wolkan Opublikowano 21 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2004 WitamJakie powinno być ciśnienie sprężania w xj 750 :?: Moje pomiary na rozgrzanym silniku: 0,7 MPa, 0,9 MPa, 0,9 MPa, 0,8 MPa na zimnym silniku : 0,5 MPa, 0,8 MPa, 0,8 MPa, 0,7 MPadla porównania sprawdziłem ciśnienie w matizie 1,4 MPaczyżby silnik kończył swój żywot ;) Cytuj wieczny włóczęga... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 21 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2004 XJ ma Stopień sprężania 9.2 więc tyle bar powinienneś osiągnąć. Poprzednia moja xj miała 9-8,5-8,5-9, obecna ma 10-10-10-10 ;). Na jednym z cylindrów masz dość niskie ciśnienie. Spróbuj wlac do otworu po świecy 20mll oleju silnikowego, wkręc manometr i powtórz pomiar.Jeśli się polepszy(znacznie) to znaczy, że najprawdopodobniej winne są pierścienie. Jeśli nie, to zawory. Chociaż wątpie w zawpory gdyż, ciśnienie wzrosło po nagrzaniu więc prawdopodobnie pierścionki. Ps. Czy zauważyłeś u siebie zwiększone zużycie oleju silnikowego? Ile wciąga ci XJ na 1000km?Przypominam, że pomiaru kompresji dokonujesz na dobrze naładowanym akumulatorze, na max otwartej przepustnicy i wszystkich świecach wykręconych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioter Opublikowano 21 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2004 Ciśnienie sprężania określa się ze wzoru p=(0,11do0,14)S [MPa] S-stopień sprężania. Pomiaru trzeba dokonywać na nie do końca rozgrzanym silniku (70st C) I max. otwartej przepustnicy.Na moim manometrze , dla stopnia spr. 9 jest 160 PSI Za wysokie ciśnienie wcale nie jest dobre- oznacza nagar w cylindrze. Zrób tak jak napisał Idaho, chociaż będziesz wiedział czy to pierścienie... Jak nie będzie różnicy to trzeba podejrzewać pierścienie lub uszczelkę pod głowicą. pozdrawiam Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 21 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2004 Zdrowy silnik będzie miał z 10 - 11 atmosfer. Tak na marginesie - zwróć uwagę na to co pisali poprzednicy, zadbaj też, by przyrząd do sprawdzania ciśnienia nie miał strat na połączniu z gniazdem świecy (mocne dociśnięcie w osi gwintu świecy + odpowiednia końcówka). Trafiłem nawet na cwaniaka, który w tem sposób namawiał klientów do remontu silnika, podczas gdy jak ja sprawdząłem, ciśnienie było OK. Z tego co mówisz, pomiar robiłeś sam, więc tego typu przekręty odpadają, ale wpominam o tym, bo ludzka pomysłowość (czytaj kanciarstwo) nie zna granic :-). Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2004 wolkan nie napisał jaki przebieg ma jego motocykl, kiedy i czy w ogóle był regulowany.Pierwszy cylinder podejrzewam spadek na zaworach, reszta po dużym przebiegu jeszcze do eksploatacji. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wolkan Opublikowano 22 Listopada 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2004 WitamPrzebieg motocykla to około 120 - 130 tyś. kilometrów lub większy, trzy sezony bez regulacji.Żadnych problemów przy uruchamianiu rozgrzanego silnika. ;) Podładuje akumulator jeszcze raz sprawdzę ciśnienie uwzględniając Wasze uwagi.Dzięki. ;) Cytuj wieczny włóczęga... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2004 O Qźwa to chyba pobiłeś rekord krajowy, a tak poważnie czs już sprawdzić luzy i pomyśleć poważnie jak z tego wybrnąć aby następny sezon obyło się bez niespodzianek. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.