Maciek2405 Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Witam, jaki olej stosujecie do wału kardana? wiem, że ma być 80W90. Ja w tamtym sezonie zalewałem castrola EPX 80W90, taki podaje serwisówka clymera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bzyk Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Co do strzelania w tłumik - generalnie tłumiki budowane są pod konkretne silniki (ozdoba to drugoplanowa rzecz), ich celem poza tłumieniem dźwięku jest "dopalanie spalin". Kiedy prujemy tłumik, albo niechcący przedziurawimy, dostaje się powietrze,zmienia się ruch spalin wewnątrz komory tłumika, i przy odjęciu nagłym gazu resztki paliwa z cylinrda -ta która nie spaliła się w silniku -dopala się eksplozyjnie w tłumiku. Można to wyregulować na gaźnikach, albo zmieniając świece. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maryanek Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Witam, jaki olej stosujecie do wału kardana? wiem, że ma być 80W90. Witaj! Wydaje się - z doświadczeń iinych - że każdy olej o powyższych parametrach spełnia swoja rolę. Ja osobiście stosowałem olej m-ki Quaker. Przekonali mnie do niego profesionaliści, którzy latami stosowali ten olej do przekładni różnicowych. Nie spieniał się.Nie miałem problemówPozdrawiam :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ledzmar Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Ja myśle, że takie typowe strzelanie w tłumiki w wyniku np. jakis przebić, czy dziur w wydechach itp., to nie to samo co takie niezbyt głośne, kilkukrotne, delikatne "pyrgnięcie" po spuszczeniu z obrotów. Mnie to drugie wydaje się całkowicie naturalne. Chociaż ja mam nieoryginalne wydechy więc u mnie może to inaczej wyglądać. A takie prawdziwe strzelanie to często w naszych akurat motórach może się wiązać z przebiciami. Ja miałem zabrudzoną stacyjkę i zdarzało się tak, że tracił prąd na chwilę i od razu odzyskiwał. Wtedy czasami tak potrafiło walnąć, lepiej niż na poligonie:) Zauważyłem że w Vulcanie często się zabrudzają kostki od elektryki, dlatego od czasu do czasu stosuje spray do oczyszczania takich rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wadir Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 (edytowane) Ja w tamtym sezonie zalewałem castrola EPX 80W90, taki podaje serwisówka clymeraWitaj! Wydaje się - z doświadczeń iinych - że każdy olej o powyższych parametrach spełnia swoja rolę. Ja osobiście stosowałem olej m-ki Quaker. Przekonali mnie do niego profesionaliści, którzy latami stosowali ten olej do przekładni różnicowych. Nie spieniał się.Nie miałem problemówPozdrawiam dzięki za informacje Edytowane 12 Marca 2008 przez wadir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiesiekh Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Apropos wymiany oleju to ja mam właśnie swoja historie której nie moge rozszyfrować. Juz to gdzies pisałem, ale nic sie nie wyjasniło. Chodzi o to, że zawsze u mnie w Vulcanie poziom oleju w oczku wskazującym jest za duzy. Po prostu oczko jest pełne na ciepłym i na zimnym. Tak było jak kupiłem motocykl. Pomyślałem ze pewnie poprzedni własciciel wlał za duzo, ale wymieniłem olej dokładnie spuszczając i zachowując wszystkie procedury, 4 litry zgodnie z serwisówką i znowu było za dużo. Więc odpuściłem sprawe i zacząłem tak jeździć. Ale teraz nowy sezon znów wymiana oleju i sie zastanawiam czy jest coś co moge zrobić lepiej?:lalag: Wiecie coś o tym? dzieki za rady!czesc !tutaj moge ci odpowiedziec , bo sam zmienialem juz olej i poszło na to 3.5litra /wymieniłem tez filtr/ kiedy silnik nie pracuje w oczku jest oleju do górnej kreski H natomiast po uruchomieniu silnika w oczku go nie widacjezeli włales 4litry to troche duzo, moze lepiej upusc troche , bo uszczelniacze mogą nie wytrzymacpowodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bwoj Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Co do strzelania w wydechy?Jeżeli w moto zostały zamontowane nieoryginalne "wyprute" częściowo lub całkowicieto należy wykonać ponowną regulację gaźników wraz z synchronizacją.Oryginalny układ wydechowy spowalnia również wylot spalin.Przy wyprutych wydechach do komory spalania dostaje się większa ilość powietrza