Skocz do zawartości

Ciśnienie spężania w XJ 750


wolkan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jakie powinno być ciśnienie sprężania w xj 750 :?:

Moje pomiary

na rozgrzanym silniku: 0,7 MPa, 0,9 MPa, 0,9 MPa, 0,8 MPa

na zimnym silniku : 0,5 MPa, 0,8 MPa, 0,8 MPa, 0,7 MPa

dla porównania sprawdziłem ciśnienie w matizie 1,4 MPa

czyżby silnik kończył swój żywot ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XJ ma Stopień sprężania 9.2 więc tyle bar powinienneś osiągnąć. Poprzednia moja xj miała 9-8,5-8,5-9, obecna ma 10-10-10-10 ;).

 

Na jednym z cylindrów masz dość niskie ciśnienie. Spróbuj wlac do otworu po świecy 20mll oleju silnikowego, wkręc manometr i powtórz pomiar.Jeśli się polepszy(znacznie) to znaczy, że najprawdopodobniej winne są pierścienie. Jeśli nie, to zawory. Chociaż wątpie w zawpory gdyż, ciśnienie wzrosło po nagrzaniu więc prawdopodobnie pierścionki.

 

Ps. Czy zauważyłeś u siebie zwiększone zużycie oleju silnikowego? Ile wciąga ci XJ na 1000km?

Przypominam, że pomiaru kompresji dokonujesz na dobrze naładowanym akumulatorze, na max otwartej przepustnicy i wszystkich świecach wykręconych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie sprężania określa się ze wzoru p=(0,11do0,14)S [MPa]

S-stopień sprężania.

Pomiaru trzeba dokonywać na nie do końca rozgrzanym silniku (70st C) I max. otwartej przepustnicy.

Na moim manometrze , dla stopnia spr. 9 jest 160 PSI

 

Za wysokie ciśnienie wcale nie jest dobre- oznacza nagar w cylindrze.

 

Zrób tak jak napisał Idaho, chociaż będziesz wiedział czy to pierścienie... Jak nie będzie różnicy to trzeba podejrzewać pierścienie lub uszczelkę pod głowicą.

 

pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdrowy silnik będzie miał z 10 - 11 atmosfer. Tak na marginesie - zwróć uwagę na to co pisali poprzednicy, zadbaj też, by przyrząd do sprawdzania ciśnienia nie miał strat na połączniu z gniazdem świecy (mocne dociśnięcie w osi gwintu świecy + odpowiednia końcówka). Trafiłem nawet na cwaniaka, który w tem sposób namawiał klientów do remontu silnika, podczas gdy jak ja sprawdząłem, ciśnienie było OK. Z tego co mówisz, pomiar robiłeś sam, więc tego typu przekręty odpadają, ale wpominam o tym, bo ludzka pomysłowość (czytaj kanciarstwo) nie zna granic :-).

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wolkan nie napisał jaki przebieg ma jego motocykl, kiedy i czy w ogóle był regulowany.

Pierwszy cylinder podejrzewam spadek na zaworach, reszta po dużym przebiegu jeszcze do eksploatacji.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przebieg motocykla to około 120 - 130 tyś. kilometrów lub większy, trzy sezony bez regulacji.

Żadnych problemów przy uruchamianiu rozgrzanego silnika. ;)

Podładuje akumulator jeszcze raz sprawdzę ciśnienie uwzględniając Wasze uwagi.

Dzięki. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Qźwa to chyba pobiłeś rekord krajowy, a tak poważnie czs już sprawdzić luzy i pomyśleć poważnie jak z tego wybrnąć aby następny sezon obyło się bez niespodzianek.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...