Skocz do zawartości

A może dizelek ..???


cabaniero
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

skoro takie robia to na pewno ma to swoj praktyczny wymiar, przedewszystkim to ze mozna tankowac takie paliwo ktore niejako jest najabrdziej podstawowe co ma znaczenie dla armi

w krajach arabskich np ropa jest tania jak barszcz i mozna ja dostac wszedzie

az dziwie sie ze w dakarze takie nie startuja ;) moze nie dojechalyby pierwsze ale jest szansa ze wogole by dojechaly, jak na diesla przystalo takie moto powinno byc ekonomiczne a przez to zwieksza sie tez jego zasieg

na pewno ma swoje plusy, choc poszalec to sie nie da ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze calkiem niedawno Royal Enfield miał w swojej oficjalnej ofercie diesla, bodajże 350 ccm. "Osiągi" tego cuda m.in. chyba 80 km/h max (ciekawe, ile wyszłaby przelotówka? ;) ) każą zaliczyć go raczej do ciekawostek. No, ale spalanie to było tam faktycznie symboliczne!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym royalu wogle nie ma co mówić. To dosyć stara konstrukcja, ma moc i osiągi motorowerowe.

Myślę, że przy dzisiejszym rozwoju silników diesela możnby zrobić całkiem ciekawe serce do motocykla. Tylko narazie się chyba nikt tego nie podejmie...

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

na gazie będzie jeszcze tańszy

 

 

Tak sie zastanawiam czy ktos próbował może czegos takiego lub widział

 

 

Ja kiedyś widziałem moto które zamiast zbiornika paliwa miał zamontowane dwie butle 8O , ale mogła to być tylko ściema " na butlach miał napis X-FILES, może ktoś z was też go widział". ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na gazie będzie jeszcze tańszy

 

Tak sie zastanawiam czy ktos próbował może czegos takiego lub widział :?:

 

to zadna filozofia

ja w samochodzie mam instalacje 4-tej generacji i osiagi sa praktycznie identyczne z tymi co na benzynie,

sprawdzane na hamowni

jesli motocykl bedzie zasilany wtryskiem tak jak np BMW F650 to wystarczy instalacja analogiczna do mojej samochodowej czyli solidny wtryskiwacz gazu Keihin plus komputerek ktrory przechwytuje sygnal wyslany na wtryskiwacz benzyny i zamiast tego wtryskuje gaz. sterowanie wtryskiem jest wtedy z fabrycznego komputerka a ten ostatni nawet "nie zdaje sobie sprawy" z faktu ze zamiast benzyna wtryskiwany jest gaz. To dziecinnie proste. Na rynku sa tez male reduktory wloskiej produkcji majace az nadto wydajnosci aby obsluzyc taka jednocylindrowke. moje autko ma duzo mocy 2.4 5 cylindrow i krece je nieraz na ponad 6 tys obrotow. instalacja gazowac nie ma z tym zadnych problemow i jak juz mowilem nie jest odczuwalny zaden spadek mocy (spadek jest ale wynosi 1,5 KM na 170 ogolem, za to moment wzrosl o 8 Nm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym royalu wogle nie ma co mówić. To dosyć stara konstrukcja' date=' ma moc i osiągi motorowerowe.

Myślę, że przy dzisiejszym rozwoju silników diesela możnby zrobić całkiem ciekawe serce do motocykla. Tylko narazie się chyba nikt tego nie podejmie...

 

 

Pozdrawiam[/quote']

 

kolega poczyta co jest napisane pod linkiem w pierwszym poscie, no chyba ze kolega nie zna angielskiego,

tam jest napisane ze wojsko juz robi takie silniczki poniewaz wynika to z filozofi unifikacji paliwa na polu walki,

pozatym zasieg takich motocykli jest spory a posiadaja one wysoki moment co w motocyklach terenowych jest zaleta. wiadomo freestylu sie na tym nie pocwiczy ale nie takie jest ich przeznaczenie.

moim zdaniem wkrotce rozwina sie roznego rodzaju elektroturbiny ktore szybko moga znalezc zastosowanie w tego typu silniczkach i dodac im sporo mocy (moment zawszse jest wysoki w dieslach)

w tej chwili nikt nie produkuje tego typu maszyn seryjnie ale wielu sie przymierza.

wspomniany wczesniej enfield mial zuzycie 1.5 litra na 100 km. mozecie sobie szybko wyliczyc zasieg motocykla ktory bylby wyposazony w 25 litrowy zbiornik (enfield ma 15) ze nie wspomne ze w takim Egipcie litr ropy w przeliczeniu na zlotowki to jakies 12-15 groszy !!!!!!!!!!!!!

wiem bo jezdzilem tam na skuterze i tankowalem benzyne ktora kosztowala dwa razy tyle co ropa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sporo piszecie o einfieldzie, a nikt nie wspomni o Kawi KLS używanej przez US Army... Myślę ze warto by było coś na jej temat napisać....

 

 

edycja co by nie byc goloslownym

Royal Enfield: http://blogs.motorbiker.org/blogs.nsf/dx/0...84414MIKMMQ.htm

http://www.drive.cranfield.ac.uk/cfml/dies...lmotorbike2.cfm

 

 

Kawasaki KLS 650: http://motorcyclecity.com/Military-bikes/M...el-Kawasaki.htm

http://www.motorbikestoday.com/features/Ar...iesel_bikes.htm

 

gdzies w sieci widzialem dane technicze tych motocykli (stronka w .pdf)

moim zdaniem rewelacyjne osiagi!

(np. jeden bak paliwa na ponad 960 km!!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś widziałem moto które zamiast zbiornika paliwa miał zamontowane dwie butle , ale mogła to być tylko ściema " na butlach miał napis X-FILES, może ktoś z was też go widział".

Tez go widzialem.To byla Honda CB,chyba 750.A te butle w nim to oczywiscie sciema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

giero tylko zauważ ze w twoim volvo które ma 170km nie odczujesz takiej roznicy mocy jak np. po załozeniu instalacji LPG w duzym fiacie. poza tym taka instalacja 4 generaqcji keihina jest bardzo droga i kalkuluje sie tylko wtedy, gdy masz zamiar duzo jezdzic i wiesz ze samochodu za prędko nie sprzedasz.

poza tym LPG śmierdzi ;) ale to tylko w tych tańszych instalacjach ale kto bedzie zakładał te droższe do motocykla, jesli sama instalacja LPG z montażem przekroczy wartość motocykla.

silniki zostały stworzone żeby spalać wysokooktanową benzyne a gaz jest w kuchenkach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...