honda1200 Opublikowano 5 Maja Udostępnij Opublikowano 5 Maja Witam! Chcę obniżyć obroty w moim kingu i musze wiedzieć gdzie szukać czujnika obrotów. Podobno tam jest zagadka...Robiłem sporo rzeczy przy swoim HD, ale elektroniki się nie chwytałem bo się po prostu nie znam. Chcę zmniejszyć wolne obroty. Pozdrawiam - Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonaszko Opublikowano 5 Maja Udostępnij Opublikowano 5 Maja Czujnik obrotow, nie nic wspólnego z obrotami. Nie sądzę, żeby w HD było inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 5 Maja Udostępnij Opublikowano 5 Maja Jak to czujnik obrotów nie nie ma nic wspólnego z obrotami? To może czujnik położenia przepustnicy nie ma nic wspólnego z przepustnicą i czujnik temperatury z temperaturą? 😜 A teraz poważnie. Jaką wartość mają wolne obroty? Do jakiej wartości chcesz zmniejszyć? Jeśli są za wysokie to może być kilka przyczyn. Najczęściej może to być lewe powietrze na dolocie. Może być uszkodzona uszczelka pod kolektorem ssącym, uszczelki pod wtryskiwaczami, albo mapsensorem. Może też być za wysoko ustawiony zderzak przepustnicy. Może też być uszkodzony albo zabrudzony silniczek krokowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 5 Maja Udostępnij Opublikowano 5 Maja Jeśli nie masz silnika w idealnym stanie, albo zmienionej pompy na HVHP, to ja bym nic nie kombinował. Będzie Ci się przycierał, a Ty nawet o tym nie będziesz wiedział. Ja wiem że potato jest fajne, ale to nie takie proste... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
honda1200 Opublikowano 13 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja W dniu 5.05.2024 o 19:45, Stefan Kowalski napisał: Jak to czujnik obrotów nie nie ma nic wspólnego z obrotami? To może czujnik położenia przepustnicy nie ma nic wspólnego z przepustnicą i czujnik temperatury z temperaturą? 😜 A teraz poważnie. Jaką wartość mają wolne obroty? Do jakiej wartości chcesz zmniejszyć? Jeśli są za wysokie to może być kilka przyczyn. Najczęściej może to być lewe powietrze na dolocie. Może być uszkodzona uszczelka pod kolektorem ssącym, uszczelki pod wtryskiwaczami, albo mapsensorem. Może też być za wysoko ustawiony zderzak przepustnicy. Może też być uszkodzony albo zabrudzony silniczek krokowy. CZeść! Masz rację ZDERZAK!!! ja to nazwałem ogranicznikiem. Aje jest tam coś w rodzaju śruby (chyba stożkowej) której się za bardzo nie da ruszyć. (trudny dostęp) Jak ją ruszyć --- żeby nie zniszczyć. Mogę oczywiście rozebrać, nowy gwint zrobić, ale chciałbym zachować to w orginale. Jak byś mógł to odpowiedź napisz na adres: [email protected] Nie umiem się poruszać po tym forum Pozdrawiam - -Darek 2 minuty temu, honda1200 napisał: CZeść! Masz rację ZDERZAK!!! ja to nazwałem ogranicznikiem. Aje jest tam coś w rodzaju śruby (chyba stożkowej) której się za bardzo nie da ruszyć. (trudny dostęp) Jak ją ruszyć --- żeby nie zniszczyć. Mogę oczywiście rozebrać, nowy gwint zrobić, ale chciałbym zachować to w orginale. Jak byś mógł to odpowiedź napisz na adres: [email protected] Nie umiem się poruszać po tym forum Pozdrawiam - -Darek Jeszcze raz--zapomniałem.. Chcę zmniejszyć obroty do patataj - patataj, jak w HD shovlu i nie ważne czy wał się wytłucze czy nie. przecież nie stoję godzinami na wolnych obrotach. Pozdrawiam - Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 14 Maja Udostępnij Opublikowano 14 Maja (edytowane) Jeśli jest trudny dostęp do śruby regulującej dolna pozycje przepustnicy i ingerencja w nią wymagałaby gwintowania, albo innych przeróbek to nie jest to przyczyną. By to potwierdzić wystarczy zdemontować przepustnice i spojrzeć przez nią pod światło. W silnikach na wtrysku jak jest zwolniona, to całkowicie zasłania przelot powietrza. W Twoim przypadku problem leży raczej w regulatorze obrotów, albo w czujnikach mających na niego wpływ. Raczej nie ustawisz super niskich obrotów, jak w starych gaźnikowych silnikach. Wartość wolnych obrotów jest ustawiona w sterowniku ECU silnika. Jedynie można dążyć do przywrócenia sprawności jeśli coś nie działa tak jak powinno. Jaka wartość obecnie mają wolne obroty? Edytowane 14 Maja przez Stefan Kowalski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.