Adam M. Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia Kondensator duzej pojemnosci jest dobrym i w miare tanim rozwiazaniem. Stosowany byl np w "sportowych" wersjach moich starych anglikow zamiast akumulatora, wiec tu jako stabilizator tez sie sprawdzi. Nie musisz go montowac w lampie, gdzie miejsca jest malo ale mozesz go umiescic gdzies pod zbiornikiem paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 10 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia Podoba mi się opcja z akumulatorami żelazowymi, nigdy wcześniej nie brałem ich pod uwagę, chyba w przyszłości kupię kilka na próbę. Domyślam się że w dzisiejszych czasach mało ludzi jest zainteresowanych samodzielnym budowaniem choćby takiego akumulatora, albo czegokolwiek, jeśli wszystko można kupić. No ale akumulatora retro 12V nie ma w sprzedaży, Nie ma też innych niezwykłych rzeczy, które czasem buduję. Co do skoków napięcia to nie ustaliłem jeszcze przyczyny, domyślam się że może to wynikać z pracy regulatora napięcia, ale przyczyn może być więcej. Zamiast szukania napięć, dziś wymieniłem jeden z gaźników K68 na Keihina. Zaskoczyło mnie w nim że nie ma w nim przycisku do zatapiania pływaka. Taka wymiana niesie za sobą też masę komplikacji, choćby znacznie mniejsza średnica kroćca paliwa, czy też konieczność skrócenia linek paliwa. Ale podoba mi się że jest dobrze działająca śruba składu mieszanki. Pytanie jak będzie zapalał motocykl na takich gaźnikach bez zalewania paliwem przy rozruchu? Bo na K68 zapalał za pierwszym kopnięciem, ale nie byłem z nich zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 14 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia Odpaliłem dziś motocykl na gaźnikach Keihin. Zapala nieco gorzej niż na K68, ale pracuje równiej na wolnych obrotach. Jest też zamontowany akumulator li-ion w puszce retro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Stycznia Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia Tu nie ma mozliwosci przelewania, ktora jest w K68 - pewnie dlatego trudniej zapala. A masz filmik jak wchodzi na obroty na tych gaznikach? No i czy masz film jak chodzi na K68? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 31 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia (edytowane) Zapalanie jest ok, już odpala od pierwszego kopnięcia, ale trzeba przez chwilę przytrzymać gaz bo gaśnie. Niestety jest problem z napięciem w motocyklu, nie jest stabilne, pojawiają się skoki do 20V. Wcześniej też problem występował, ale przy kwasowym akumulatorze problem był mniej widoczny. Myślę o wymianie regulatora napięcia. Jeszcze nie wiem jak jest rozwiązany regulator w alternatorze Kawasaki, ale znalazłem jakiś ruski regulator o oznaczeniu 33 3702. Po przeprowadzonych pomiarach okazało się że stabilizuje napięcie 14,1V. Wymieniłem w nim diode zenera, wcześniej była na napięcie 8,2V, zastąpiłem ja diodą o napięciu 6,8V. Obecnie napięcie stabilizacji regulatora wynosi 12,2V. Wymieniona dioda to ten szklany czerwony element po lewej stronie przylutowany pod kątem. Pomiary robiłem podłączając zasilacz regulowany do zacisku + i do obudowy, natomiast do zacisku szczotek Ш podłączyłem żarówkę. Zwiększając napięcie w pownym momencie żarówka gasła. Odpowiada to momentowi w którym jest odcinanie napięcie wirnika alternatora. To jest punkt stabilizacji napięcia regulatora. Edytowane 31 Stycznia przez Stefan Kowalski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 31 Stycznia Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia A nie da się podłączyć typowego regulatora samochodowego? W ruskach ludzie bardzo często montują regulatory Jazpol z Poloneza. Fakt, że taki mariaż doczyczy sowieckich alternatorów ale może i do twego podejdzie? Moim zdaniem jakaś typówka zapewni pewniejszą pracę niż coś robionego indywidualnie. Zresztą 12,2 V to zdecydowanie za mała wartość. Powinno być 13,5 -14,1 V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 31 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia Celowo chciałem obniżyć napięcie ładowania bo mam zamontowany akumulator li-ion o napięciu 12,6V w którym powyżej tego napięcia Bms odcina połączenie z alternatorem. Zdaje sobie sprawę że w ten sposób brnę w strony, w które większość ludzi nie zagląda, ale taką sobie drogę wybrałem. Jak to J F Kennedy wcześniej powiedział: nie dlatego że jest to łatwe, ale dlatego że jest to trudne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 8 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego Dziś rozebrałem alternator, jest tam szczotkotrzymacz zintegrowany z regulatorem napiecia, regulator ma obudowę TO-3 jak w alternatorach w Golfach 2. Odkręciłem ten regulator i wyprowadziłem przewody do przygotowanego wcześniej regulatora 33 3702. Wszystko ruszyło zgodnie z oczekiwaniami, napięcie ładowania wynosi 12,3V i nie skacze po przygazowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 25 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego (edytowane) Tu mam nieco starszy film z odpaleniem motocykla na gaźnikach k68 Edytowane 25 Lutego przez Stefan Kowalski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Lutego Udostępnij Opublikowano 28 Lutego No ladnie odpalil i jezdzil. Zeby ci nie bylo smutno zamieszcze filmik z odpalenia mojej BSA z kroplowki. Jesli sie uda. No ale sie nie udalo. 20220413_141627.mp4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 29 Lutego Udostępnij Opublikowano 29 Lutego Udało, udało 👍👍👍 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Lutego Udostępnij Opublikowano 29 Lutego Mhm a w jaki sposob mozesz to obejrzec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 29 Lutego Udostępnij Opublikowano 29 Lutego Normalnie film jest widoczny na ekranie mego telefonu. Przegladarka to Samsung Internet ale i na Chrome jest tak samo. Ładnie chodzi Twoja BSA 👍✌👍 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonaszko Opublikowano 29 Lutego Udostępnij Opublikowano 29 Lutego Mi się nie udało. Ani na kompie ani na Samsungu obejrzeć. Wygląda to na plik do pobrania ale pobrać też się nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 1 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca Bo to trzeba trochę inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.