kaczka dziwaczka Opublikowano 4 Maja Udostępnij Opublikowano 4 Maja Cześć. Potrzebuję podpowiedzi znających temat. Niestety po zimie moto nie odpala. Po przekręceniu kluczyka obrotomierz przez chwilę wskazuję 2 tyś obr. Zapewne chce mi w ten sposób powiedziec co ją boli, a ja nie mogę się doszukać informacji o co jej chodzi. Dodam tylko że silnik odpala na kablach bezpośrednio z akumulatora. Dziękuję za wskazówki i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 4 Maja Udostępnij Opublikowano 4 Maja A który to rocznik? to ma znaczenie, bo XJ600 jest produkowana od 80 lat ;) Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczka dziwaczka Opublikowano 17 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja W dniu 4.05.2025 o 11:29, Buber napisał: A który to rocznik? to ma znaczenie, bo XJ600 jest produkowana od 80 lat 😉 Dziękuję za wiadomość, to sztuka z 1997 roku. Przepraszam że tak późno odpisuję, coś poszło nie tak i nie wysłała mi się odowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 17 Maja Udostępnij Opublikowano 17 Maja (edytowane) https://www.google.com/search?q=xj600+diversion+97+fault+codes https://www.facebook.com/groups/8952061518/posts/10160807624216519/ diversionclub.proboards.com/index.cgi?board=techarticles&action=display&thread=3821 (to było 5 minut szukania bajdełej.. poświęć na to ciutkę więcej czasu i na pewno dojdziesz dalej :) Patrz, a 7 minut później jest to: https://biker.ee/manuals/yamaha/Yamaha_XJ600S_1992_Service_Manual.pdf Edytowane 17 Maja przez Buber Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczka dziwaczka Opublikowano 18 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja BUBER bardzo Ci dziękuję za pomoc 👍 Zanim poprosiłem forum o pomoc serio dużo szukałem, ale widać jakoś po dziadersku. Postaram się w odpowiedzi do wątku opisać co i jak wyszło z naprawy. Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 18 Maja Udostępnij Opublikowano 18 Maja Ale odpala z kabli czy jak ? Bo nie rozumiem :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 19 Maja Udostępnij Opublikowano 19 Maja 12 godzin temu, kaczka dziwaczka napisał: BUBER bardzo Ci dziękuję za pomoc 👍 Zanim poprosiłem forum o pomoc serio dużo szukałem, ale widać jakoś po dziadersku. Postaram się w odpowiedzi do wątku opisać co i jak wyszło z naprawy. Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam. jur łelkom :) Miałem kiedyś taką XJtę, bardzo fajne moto tyko sprzęgło grzechocze. Ale poza tym bardzo fajne. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczka dziwaczka Opublikowano 20 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja W dniu 18.05.2025 o 22:21, zielorz napisał: Ale odpala z kabli czy jak ? Bo nie rozumiem 🙂 Wczoraj sprawdzałem, jak podam plus do rozrusznika to kręci, iskra też jest, odpalił tak na 2 obroty wału i zgasł (dawno nie palony) niestety aku po chwili mi padł. Zalałem stacyjkę kontaktem, i przeczyściłem złącza na kablu idącym od stacyjki, oraz złącza na cewkach. na więcej nie miałem już czasu. Po naciśnięciu startera zapala mi się tylko kontrolka oleju. Ps, Kalibracja TPSa w porządku. Dzięki za wszelkie sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 20 Maja Udostępnij Opublikowano 20 Maja (edytowane) Pierwsza sprawa to próba na nowym/świeżym akumulatorze. Druga sprawa to xj 600 przecież to stary gaźnikowiec, bez szyny diagnostycznej, bez lambdy, nie ma opcji żeby to pokazywało jakie kol wiek błędy na zegarach. Edytowane 20 Maja przez IZO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonaszko Opublikowano 20 Maja Udostępnij Opublikowano 20 Maja 6 minut temu, IZO napisał: Pierwsza sprawa to próba na nowym/świeżym akumulatorze. Druga sprawa to xj 600 przecież to stary gaźnikowiec, bez szyny diagnostycznej, bez lambdy, nie ma opcji żeby to pokazywało jakie kol wiek błędy na zegarach. IZO, jak jest TPS to jest wtrysk. Jak jest wtrysk, to jest komputer i można też jakieś podstawowe błędy zdiagnozować. Zgadzam się, że podstawa to dobry akumulator ale jak kolega sam napisał, nie ma czasu na zajęcie się moto. W tej sytuacji szkoda czasu na podpowiedzi bo i tak skończy się na mechaniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 20 Maja Udostępnij Opublikowano 20 Maja (edytowane) Mam xj600n 98' do katowania i przynajmniej u mnie są zwykłe gaźniki 😁 Edytowane 20 Maja przez IZO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonaszko Opublikowano 20 Maja Udostępnij Opublikowano 20 Maja Zgadza się. Co do diagnozy to sprawa tutaj wydaje się prosta. Aku, stacyjka, wyłącznik awaryjny z przyciskiem i ewentualnie przekaznik rozrusznika. Po drodze oczywiście wszystkie kable i kabelki oraz kostki i połączenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczka dziwaczka Opublikowano 20 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 5 minut temu, jonaszko napisał: Zgadza się. Co do diagnozy to sprawa tutaj wydaje się prosta. Aku, stacyjka, wyłącznik awaryjny z przyciskiem i ewentualnie przekaznik rozrusznika. Po drodze oczywiście wszystkie kable i kabelki oraz kostki i połączenia. Panowie dziękuję za odpowiedzi. Tak to oczywiście gaźnikowiec, chodziło mi o test czujnika od gaźnika (położenia przepustnicy?). Przekaźnik rozrusznika wymieniłem jakiś czas temu. Oczywiście przelecę wszystkie kable jak będzie trzeba, zależało mi na info co oznacza wskazanie 2 tyś obr, jaka to usterka, żeby może było mniej niepotrzebnego grzebania. Pozdrawiam i dziękuję. 