Patrykos987 Opublikowano 7 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia Witam wszystkich proszę was o pomoc w doradzeniu koledze 1 moto jest w trakcie kursu na kat.A dałem mu po wiejskiej drodze SRADem się przejechać po prostej stwierdził że to dla niego zabawka i on musi mieć coś mocniejszego nie idzie wbić mu do głowy że po prostej to każdy pojedzie i tutaj pytanie co wy o tym sądzicie? może jak mu pokaże ss z forum na którym są ludzie bardziej doświadczeni ode mnie troche mu sie przemówi do rozsądku 🙂 Nic mu nie narzucam po prostu sam jestem ciekaw co wy na to? temat wałkowany wiele razy ale i tak 🙂 Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian85 Opublikowano 8 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia Zależy jakie 100 kuni chce kupić. Jak nowe, z kontrolą trakcji, ABSem, czy ABSem w przechyle, z mapami, to jeszcze jakoś to ujdzie. Jak jakieś starsze 100 kuni bez systemów i bez ABSu, no to słabo, niespodzianki będą czekać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 8 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia Chyba, że większej pojemności co liniowo oddaje śmoc...robi sie prosta blokadę na lince a jak sie po roku wjeździ odblokować i tyle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian85 Opublikowano 15 Maja Udostępnij Opublikowano 15 Maja W dniu 8.04.2024 o 07:10, jannikiel napisał: Chyba, że większej pojemności co liniowo oddaje śmoc...robi sie prosta blokadę na lince a jak sie po roku wjeździ odblokować i tyle... W sumie racja, mam gdzieś w czeluściach skitrane GPZ 900, pojemność jest, koni to ma ze 120, ale żeby jakiś super szał był, to raczej nie powiem. Zdecydowanie żwawiej łatało moje dawne CBR 600 F4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal1290 Opublikowano 2 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia (edytowane) Moje pierwsze moto to Duke 790. Moc ok 100km. Moje przemyślenie jest takie, że: 1. Wszystko zależy od motocyklisty. Jak nie ma do tego głowy to i 15km na 125 będzie za dużo. 2. Moc to nie wszystko przy wyborze mota. Jest jeszcze masa, pozycja i elektronika. 3. Warto pojeździć trochę off road, w trasę i na tor i wybrać motocykl pod to do czego będzie wykorzystywany. Więc jeśli kolega ma predyspozycje i odpowiednie nastawienie i chce jeździć z wykorzystaniem 100km to niech taki kupi. Edytowane 2 Sierpnia przez michal1290 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian85 Opublikowano 19 Października Udostępnij Opublikowano 19 Października W dniu 2.08.2024 o 10:06, michal1290 napisał: 2. Moc to nie wszystko przy wyborze mota. Jest jeszcze masa, pozycja i elektronika. Elektronika dupe może nieźle uratować jak się człek pcha na za dużo kucy. Ale, ostatecznie najwięcej strzałów w kolano jest chyba jak ktoś się za bardzo napędzi (nawet na 300cc można za grubo poleciec), a później jest panika przy hamowaniu o wjeździe w zakręt/luk. Z tego co pamiętam, to w USA w statystykach na drugim miejscu zgonów jest za szerokie pójście w zakręt/yebnięcie w drzewo lub auto. W Polsce w sumie jest podobnie. Jak w sezonie śledzę wiadomości, to albo jest wymuszenie pierwszeństwa na motocykliście, albo właśnie yebniecie w coś na poboczu na łuku/zakrecie. Jak się ktoś od razu pcha na duży sprzęt, który bardzo szybko się napędza, to powodzenia życzyć można właśnie na tych yebanych zakrętach/łukach, które będą takich klientów kosić. Takie kurde realia. Łatwiej się napędza, niż hamuje. Lepiej małymi kroczkami budować umiejętności, niż od razu pchać się na duże pojemności. Załóżmy, że ktoś ma wszystkie systemy, ABS, kontrole trakcji itd, mając z 200 KM się od przyspieszania nie zabije, bo elektronika pilnuje uślizgu kół. Nie zabije sie też przy hamowaniu, bo elektronika pilnuje uślizgu - no ale jak wejdzie w zakręt za szybko, to elektronika już nic nie zdziała, po prostu pójdzie w krzaki na wyprostowaniem maszynie, a nie szlifując. Jak yebnie w płot/drzewo albo katapultuje się przez rów melioracyjny, to i tak będą go zbierać szufelką. Co to jest za problem, aby się zapomnieć i rozpędzić się do 2 paczek mając 100 KM? To jest chwila. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piasek80 Opublikowano 20 Października Udostępnij Opublikowano 20 Października Ja wczoraj pierwszy raz wsiadłem na kumplową Kawę W650. Zrobiłem kółko i szczęka mi opadła bo nie myślałem że może być tak wygodnie i ergonomicznie na motocyklu. Wszystko jest tam gdzie być powinno do tego silnik z mocnym dołem i długimi przełożeniami. Tam pewnie pow. 60km/h zacznie nam dokuczać brak owiewki (bo człowiek przyzwyczajony u siebie że i przy stówce problemów z tym nie ma) ale na pierwszy motocykl coś tak klasycznego zarówno w pozycji jak i prowadzeniu - świetny. Na prawdę świetny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano Wtorek o 20:17 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 20:17 (edytowane) Niech kupi sobie 100 KM ale na początku zdławi do 50 KM. Jak już ogarnie 50 KM to niech odblokuje. Doświadczony kierownik na CBF 500 objedzie gościa na kilofazerze na krętej drodze. A "miszcze prostej" żyją najczęściej do pierwszego zakrętu... Edytowane Wtorek o 20:18 przez Hun996 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.