Skocz do zawartości

Kawasaki H2SX 2018 falowanie obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Mam taki lekki problem z moim motocyklem. Dokładnie chodzi o falowanie obrotów na ciepłym silniku w kawasaki h2sx z 2018r. Czasami falowanie jest większe, czasem mniejsze. Podczas jazdy nie jest to denerwujące, tylko podczas postoju. Motocykl był sprawdzany, filtr powietrza nowy. Powiedzieli mi, że tak ma chodzi bo jest kompresor i on zasysa powietrze.

Podaje link do filmiku:

 

Proszę o możliwą pomoc. Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duzo pomocy to ci nie udzielimy, to wtrysk paliwa i tylko jego sprawdzenie moze pokazac blad powodujacy takie falowanie obrotow na wolnych. Dealer albo warsztat zajmujacy sie nowymi Kawasaki bedzie mial czytnik bledow i bedzie mogl zdiagnozowac usterke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nic nie było robione. Wydech oryginalny, filtr powietrza również. Zimny chodzi równo. Jak się zagrzeje zaczyna delikatnie falować, czasami bardziej - zależy od temperatury silnika, im wyższa tym skoki falowania są większe. Mam też takie wrażenie jakby trochę dużo palił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna rada ktorej moge ci udzielic to rozlaczac po kolei laczniki przy poszczegolnych sensorach, czyscic i laczyc ponownie, mozliwe ze styki sie utleniaja w ktoryms z nich i powoduja nieprawidlowe dzialanie. Jesli to nie pomoze to tylko diagnostyka w warsztacie majacym pojecie o tym konkretnym ukladzie wtryskowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam dokładnie tego modelu, nie znam jego budowy, tam jest doładowanie więc to się pewnie trochę różni od zwykłego motocykla.

Niemniej jednak ja bym się pokusił o spojrzenie na sondę lambda (oxygen sensor). Sonda na komputerze błędu nie wyrzuci jeśli pracuje - ale może pracować źle i podawać złe odczyty. Już to przerabiałem w jednym motocyklu. Widzę, że nawet do H2SX są emulatory sondy, dużo nie kosztują, nie zaszkodzi kupić i sprawdzić, może to się okazać tańsze niż dalsza diagnostyka https://kawasakibrad.com/shop-1/ols/products/o2-eliminator-h2sx-21176-0868-21176-0934-21176-1132

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten emulator to wywalenie pieniędzy w błoto i psucie motocykla. Dzięki temu że ma przezroczysta obudowę widać w nim rezystor podłączony miejsce grzałki. Nie idą z tego miejsca żadne dodatkowe przewody, więc wiadomo że pozostała część nie ma zasilania( w sondzie lambda tylko do grzałki przychodzi 12V). Więc jego działanie to podanie masy przez rezystor na przewód sygnałów.

Myślę że diagnostykę trzeba zacząć od podglądu parametrów rzeczywistych, a jeśli nie ma dostępu do sprzętu diagnostyczne go to można mierzyć sygnały multimetrem. Właśnie podgląd sygnału sondy lambda może najwięcej powiedzieć o tym co tu się dzieje. To pierwsza informacja która wskaże czy jest za bogata, za uboga czy właściwą mieszanka. Przyczyna problemów może też leżeć w czujnikach temperatury, regulatorze obrotów czy map albo maf w zależności od wyposażenia pojazdu. Wszystko to da się sprawdzić woltomierzem.

Nie należy się zrażać tym że ma doładowanie. Kompresor nie ma wielkiego udziału w pracy na wolnych obrotach.

Edytowane przez Stefan Kowalski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...