Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ducati juz sprzedaje Hypermotarda 698 - 1 cylindrówkę, a oto znaleziona wizualizacja tegoż w stylu enduro, co mi się podoba i dlatego mam w głowie "chitry" plan...Zakup uzywanego 698 lub po jakiś brakach i postawienie go na odpowiednich kołach...

Ponieważ nie wiadomo, czy w ogóle wypuszczą enduraka 450 ( jako ewolucję 450MX), jeszcze lżejszego.... Motocykl ze zdjęcia spełnia moje osobiste kryteria: jest Ducati , jest lekki ( co dla mnie jest wielkim atutem z powodu "niemania" normalnego garażu, a piwnicy), i może smigać w terenie...

Fajnyyyy....

P.S. zdjęcie znalezione w necie...

Ducati 698 Enduro.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)

Przedni zawias można podłubać, ale już podstawowy skok, może dla mnie być OK, a jako, że to raczej nie miały być do urywania ułamków sekund na torze MX, to przednie koło, 19 a tył 17... Narazie to paru motorków muszę się pozbyć i dopiero  szukać powoli bazy... Kurczę nawet prześwit ma dobry...

Jakby wszystko poszło po myśli to nawet u Marty w bunkrze można by go garażowac... heheheh, mam już nawet pomysł na rampę do wjeżdżania/wyjeżdzania...

 

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
9 godzin temu, jannikiel napisał:

Pytanie, ma ktos juz Ducati Hypermotard 698 ? 

Jak to wygląda w jeździe?

 

Chybam siem zakochalem 🤣

Janek, 

Juz po dosiadzie mi przeszlo, kat zgjecia kolan jak dla mnie jest talna katastrofa 

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Nie doczekałem się odpowiedzi... więc ... kupiłem w USA co prawda, deko odrapany, ale takiego chciałem.... hehehehe..

Po pierwszej przejażdżce, jak wcześniej napisałem 173cm w kapeluszu- dla mnie motocykl w siedzisku wysoki, ale niższy niż np. Suzuki DRZ 400 i tego typu KTM-y...Podpieram się tylko jedną nogą deko zsunięty, lub śródstopiem i palcami, nawet przechylony deko w 2 stronę, idzie przeżyć, nie było zresztą problemu ze staniem na światłach, a dodam, że ma wszystko w standardzie, można jeszcze zakupić 1,5 cm niższą kanapę, a jeszcze niżej - to kości zawieszenia - chyba 5 cm w dół...

Wystartowałem z Grabnika, w trybie wet, ale DTC na 3, i ABS na 1, czyli wyłączony tył, potem slalom między drzewkami, gdzie deko tylne koło uślizgnęło się "temu misiu", potem wyjazd na bardziej piaskowe dróżki...dziwne, na muldach kierownica nie trzepoce, a przednie koło "nie płuży", nie wiem jak oni to zrobili, ale fajnie mi się jeździ...

 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki Kuba, ale jeszcze się jego uczę... dopiero co przeczytałem, że mozna wyłączyć DTC- Traction Control, więc........ koła będą może nie scricte enduro ( 21/18), ale 19/17, poniewaz i tak daje radę na tych odlewanych, a na powiększonym rozmiarze będzie jeszcze lepiej, a jako że Cagivą Elefant - 200 kg, pokonałem pustynię , to na podobnym rozmiarze kół 50 kg lżejszym  sprzętem wyjdzie to chyba jeszcze lepiej...

Ciekawostka, na rajdzie Paryż Dakar a i na Rajdzie Faraona Ciro DePetri właśnie jechał na rozmiarze 19/17, a nie jak wszyscy 21/18- dodam, że Ciro DePetri był kilkukrotnym triumfatorem rajdu Tunezji i Faraonów właśnie...