co z kolei podnosi temp.Korekta składu mieszanki jest w tym momencie konieczna.Też w swoim mam wyprute wydechy i delikatnie strzela, nie mniej jednak nie należy zapominać o właściwej regulacji gaźników W VN 750 zapłon jest elektroniczny i nie reguluje się gopozdro bwoj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bzyk Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Mniej więcej to chciałem powiedzieć :icon_question: ( co do strzelania) Jednak oryginalne tłumiki bardziej są "dopasowane" niż domowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiesiekh Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 witam szanowne grono VN-owców! Jak juz pisałem vn750 jest moim pierwszym moto tego typu więc proszę nie dziwcie sie, że zadaje pytania na ktore wg Was odpowiedzi sa proste, wręcz banalne.Odpowiedzcie mi proszę - kranik paliwa ma 3pozycje - co to jest? Z tyłu za silnikiem zauważyłem coś w rodzaju małej skrzynki do której dochodzą wężyki gumowe tez nie wiem co to za urządzenie.Nie jest to zbiornik wyrównawczy do chłodnicy, ten jest widoczny wyrażnie. Następna rzecz jaka mnie zastanawia, to diagnoza zużycia rozrządu na podstawie odsłuchu tylnego cylindra tzn z prawej strony motoru.Czy pierwszy cylinder nie daje odgłosów zuzycia łancuszków po lewej stronie? pzdrawiam i do zobaczenia w drodze!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wadir Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 (edytowane) co do kranika to pozycja w prawo to zamknięty, w dół otwarty, w lewo rezerwa (przełącza się jak w baku zaczyna brakować paliwa- szarpie/gaśnie motocykl).co do rozrządu to z tego co mi napisano i znalazłem w necie wynika, że z prawej strony dochodzą metaliczne stuki (inne niż pracujący silnik) które po nagrzaniu motocykla mogą zaniknąć.Te wężyki to może odpowietrzenie zbiornika paliwa?pozdrawiam Edytowane 15 Marca 2008 przez wadir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiesiekh Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 witam!dzięki za odpowiedzi, ale z tym kranikiem coś nie tak , bo silnik pracuje na wszystkich trzech pozycjach, no nic sam dojde do tego. Sprawa jeszcze jedna - czy układ chłodzenia w VN750 posiada termostat?Jezeli tak, to powiedzcie proszę w jakiej pozycji utrzymuje sie wskaznik temperatury w Waszych moto. U mnie przy jezdzie /fakt nie jest teraz za ciepło/ -wskaznik był na poz minimum, wentylator włącza się przy ok. 3/4zakresu Nie widze wiele Vulcanów na podkarpaciu, czyżby jeszcze zima, czy naprawdę nas nie jest tak wielu ?Może jakies spotkanie lub osobny rozdział na naszym forum???Mamy ładne miejsca, w których można by zorganizowac zlot,myslę, że propozycje będa mile widziane.powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwarc Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Co do zlotów - temacik masz tutaj http://forum.motocyklistow.pl/Zloty-posiad...lko-t85369.html Temperatura u mnie zachowuje sie podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ar2r Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 witam!dzięki za odpowiedzi, ale z tym kranikiem coś nie tak , bo silnik pracuje na wszystkich trzech pozycjach, no nic sam dojde do tego. tak bedzie bo masz paliwa ponad rezerwe. jak zejdzie ponizej rezerwy to na normalnej pozycji nie bedzie pracowal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wadir Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 u mnie jak nie odkręcę kranika to motocykl po pewnym czasie gaśnie. Z temperaturą mam podobnie jak Ty. Termostat jest na dole chłodnicy po lewej stronie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ledzmar Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 POMOCY! ;);)Mam problem. Ułamał mi się kawałek plastiku z rolgazu, ten, który blokuje linkę gazu. Wiecie gdzie można dostać taki rolzgaz? Rozglądam się gdzie mogę i z tego co widze jest to bardzo cięzko-dostępna część. Dużo jest rolgazów na jedną linkę ale w naszych Vulcanach potrzebny jest na dwie. W sumie nie jest to jakaś specjalna część, bo zaledwie kawałek plastiku, ale jestem przez to unieruchomiony. Gdyby ktoś słyszał, wiedział gdzie to mozna dostac to dajcie znać. Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.