Skocz do zawartości

Ściąganie cylindra.


enduro_boy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Chciałem się was poradzić gdyż nigdy jeszcze nie rozbierałem silnika, a teraz przyszedł na to czas. Mianowicie musze zdjąć cylinder w swojej yamasze dt125 z 97 roku by zeszlifować nabitą z zewnątrz pojemność. Motor mam zarejestrowany na motorower i musze się pozbyć tego pieprzonego 124ccm, a później zamalować jakąś farbą odporną na wysokie temperatury. Wszystko nie jest niby zbyt zkomplikowane tylko nie jestem pewien co do późniejszego przykręcania cylindra. Nie wiem czym i gdzie dokładnie powinienem uszczelinć ten silnik spowrotem. Silnik wygląda na nie rozbierany dotychczas, a tego czerwonego silikonu to też wole uniknąć.

 

Prosze opiszcie mi to jakoś dokładniej jak powinienem postępować i tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie ( raczej na 100%) będziesz musiał wyciągnąc silnik z ramy aby zdjąć głowice i cylinder. Gdyż gdy silnik będzie zamontowany w ramie nie dasz rady tego robić z racji szpilek. No chyba że w Dt jest tak dużo przetrzeni pomiędzy końcówką szpilki ramą, że przejdzie cylinder. To dość mała pojemność więc tego nie wykluczam.

 

Dt jest chłodzony cieczą (o ile się nie mylę). najpierw musisz spuścić płyn chłodniczy, zdemontować gaźnik i rurę wydechową, oczyścić dokładnie silnik z syfu, aby po zdjęciu cylindra jakis piach nie nasypał ci się do skrzyni korbowej. Następnie musisz odkręcić i ściągnąć głowicę, nastepnie cylinder.

 

Zeszlifować co masz do zeszlifowania.

 

Wymienić uszczelke pod cylindrem na nową, pod głowicą także, odrazu wyczyść denko tloka i rowki pierścieniowe z nagaru. Możesz jeszcze wyczyścić okna wydechowe z nagaru.

 

Wyczyść powierzchnię styku karteru silnika i głowicy z resztek uszczelki. Uważając aby nie uszkodzić pierścieni tlokowych zmontuj cylinder z tłokiem, pamiętaj aby dobrze ustawić pierścienie na kołkach. Tłok wkładaj delikatnie bo moga popękać ci pierścieniem dociskaj je do rowków w trakcie ich wciskania, masz je dociskac a nie napierać na nie sfazowaniem tulei. Gdy pierścienie będą na wysokości okna dolotowego sprawdz czy nie będą się klinowały o jego górną krawędz ( podczas zakładania cylindra) jeśli tak to dociśnij je do rowka śrubokrętem i delikatnie wpychaj cylinder dalej. Po założeniu cylindra załóż nową uszczelke pod głowuice i skręć ją używając klucza dynamometrycznego, z okręślonym momentem. Załóż wydech oraz gaźniki.

 

FIN.

 

Jak widzisz sporo pracy. Powiedz mi czy, aż tak trudne jest dojście do tej wybiterj cechy. Nie dojdziesz tam szlifierką kontową? Jeśli nie dasz rady zrobić tego gdy silnik jest zamontowany, to może uda sie jak go wyjmiesz z ramy.

 

Ps. Nie polecam ci abyś samemu ściagał cylinder ( lepiej niech zrobi to ktoś kto ma wprawę), prawdopodobnie popękają ci pierścieie tłokowe podczas zmontowywania silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta pojemność jest nabita przy łączeniu cylindra z resztą silnika także nie wiem czy dam rade tam dojść szlifierką. Jak nie to mimo wszystko spróbuje zdjąć cylinder sam. Jak coś się stanie to najwyżej kupie nowy tłok z pierścuieniami i spróbuje jeszcze raz ;)

 

P.S. Jak wygląde ten klucz dynamometryczny? Nie moge ego skręcić zwykłą grzechotką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można to zrobić w trochę inny sposób lecz wcześniej potrenować na podbnym materiale.

Należy batdzo dokładnie zaostrzyć mały przecinak ok.10-12mm szerokości i przy pomocy naprawdę małego młotka delikatnie podciąć te literki do uzyskania płaszczyzny.

Mam nadzieje że w tej DT napis wystaje na zewnątrz. Kwestja dokładności wykonania zależy od cierpliwości.

Umieszsczenie w tym polu napisu 49ccm to już inna sprawa.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Jak wygląde ten klucz dynamometryczny? Nie moge ego skręcić zwykłą grzechotką?

 

To taki duuuzy klucz ;) na ktorym ustawiasz sile dokrecania srub glowicy i cylindra' date=' a te podaje producent...

Ja zdejmowalem cylinder w swoich sprzetach dosc czesto i nigdy tego klucza nie uzywalem.

 

Umieszsczenie w tym polu napisu 49ccm to już inna sprawa.

 

Polak potrafi ;) Kup po prostu numeratory i nabij na zeszlifowanej powierzchni 49ccm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to poradzisz sobe bez klucza dynamometrycznego. Przy jednym cylindrze moment dokręcen nakrętek nie odgrywa aż takiej wielkiej roli jak przy wielocylindrowej głowicy, gdzie docisk musi być bardzo równomierny. Sądzę, że poradzisz sobie grzchotką, z tym że dokręcaj je z rozsądkiem i po przekątnej. Po troszeczku każdą śrubę a nie na pałe odrazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co fakt to fakt przeciez policjant to tez nie jest debil i nie trzebabyc znawca zeby odroznic silnik 50/80 od 125 bo roznica jest naprawde wielka. Ale zycze Ci zebys wogole nie trafial na policjantow ! A z przecinakiem to wcale nie jest glupi pomysl, musisz sprobowac tak zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...