3 godziny temu, jonaszko napisał: IZO, jak jest TPS to jest wtrysk. Jak jest wtrysk, to jest komputer i można też jakieś podstawowe błędy zdiagnozować. Zgadzam się, że podstawa to dobry akumulator ale jak kolega sam napisał, nie ma czasu na zajęcie się moto. W tej sytuacji szkoda czasu na podpowiedzi bo i tak skończy się na mechaniku. Cześć Jonaszko, dzięki za wiadomość 🙂. Oj tam oj tam 🙂, możliwe że źle nazwałem tą część, tę część... yyy tak żee tego... no, ale jak się domyślam TPS to Throttle Position Sensor, jeśli wprowadziłem kogoś w błąd to przepraszam 😅 Jest taki w moim gaźnikowcu, da się go zdiagnozować (wskazanie obrotomierza) a nawet skalibrować (w domyśle tylko zresetować czy coś takiego...) 3 godziny temu, jonaszko napisał: ale jak kolega sam napisał, nie ma czasu na zajęcie się moto. W tej sytuacji szkoda czasu na podpowiedzi bo i tak skończy się na mechaniku. Oooo co to to nie, nie chodzę ani do fryzjera ani do machanika.. już ze... 20lat! Włosy mi nie rosną a samochody się mnie słuchają... tylko ta moja szkapa jakaś taka nieosiodłana jeszcze. Mam jeszcze podejrzenie że mi jedna wiewióra (po angielsku squirwiel) z okolicy zrobiła przegląd kabli... Dzięki za wiadomość. Pzdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 21 Maja Udostępnij Opublikowano 21 Maja Pochyliłem się nad tematem TPS w XJ600 bo mam taki sprzęt, i tam są zwykłe gaźniki i w dodatku u mnie nie ma żadnego TPS bo cholera wie po co miał by tam być 😁 I ustaliłem że na rynek UK i USA szły Xj z gaźnikami wyposażonymi w TPS. Są to gaźniki Mikuni BDST32 i były one w opcji z TPS i bez. I Faktycznie służy to do jakiegoś prostego sterowania kątem zapłonu w zależności od położenia przepustnicy. Ta serwisówka co podał Buber jest do wersji właśnie bez TPS i tam nie znajdziemy żadnych informacji, i nie znalazłem żadnej serwisówki do wersji z tps'em. Ale jest w czeluściach internetu Haynes w formie cyfrowej do XJ 600 z rynku UK i tam są jakieś konkiretne dane i wartości. TPS set-up and adjustment Note: Before carrying out TPS adjustment ensure that the engine idle speed is correct. 2 To set up to the throttle position sensor it is first necessary to switch the igniter unit to TPS set up mode. To do this, turn the ignition ON. then disconnect its wiring connector and connect it again (see illustration). If the tachometer reads 5000 rpm the TPS setting is correct and no adjustment is necessary. If the tachometer reads either 10,000 rpm or 1000 rpm the TPS should be adjusted as described below. Turn the ignition OFF. TPS resistance test 7 Using an ohmmeter set to the K oh scale, connect its probes to the blue v terminal and the black/blue wire termina resistance of 3.5 to 6.5 K ohms should shown. 8 Leave one probe connected to black/blue wire terminal and move the ot probe to the yellow wire terminal. Wf rotating the throttle grip slowly from close* fully open a resistance of to 5 ± 1.5 K of should be shown. Link do całości, prawdopodobnie zgodnej z twoją wersją motocykla. https://archive.org/stream/printermanual-yamaha-xj-600-s/yamahaxj600s_djvu.txt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczka dziwaczka Opublikowano 21 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja (edytowane) W dniu 21.05.2025 o 17:42, IZO napisał: Pochyliłem się nad tematem TPS w XJ600 bo mam taki sprzęt, i tam są zwykłe gaźniki i w dodatku u mnie nie ma żadnego TPS bo cholera wie po co miał by tam być 😁 Szacun WIELKI za dociekliwość i za podzielenie się zdobyczą, dziękuję 👍💨. Troszkę po za skalą wyszły mi pomiary ohm tego czujnika (test 1 i 2), w weekend powtórzę je jeszcze. A skoro tak to zapewne, tak jak piszą w tym manualu od Ciebie, będzie trzeba bezwzględnie przeszczepić, nie ma opcji naprawy. Tu ponoć fajną ofertę ma Yamaha zniżka na części według peselu maszyny. Jeszcze raz DZIĘKUJĘ, wrócę do tematu z wynikami lub z pytaniami. LEWA 🤘 PS. chyba mam sztukę z 1996/7 z UK, manetka gazu jest z lewej strony... tak coś kuźwa czułemm że to nie jest normalne mmmm... EDIT: Pytanie, czy nawet gdyby TPS był uszkodzony, to czy taka usterka uniemożliwiałaby kręcenia rozrusznika po naciśnięciu startera na kierownicy? Wydaje mi się że nie ma takiej zależności, może ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć? Edytowane 22 Maja przez kaczka dziwaczka uzupełnienie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.