygodniu.

 

A może mi ktoś powiedzieć jaka jest z przodu żarówka? "H" ile?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o moją to z silnika nic nie wycieka itp. Natomiast znów coś nie tak jest u mnie z silnikiem.Gary działają 2.Ale na wolnych obrotach tak jakby jeden tylko grał(obroty b.niskie).Przy normalnej jezdzie jest OK.Wymienione świece,kable WN,fajki,synchro gaźników,regulacja zaworów. Może cewka? Proszę o porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze byc ze zimny silnik, popatrz tezs na gazniki( w sensie ich czystosc) ja polecam spuszczenie z kranikow imbusem 3 resztek benzyny z woda). do tego popatrz na cala instalacje paliwowa i filtry. w tym filtr powietrza. nie ma ch.... silnik musi chodzic dobrze, jesli robiles wszystko na czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, czy ten cieknący olej też się u Was pojawia. Byłem u mechanika, "uszczelnili", wracam po tygodniu do domu i plama o śr. ok 2 cm pod prawym deklem. Z lewego nic (moto stało na centralce). Pytam, bo chcę wiedzieć jak to się ma u innych, zanim się wybiorę na rozmowę.

Bellic poradziłeś sobie z tym?

 

Najlepiej oczysc wszystko, odtlusc, wysusz i potem lokalizuj. Innej metody nie ma. Jesli spod prawego dekla to trzeba by przechylic moto na boczna stopke, odkrecic dekiel i wymienic uszczelke lub mozesz dociac. Dac mgielke sylikonu dla pewnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ahoj, znowu ja.

Jako, że skrzywiłem kierownice i na wiosnę trza będzie zmienić zastanawiam się nad clip onami. Czy ktoś z Was ma taki patent lub gdzieś widział? Jak przy tym zamontować lusterka?? Czy taka zabawa ma sens?

 

 

Edytowane przez Saul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Panowie/panie, problem mam i chciałbym zasięgnąć Waszych rad.

 

Pojechałem po odbiór rumaka, akumulator naładowany, sprawdzony woltomierzem i prostownikiem.

 

Po podłączeniu do klem (połączenie poprawne, wielokrotnie sprawdzane) przyłożony do klem woltomierz nie pokazuje żadnego napięcia.

 

Teraz sytuacja, która dała mi do myślenia. Kiedy odstawiałem motocykl na zimowanie (padający niewielki deszcz, wilgotno) przed ustawieniem go na miejscu zgasiłem silnik i na włączonej stacyjce (włączone światła/elektryka) pchałem. W pewnym momencie elektryka siadła, pogasły wszystkie kontrolki. Przekręciłem kilka razy kluczyki, zero efektu. Dopchałem na miejsce z włączoną stacyjką i nagle wszystko się rozświeciło (kontrolki, światła itd.). Uspokojony wróciłem do domu.

 

Jako totalny mechaniczny dyletant tłumaczę sobie problem zwarciem w instalacji. Zastanowiło mnie jednak to, że przy dokręcaniu dodatniej klemy nie było żadnego iskrzenia, co powinno być raczej normalne.

 

Bezpieczniki sprawdziłem, choć może jedna ich skrzyneczka to jest tylko ich część. Nie miałem czasu na dogłębne badanie problemu, motocykl zostawiłem tak, jak stał, będę kombinował pod koniec tygodnia, ale już teraz nie myślę o niczym innym. Ktoś może coś doradzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dziwna sprawa kolego z motongiem...raczej takie rzezcy nie powinny sie zdarzać. jak ja miałem er5 nie było żadnych problemów z elektryką, a na pewno nie w takim wymiarze jak ty opisujesz.daj znać co udało ci się załatwić, bądż ustalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...