Skocz do zawartości

Posiadacze Kawasaki VN 750 łączcie się!


Gość Maryanek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie z obecnych narazie na allegro rozbitków nikt nie ma, a za długo nie chce szukać bo chciałbym jeździć a bez rolgazu jest ciężko;)

 

 

 

Poszukaj na aukcjach z manetkami, w firmach, które znają się na tym co robią napewno podpowiedzą Ci czy jest jakieś inne rozwiązanie niż orgilnalna częśc, spróbuj w Limie, znajdziesz ich na Allegro.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie z obecnych narazie na allegro rozbitków nikt nie ma, a za długo nie chce szukać bo chciałbym jeździć a bez rolgazu jest ciężko;)

 

Byłem 2 marca w Warszawie na Motobazarze i koles miał vn kompletnego z padniętym silnikiem na części, mówił że będzie też na następnym tj. 12-13 kwietnia, ja prawdopodobnie się wybieram jakbys nie znalazł do tego czasu to wezmę kontakt do gościa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam od jesieni VN 800 drifter, przywieziony z Niemiec, rocznik 99, przebieg 4000 km, stan idealny,

więc tym samym łapię się do grona :smile:

mam pytanko przed wymianą oleju dawały się słyszeć czasem metaliczne stuki z silnika... coś jak łancuszek

po wymianie oleju ustały.....zastanawiam się czym można to tłumaczyć ?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam od jesieni VN 800 drifter, przywieziony z Niemiec, rocznik 99, przebieg 4000 km, stan idealny,

więc tym samym łapię się do grona :clap:

mam pytanko przed wymianą oleju dawały się słyszeć czasem metaliczne stuki z silnika... coś jak łancuszek

po wymianie oleju ustały.....zastanawiam się czym można to tłumaczyć ?

 

pozdrawiam

 

Witam

 

Tłumaczyć można tym, że nowy olej jest gęściejszy od przepalonego i wycisza pracę zarówno silnika jak i skrzyni biegów, proponuję poobserwować te stuki i w przypadku ponownego pojawienia się jakichś odgłosów skonsultować sprawę z mechanikiem ale przy tym przebiegu nic nie powinno się dziać, może tak ma być.

 

Zajżyj na VROC tam jest Nulek, On ujeżdża Driftera i możesz jeszcze poszukać Klausa koledzy naprawdę dużo wiedzą o tych sprzętach.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam od jesieni VN 800 drifter, przywieziony z Niemiec, rocznik 99, przebieg 4000 km, stan idealny,

więc tym samym łapię się do grona :clap:

mam pytanko przed wymianą oleju dawały się słyszeć czasem metaliczne stuki z silnika... coś jak łancuszek

po wymianie oleju ustały.....zastanawiam się czym można to tłumaczyć ?

 

pozdrawiam

 

 

Hydrauliczną kasacja luzów zaworowych .Stary,przepracowany olej ma zasadniczy wpływ na jakość pracy owego ustrojstwa ,ot i cala tajemnica.Zalecam wymiane oleju co 5 -6 tys km .Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marr - zalej go następnym razem 20w50 (jest już dostępny nawet syntetyk o tych parametrach) stuki ustaną - są na przednim cylindrze i oczywiście pochodzą od hydraulicznie regulowanych zaworów - oj dziwne jest to ustrojstwo - tak jak pisał rafał - nie ma żadnej regulacji mechanicznej więc jedynie świeży gęsty olej pomaga. Ktoś przed tobą olał sprawę i jeździł za długo na starym oleju. Na minus jest to że za jakieś 1000 km będziesz słyszał znowu dobijanie zaworów. To jak moja 800 głośno pukała to już legenda

 

pozdrawiam klaus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja śmigam na vn750 a zawory stukały jak oszalałe gdy był zimny i nie bardzo chciały się uspokoić po nagrzaniu –oczywiście przed wymiana oleju. Wymieniłem olej na MOTUL 20w50 i co jeszcze większa kiszka ! Potem zakupiłem castrola 10w40 – wszystko ucichło. Więc moja rada jest taka nie kombinuj z wynalazkami typu motul tylko wlej zalecany olej i już.