Dzięki... jutro regulacja sprężyny tylnej pod mojąwagę oraz próba wyłączenia DTC... i czego jeszcze tam się da... hehhehehehe

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że dzisiaj nie było jak jeździć ( padało i to czasem ostro), podzielę się na szybko, jeszcze być może minusami ( jeśli w ogóle to minusy- a po prostu charakterystyka) Hypermotarda 698... :

To 1 cylindrówka, dużej pojemności, ale...z lekkim wałem, tak więc jazda taka poniżej 3500-4000 obr, jest mozliwa, i ja często też tak jeźdżę, ale trzeba pamiętać - motocykl szarpie i się trzęsie, nie ma żadnej kultury pracy, ale dodanie na chwilę gazu uspokaja go, a powyżej 4000 jest lepiej ale najlepiej jeździć 5000 +... Po mieście ja używam 3 biegu i to wtedy jest ok 4000, można zejść do 2 biegu, i wtedy przejechać wyższymi obrotami... no i z tych względów ( oraz jeszcze innych ale o tym za chwilę) raczej nie będzie mieć suchego sprzęgła ( po ciuchu marzyłem hehehe ale byłby dziwoląg), kolejna sprawa, ma coś w rodzaju automatu obrotów, czy wspomagania obrotów, nie da się puścić gaz, by spadły do ok. 1000 i prawie przygasnąć by zmienić bieg dodać i łagodnie przejechać skrzyżowanie w ciasnych wąskich uliczkach, albo 2 i przytrzymanie sprzęgła, skręt, w międzyczasie ( lub po, z zależności od okoliczności) zmiana, i dalej jazda, albo zrzutka na luz, siłą rozpędu przejazd, i potem mieszanie biegami...no już każdemu jak pasuje, ale zawsze to czuję, takiego "asystenta obrotów", dziwne to dla mnie i muszę do tego się przyzwyczaić...najbardziej dla mnie to widoczne podczas slalomu między drzewkami jak jadę przez lasek ścieżynką, i z tego powodu czasem uslizguje się deko tylne koło, rad na to jest wiele... ale opisuję to ku pamięci, żeby ludkowie wiedzieli o co chodzi...

Zmieniać tryby jazdy już się nauczyłem, nie jest to dla mnie intuicyjne, ale jak się pierwszy raz ma taki pojazd, to wcale nie dziwne...

Motocykl ma duże drgania, potrafią się odkręcić śrubki, ja już 2 zgubiłem od lampy ( ale świeci... rewelacja), ale poszukałem, i zamocowałem na delikatny klej i narazie jest OK, cóż jeszcze, kanapa- w 999 jest twarda, i mniej więcej podobnie w Hypciu 698, ale w 999 jest genialnie wyprofilowana, niestety przy 698 nie było Terblanchea, już tak genialnie nie jest, jest wąska, i chyba za wąska jak na długie wycieczki, ja poczekam, aż będzie jakaś podarta na allegro, za psie grosze dostępna, to kupie, dam do przeróbki, obniżenia, oraz doboru twardości do mego chudego tyłka, tyłu kanapy może nie być, bo i tak jeździć będę sam, zamocowałem już prowizoryczne uchwyty do expanderów, by mozna było przewieźć jakiś bagaż oprócz plecaka i dużej turystycznej "nerki"...

Ciekawostka- podnóżki pasażera od 999/749  prawie pasują- trzeba dołożyć pod 1 śrubę dystans, oraz stopka rozkłada się bardzo pionowo...już mam namierzone poczekam, aż cena zejdzie w dół i zakupię, potrzebne będą szczególnie prawy- do dociążania tyłu przy przejeździe przez piachy...

No cóż pomysłów mam dużo, a kasy powiedzmy średnio- jeszcze jakby któryś z wystawionych motocykli sie sprzedał, łatwiej byłoby mi cos kombinowac dalej... a tak to trzeba czekać do kolejnego miesiąca...

cdn...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, jannikiel napisał:

jeszcze jakby któryś z wystawionych motocykli sie sprzedał,

od paru już lat z doświadczeń handlarskich znajomych - szkoda kasy na ogłoszenia. Od piździernika u nas sezon umiera, jakieś szczątkowe zapytania bez dalszej kontynuacji, męczydupy z pierwszym pytaniem czy za "połowę" ceny pójdzie i niedorzeczne propozycje zamian na "żuka" w dieslu bez przeglądu. Nawet na zachodzie oferty komisów specjalizujących się w moto wymierają, kwiecień/maj się sprzeda i to za parę stów więcej niż teraz.

Edytowane przez Piasek80
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...