Skocz do zawartości

sportster po konwersji na S&S 1200 z Gaźnikiem S&S Super E


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, właśnie rozpocząłem proces konwersji mojego Sporciaka z 883 na 1200 przy pomocy zestawu S&S.

Przy okazji zmieniam zasilanie z wtrysków na gąźnik S&S Super E , zapłon Altmann P-3.

Wszystko już leży w kartonach i czeka na montaż.

Moje pytanie : czy ktoś z Was używa S&S Super E w swoim Sporciaku ? Gaźnik mam nowy z zestawem dysz, ale które mam zainstalować ?

                         lokalny dealer zalecił          .029       i    .069-70 .    Oby nie za duże?

Dzięki za wszelką pomoc, pozdrawiam.

Dachu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najważniejsze - czy zestaw zawiera również głowice?

i dlaczego wymiana na gaźnik? coś padło w elektronice?

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, przemek96 napisał:

Ja nie pomogę, ale liczę na jakieś szczegóły, same cylindry czy wałki też wymieniasz? Ile Cię kosztował taki zestaw? 

wałki Andrews N4 już mam zamontowane, przy głowicach na razie nic nie będę zmieniał, choć wiem że powinienem....

Koszty? hmmm, wszystko kupowałem jak okazja była, z 4 lata uszło życia, ale i zbiornik na zamówienie mi klepie znajomy, dolot z K&N sam ogarnąłem,

większość z USA kupuję jak znajomy ze szkolenia wraca, tam dla wojaków zniżki dobre mają więc mi kupuje.... w sumie to nawet nie podliczałem.

pozdro.

15 godzin temu, konrad1f napisał:

najważniejsze - czy zestaw zawiera również głowice?

i dlaczego wymiana na gaźnik? coś padło w elektronice?

Głowice stockowe, a dlaczego gaźnik? heh, gaźnik to oldschool, żadnych chipów, modów, czujników i co   tam jeszcze jest...

Prostota i wygoda, no  wszelkie modyfikacje nie wymagają nowych map, hamowni , modułów i co tam jeszcze ...

Ja się wychowałem na gaziorach , wszyscy zanajomi mechanicy też - więc i serwisem nie będzie problemu...

tylko chciałe skorzystać z doświadczenia innych i dobrać dobrze dysze i dostroić....

no i te pokrętełko od wolnych obrotów... mniami .

Pozdro.

 

 

Edytowane przez dachu
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem gaźnik w motocyklu zabytkowym. ale w nowoczesnym, gdzie jeszcze chce się coś podkręcić to nie ma to sensu.

moim zdaniem wszelkie mody bez wymiany głowić to bezsensowne przepierdalanie siana. po kiego grzyba powiększać pojemność i zmieniać czasy rozrządu jak przez te małe gniazda z 883 i tak ledwie co przepchniesz?

nie chce mi się teraz szukać ale kiedyś gdy zainteresowałem się tematem to na jakiejś stronce znalazłem artykuł z porównaniem głowić z różnych roczników "evosportów" i buły. różnice w średnicach kanałów/gniazd/zaworów są znaczne.

 

edit - mam: https://hammerperf.com/ttxlheads.shtml

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze jakby były głowice 1100 86r? 😛

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby głowice od 883 były takie cacy to harley pewnie takie same stosował by przy 1200 (po co przepłacać)

kolejną wg mnie dziwną sprawą jest stosowanie gaźnika o tak dużej średnicy gardzieli (super E zdaje się ma gardziel 48mm) gdy zostawia się małe średnice zaworów

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, konrad1f napisał:

gdyby głowice od 883 były takie cacy to harley pewnie takie same stosował by przy 1200 (po co przepłacać)

kolejną wg mnie dziwną sprawą jest stosowanie gaźnika o tak dużej średnicy gardzieli (super E zdaje się ma gardziel 48mm) gdy zostawia się małe średnice zaworów

super E ma 39,6 mm gardziel, Ty piszesz o super D i ten jest do wysilonych piecy powyżej 100 cali sześciennych....

Ja tylko się próbuję dowiedzieć o dysze - nic więcej , nie obchodzi mnie co  poniektórzy myślą na okoliczność wydawanych przeze mnie pieniędzy, czy słuszny gaźnik mam czy nie , czy stworzony przez uznaną firmę S&S zestaw do konwersji jest słuszną drogą czy chwytem marketingowym, to już wszystko wiem , pytam tylko o to czy ktoś ma doświadczenie z tym gaziorem w Sporciaku 1200....

17 godzin temu, Subadam napisał:

Mala srednica przewodow ssacych da wiecej momentu na niskich obrotach i wrazenie ze silnik odpycha sie o wiele lepiej ze startu, mniejsza pojemnosc glowic 883 do wiekszych cylindrow da wyzsze sprezanie. Trzeba tylko sprawdzic czy squish area sie zgadza i czy reszta silnika to wytrzyma.

spręzynę docisku sprzęgła od 1200 mam ,  squish area to nie problem w dedykowanym zestawie, już takie montowaliśmy do wtryskowych egzemplarzy i zawsze szczelinka była wzorowa , zgodna w widełkami zalecanymi od producenta. to ze sie lepiej zbierają od dołu od stockowego 1200 to tez juz sprawdzone, po mapowaniu w PC V latają całkiem fajnie, tyle, że ja mam kaprys na gaźnik i tyle.

Bebechy 883 i 1200 w piecu są identyczne, różnice to dzbanki, garnki , głowice i docisk sprzęgła.

pozdrawiam.

17 godzin temu, przemek96 napisał:

Ale z drugiej strony S&S podaje znaczne wzrosty mocy na swojej stronie, po zmianie cylindrów i wałków, coś pod 80 kuca. Na standardowej głowicy.

 

Pewnie coś tam ogarniają ci panowie od S&S i nie puścili na rynek czegoś co nic nie zmienia,  zresztą mają zestawy do głowic z 883 i zestawy z głowicami s&s , ale to już inna bajka... mają i parę innych rzeczy z S&S , jak widać są fachowcy co w to nie wierzą , ja wprost przeciwnie.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, dachu napisał:

super E ma 39,6 mm gardziel, Ty piszesz o super D i ten jest do wysilonych piecy powyżej 100 cali sześciennych....

sorry -racja, średnica niecałe 48, gardziel (zwężka) niecałe 40

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...