 

Ja śmigam na vn750 a zawory stukały jak oszalałe gdy był zimny i nie bardzo chciały się uspokoić po nagrzaniu –oczywiście przed wymiana oleju. Wymieniłem olej na MOTUL 20w50 i co jeszcze większa kiszka ! Potem zakupiłem castrola 10w40 – wszystko ucichło. Więc moja rada jest taka nie kombinuj z wynalazkami typu motul tylko wlej zalecany olej i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady odnośnie tego rolgazu, jak nie zdobęde do tego 12 kwietnia to się odezwę z prośbą o pomoc, ale mam nadzieje ze uda mi się to wczesniej załatwić bo chciałbym już coś pojeździć, niedługo rozpoczęcie sezonu w częstochowie. A mam jeszcze pytanie: Jak mamy ten zbiorniczek plastikowy przy silniku po prawej stronie rozumiem że od płynu chłodniczego, do jaki tam dokładnie płyn można dolać, i czy można tak po prostu uzupełnić, bo dochodzi mi już do LOW. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja śmigam na vn750 a zawory stukały jak oszalałe gdy był zimny i nie bardzo chciały się uspokoić po nagrzaniu –oczywiście przed wymiana oleju. Wymieniłem olej na MOTUL 20w50 i co jeszcze większa kiszka ! Potem zakupiłem castrola 10w40 – wszystko ucichło. Więc moja rada jest taka nie kombinuj z wynalazkami typu motul tylko wlej zalecany olej i już.

 

Ja śmigam na vn750 a zawory stukały jak oszalałe gdy był zimny i nie bardzo chciały się uspokoić po nagrzaniu –oczywiście przed wymiana oleju. Wymieniłem olej na MOTUL 20w50 i co jeszcze większa kiszka ! Potem zakupiłem castrola 10w40 – wszystko ucichło. Więc moja rada jest taka nie kombinuj z wynalazkami typu motul tylko wlej zalecany olej i już.

.

 

Witajcie!

 

Przestrzegam Panowie przed stosowaniem - szczególnie do starszych modeli - oleju ze zbyt wieloma dodatkami uszlachetniającymi. Najlepiej 4T półsyntetyk lub mineralny. Moto jest doskonale chłodzone i nie ma z tym problemów. Nie wolno stosować samochodowych. Natomiast nie wszystkie nowoczesne syntetyczne oleje są zalecane do stosowania w Vulkanie - w tym w modelach z lat dziewięćdziesiątych. Poniżej fragment oryginalneych zapisów w instrukcji:

 

Use only a high-quality detergent motor oil with an API classification of SE or SF. The API classification

is stamped on top of the can or printed on the label on the plastic bottle (Figure 17). Try to use the

same brand of oil at each change. Use of oil additives is not recommended. Kawasaki recommends

the use of SAE 10W-40 oil viscosity under normal conditions. Refer to Figure 18 for correct oil viscosity

to use under anticipated ambient temperatures (not engine oil temperature).

 

CAUTION

 

Do not use the current SH and SJ rated automotive oils in motorcycle engines. The SH and SJ rated oils

contain friction modifiers that reduce friction losses on engine components. Specifically designed for

automotive engines, these oils can damage motorcycle engines and clutches.

 

Pozdrawiam

 

p.s. Jedyne stuki jakie dało się wysłyszeć to po roku elsploatacji, te które wynikały ze zużycia łańcuszków.

:icon_eek:

Edytowane przez Maryanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, w takim razie wiem o co chodzi, fakt jak czytam to forum to to stukanie to minus VN - ów,

ale za to jak sie moto prowadzi.....i ten styl :D

a co do wyjazdów polecam Bieszczady jesli ktoś będzie w okolicy zapraszam i jak trzeba służę noclegiem

a mieszkam prawie u wrót " duzej pętli " kto był wie o co chodzi ;)

 

 

.......Just Riders..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady odnośnie tego rolgazu, jak nie zdobęde do tego 12 kwietnia to się odezwę z prośbą o pomoc, ale mam nadzieje ze uda mi się to wczesniej załatwić bo chciałbym już coś pojeździć, niedługo rozpoczęcie sezonu w częstochowie. A mam jeszcze pytanie: Jak mamy ten zbiorniczek plastikowy przy silniku po prawej stronie rozumiem że od płynu chłodniczego, do jaki tam dokładnie płyn można dolać, i czy można tak po prostu uzupełnić, bo dochodzi mi już do LOW. ?

 

witam,

ja zalałem koncentratem shell glyco (tak to się chyba pisze). mechanik doradził mi ten płyn.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Maryanek- niestety nie znam angielskiego jezeli mozesz to powiedz cos po polsku na ten temat prosze

ja zmieniłem olej /po zakupie motocykla/zakupiłem Castrol 10W40 stukanie jakby troche mniejsze,masz racje chyba nastepnym razem wleje olej mineralny i chyba bedzie dobrze , moto jest nie nowe. Czy ktos moze cos naten temat powiedziec?

