Skocz do zawartości

Jak to jest z tą benzyną


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

Wszyscy wiemy, że do obrotu została wprowadzona nowa benzyna o symbolu E-10 i liczbie oktanowej 95. Wiemy, że zawiera więcej biododatków i że to jest dodatek pod kątem ekologii - być może. Jakie jest Wasze zdanie w temacie tego paliwa do silników starszego typu, mam na myśli silniki EVO na gaźniku (konkretnie rok 1993, o ile ma to jakieś znaczenie). W różnych miejscach różne opinie się spotyka, ale dominuje opowieść, że nowoczesne silniki na wtrysku nie mają problemu z tą benzyną. A jak jest ze starszymi modelami? Czy przejście na benzynę 98 nie jest jeszcze gorszym posunięciem, niż najnowszy wynalazek branży paliwowej? Jakie macie spostrzeżenia w tym temacie? Będę wdzięczny za podpowiedź.

Dobrej drogi wszystkim w nowym sezonie życzę.

Edytowane przez LordElrond

1. Nigdy nie kłóć się z głupcem. Ludzie mogą nie dostrzec różnicy

2. Jeśli podejmiemy walkę, możemy przegrać. Jeśli jej nie podejmiemy - już przegraliśmy. Leonidas - król Spartan

3. "Czasem wygrywasz, czasem przegrywasz, ale zwycięstwa nie mogą być powodem do wywyższania się a porażki powodem do załamywania, bo wygrywać i przegrywać trzeba umieć z klasą"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podają media wszystkie H-D od 1980 są przystosowane do tego paliwa, pod warunkiem że mają oryginalny wydech i filtr powietrza. W USA benzyna ma dużo mniej oktanów niż u nas i te motóry jeżdżą. Także ja bym się nie przejmował, tylko na zimę zalał 98. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj niestety muszę Was zmartwić, odkąd przeszliśmy z paliwa ołowiowego na bezołowiowe, są zawsze jakieś problemy, jak zatankujesz do pełna i zostawisz na zimę, drobne wykwity rdzy wokół wlewu paliwa zaczynają się pojawiać, po 3 latach zbiornik nadaje się do odrdzewiania, i zabezpieczenia odpowiednią substancją, gaźniki, szczególnie z małymi dyszami, po zimowym postoju w ciepłym garażu, nadają się do czyszczenia, o-ringi w kranikach puchną, w motocyklach z wtryskiem węże w zbiornikach puchną i pękają ( narazie testujemy Semperita i zdaje egzamin, no i amerykańskie węże- nie ma z nimi problemów), filtry paliwa po długim postoju z zasadzie nadają się do wymiany, a pompy do remontu lub też wymiany...

Problem ten nasilił się po wejściu E5, E10, nie mam porównania obu, bo i tak tankuję tańszą wersję, silnikowo nie ma problemu, ale np w kranikach pojawił się problem, w Dnieprze na silniku BMW 980 ( z lat 1979) - kranik nie zamyka dokładnie, muszę to w tym tygodniu ogarnąć, w Suzuki DR 125 kranik ciężko chodzi, w BMW R100 - Marty , musiałem po zimie czyszcić gaźniki....

I wszędzie, gdzie jest trochę farby przy wlewie paliwa ale pod korkiem farba się łuszczy....z silnikami nie ma problemu, ściągałem głowicę i cylindry, do uszczelnienia, nie ma jakiś oznak nadmiernego zużycia i/lub wypalenia gniazd, lub zaworów...a to są stare silniki na starego typu pierścieniach i chłodzone powietrzem...

Narazie nie czuję , żeby to nowe paliwo rozpuszczało plastikowe zbiorniki- ponieważ w Elefancie 750 mam taki zbiornik paliwa...

Jaka jest rada, narazie rozkminiamy to z kolegą Ryśkiem- czy lepiej na zimę nalać czystej benzyny ekstrakcyjnej, czy kupić dużą bańkę WD40 i tym zalać... Benzynkę to potem można zlać i nalać nowej i rura, a po WD- to chyba trzeba przepłukać zbiornik paliwa... z gaźnika należy na zimę zlać paliwo, i/lub wypalić do konca ( nie gazować!, Bo potem przy resztce paliwa robi się za uboga mieszanka! ), albo spuścić benzynę ze zbiornika, nalać 1 WD, przepłukać zbiornik, zlać WD, a zbiornik szczelnie zamknąć...

Ot temat....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...