LordElrond Opublikowano 14 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia (edytowane) Witam wszystkich forumowiczów. Wszyscy wiemy, że do obrotu została wprowadzona nowa benzyna o symbolu E-10 i liczbie oktanowej 95. Wiemy, że zawiera więcej biododatków i że to jest dodatek pod kątem ekologii - być może. Jakie jest Wasze zdanie w temacie tego paliwa do silników starszego typu, mam na myśli silniki EVO na gaźniku (konkretnie rok 1993, o ile ma to jakieś znaczenie). W różnych miejscach różne opinie się spotyka, ale dominuje opowieść, że nowoczesne silniki na wtrysku nie mają problemu z tą benzyną. A jak jest ze starszymi modelami? Czy przejście na benzynę 98 nie jest jeszcze gorszym posunięciem, niż najnowszy wynalazek branży paliwowej? Jakie macie spostrzeżenia w tym temacie? Będę wdzięczny za podpowiedź. Dobrej drogi wszystkim w nowym sezonie życzę. Edytowane 14 Kwietnia przez LordElrond Cytuj 1. Nigdy nie kłóć się z głupcem. Ludzie mogą nie dostrzec różnicy2. Jeśli podejmiemy walkę, możemy przegrać. Jeśli jej nie podejmiemy - już przegraliśmy. Leonidas - król Spartan 3. "Czasem wygrywasz, czasem przegrywasz, ale zwycięstwa nie mogą być powodem do wywyższania się a porażki powodem do załamywania, bo wygrywać i przegrywać trzeba umieć z klasą" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 15 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia Jak podają media wszystkie H-D od 1980 są przystosowane do tego paliwa, pod warunkiem że mają oryginalny wydech i filtr powietrza. W USA benzyna ma dużo mniej oktanów niż u nas i te motóry jeżdżą. Także ja bym się nie przejmował, tylko na zimę zalał 98. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 16 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia Tutaj niestety muszę Was zmartwić, odkąd przeszliśmy z paliwa ołowiowego na bezołowiowe, są zawsze jakieś problemy, jak zatankujesz do pełna i zostawisz na zimę, drobne wykwity rdzy wokół wlewu paliwa zaczynają się pojawiać, po 3 latach zbiornik nadaje się do odrdzewiania, i zabezpieczenia odpowiednią substancją, gaźniki, szczególnie z małymi dyszami, po zimowym postoju w ciepłym garażu, nadają się do czyszczenia, o-ringi w kranikach puchną, w motocyklach z wtryskiem węże w zbiornikach puchną i pękają ( narazie testujemy Semperita i zdaje egzamin, no i amerykańskie węże- nie ma z nimi problemów), filtry paliwa po długim postoju z zasadzie nadają się do wymiany, a pompy do remontu lub też wymiany... Problem ten nasilił się po wejściu E5, E10, nie mam porównania obu, bo i tak tankuję tańszą wersję, silnikowo nie ma problemu, ale np w kranikach pojawił się problem, w Dnieprze na silniku BMW 980 ( z lat 1979) - kranik nie zamyka dokładnie, muszę to w tym tygodniu ogarnąć, w Suzuki DR 125 kranik ciężko chodzi, w BMW R100 - Marty , musiałem po zimie czyszcić gaźniki.... I wszędzie, gdzie jest trochę farby przy wlewie paliwa ale pod korkiem farba się łuszczy....z silnikami nie ma problemu, ściągałem głowicę i cylindry, do uszczelnienia, nie ma jakiś oznak nadmiernego zużycia i/lub wypalenia gniazd, lub zaworów...a to są stare silniki na starego typu pierścieniach i chłodzone powietrzem... Narazie nie czuję , żeby to nowe paliwo rozpuszczało plastikowe zbiorniki- ponieważ w Elefancie 750 mam taki zbiornik paliwa... Jaka jest rada, narazie rozkminiamy to z kolegą Ryśkiem- czy lepiej na zimę nalać czystej benzyny ekstrakcyjnej, czy kupić dużą bańkę WD40 i tym zalać... Benzynkę to potem można zlać i nalać nowej i rura, a po WD- to chyba trzeba przepłukać zbiornik paliwa... z gaźnika należy na zimę zlać paliwo, i/lub wypalić do konca ( nie gazować!, Bo potem przy resztce paliwa robi się za uboga mieszanka! ), albo spuścić benzynę ze zbiornika, nalać 1 WD, przepłukać zbiornik, zlać WD, a zbiornik szczelnie zamknąć... Ot temat.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 16 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia Mi semperit popękał, ale z zewnątrz. Farba schodzi to fakt, ale pewnie przez niedokładne malowanie ( u mnie) - obecnie problem rozwiązany, pomalowany cały zbiornik od środka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia Czy nie macie drozszego paliwa bez dodatkow, ktorym mozna przeplukac gazniki przed zima i go zlac, albo zostawic w zbiorniku na zime? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.