Maryanku! posłuchałem Twojej rady : jezdzę i poznaje swój pierwszy po 30 latach motocykl, dzisiaj zrobiłem 80km zmarzłem jak cholera, ale wrazenia pierwsze z jazdy:

-moto nie lubi nierównych asfaltów

- w zakrety trzeba uwazac i nie szarzowac /nie daj Boze nierównosci na zakrecie/ tutaj trzeba dojsc do wprawy i dobrze poznac charakter motocykla no i zgrac sie z nim

- moc ogromna- szcególnie po 4tys obr. wspaniałe jest uczucie zapasu mocy dysponowanej przy niezbyt duzych predkosciach - spacerowych,

- silnik niezbyt elastyczny 3tys.obr. to minimum do płynnej jazdy i to bez gwałtownych przyspieszen

-jazda bez szyby powyzej złotówki nie jest zbyt przyjemna- kask urywa głowe

- hamulce:tyl jak u WSK, przód przód brzytwa ,moim zdaniem aż za mocny

-uwielbia paliwo jak ja piwo

tyle moich pierwszych wrazen, w sumie jestem zadowolony na maxa, moto sie prezentuje i jest takie jakie chciałem

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtaj Wiesiekh!

 

Ja tylko cytowałem mfragtment instrukcji. Poniżej "dowolne" tłumaczenie:

 

"Zmieniaj olej w silnika i filtr olejowy równocześnie tak jak to jest wykazane w Tabeli 1. Okresy wymiany wykazane w tabeli są ustalone w założeniu że motocykl eksploatowany jest w klimacie umiarkowanym. W ekstremalnych przypadkach klimatycznych, olej powinien zostać zmieniony po każdych 30 dniach eksploatacji. Czas jest ważniejszy niż przejechane odległości ponieważ kwasy które tworzą się przez zapłon mocno zanieczyszczają olej nawet, jeśli który motocykl jest nieużywany przez kilka miesięcy. Jeśli motocykl jest wykorzystywany w warunkach dużego zanieczyszczenia powietrza, olej ulega szybszemu zanieczyszczeniu i powinien być zmieniany częściej. Używać należy tylko wysokiej jakości olejów z dodatkiem środków myjących z klasyfikacja API SE albo SF. Klasyfikacja API jest zaznaczona na szczycie lub napisana na etykiecie plastikowej butelki. (rys. 17). Staraj się używać tej samej marki oleju w każdej zmianie. Użycie różnych dodatków do oleju nie jest polecone. Firma Kawasaki poleca użycie oleju o klasie SAE 10W-40 przy normalnej eksploatacji. Należy kierować się wykresem wg. ( rys18). aby poprawnie wybrać jakość oleju w zależności od temperatury i klimatu.

 

Uwaga!

Nie używaj rozpowszechnionych SH i SJ klasyfikacji samochodowych olei w silnikach motocyklowych. SH i SJ wskazują zawartość olejowych dodatków zmniejszających tarcie, które zmniejszają się straty tarcia na komponentach silnika. Szczególnie przeznaczone dla silników samochodowych oleje te mogą uszkodzić silnik i sprzęgło"

 

A teraz co do Twoich wrażeń:

 

Szyba jest naprawdę konieczna i to stosunkowo wysoka. Na moim avatarze - siedzę tam właśnie na Vulkanie miałem taką, mocowaną w czterech punktach i było ok. W "naszym" motocyklu - im wyższy zakres obrotów tym wyższy monent. Moto jak na tą klasę fantastycznie się zbiera. Faktycznie ten typ lubi dobre drogi - pisałem o tym, że na koleinach zachowuje się trochę nerwowo. Taka uroda. To nie scigacz, ani nawet turystyk. Wszystkiemu "winne" przednie koło. Sprawdź jednak czy tylnia opona nie jest od eksploatacji w przekroju bardziej "trapezowata" czyli ma bardziej środkiem zebrany bieżnik niż po bokach. Jeśli tak to warto zmienić - daje to wyczuwalną poprawę. Dobrze też sprawdzić jak masz ustawione amorki z tyłu i jak sztywny jest przód. (mój miał przód nardzo miękki i miał tendecję przy ostrzejszym hamowaniu do "nurkowania" co dawała się bardzo odczuć z pasażerem). Usztywnienie zawieszenia przedniego ma wpływ na poczucie stabilności (jeżeli masz zawory w przednim widelcu - to bez propblemu - jeżeli nie to wymiana oleju). Napisz po dokładnym przejechaniu od "korka do korka" ile pali faktycznie.

 

A tak dygresyjnie - ponieważ są Święta - to dużo dużo zdrowia i radośći z motocykla, który jest naprawdę ładny. I nie zapomnij o kultywowaniu tradycji dzisiaj!

 

Pozdrawiam

:smile:

Edytowane przez Maryanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...