Skocz do zawartości

Yamaha yzf 250 Grzeje się mocno Wywala płyn


KotMarek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gaźnik lub zapłon, za uboga mieszanka i silnik się mocno grzeje, potrafi wypalić dziurę w tłoku...  lub problem z zapłonem- uszkodzony moduł impulsator ect...

Hmmm YZF 250 2002 rok to jeszcze jeździ...dziwne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, jannikiel napisał:

Gaźnik lub zapłon, za uboga mieszanka i silnik się mocno grzeje, potrafi wypalić dziurę w tłoku...  lub problem z zapłonem- uszkodzony moduł impulsator ect...

Hmmm YZF 250 2002 rok to jeszcze jeździ...dziwne...

A jak wyregulować dobrze gaźnik ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam kilka problemów mogło się nałożyć:

-gaźnik

-moduł ( specyficzny dla 2002 nic nie pasuje tylko ten rocznik i tyle), lub impulsator

-uszczelniacz pompy cieczy lub/i uszczelka pod głowicą

-źle ustawiony rozrząd ( wystarczy 1 ząbek nie tak- tu musi być co do 1 ząbka na ssaniu i wydechu- i trzeba pamiętać, że przy wkładaniu napinacza naciąga się łańcuch i koła potrafią się przestawić- i to trzeba uwzględnić)

- pęknięcie tulei cylindrowej ( częste przy przegrzaniu)

To jest wiekowy sprzęt, znam tylko 1 w północno wschodniej PL na podobnym silniku który jeszcze działa- Yamahę WR 250F ( nie tak wyżyłowany jak YZF), ale: silnik jest już 300 ccm , bo poprzednik się rozleciał...

Ponad 20 lat dla crossa, to przedpotopie... dlatego dziwię się, że jeszcze coś się kręci... prawdopodobnie poprzedni właściciel porobił go "na sztukę" i sprzedał by odzyskać trochę grosza...

Czy da się zreanimować, wg. mnie jeśli moduł padł, to nie, bo nowego już się nie kupi, właśnie przed chwilą sprawdzałem, cylinder jeśli nie jest porysowany i da się położyć nikasil, to do odzysku, nowego już nie ma (!) , wał- 383 dolary, tłok z  pierścieniami 150 dolary, wałki w sumie 400 dolarów, zawory i sprężyny ok. 700 - 750 dolarów komplet , ślizgi + łańcuch ok. 100 dolarów w sumie wychodzi ok 1800 dolarów nowe części pod warunkiem , że na cylinder da się położyć nikasil- za 1000 złotych... To w sumie wychodzi ok. 8500 złotych części z nikasilem + jeszcze robocizna, bo za darmo nikt tego nie zrobi...

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Adam M. napisał:

Ganik to male piwo, cos powazniejszego jest z silnikiem nie tak jesli za kazdym razem wywala wode i sie grzeje.

Tak jak uszczelka pod glowica, jesli nie gorzej.

Rozebrałem cały silnik nic nie widać wszystko ładnie nigdzie niema dziur uszczelka bardzo dobrzy stan 

8 godzin temu, Adam M. napisał:

Ganik to male piwo, cos powazniejszego jest z silnikiem nie tak jesli za kazdym razem wywala wode i sie grzeje.

Tak jak uszczelka pod glowica, jesli nie gorzej.

Ogólnie chłodnice były bardzo pogięte może to też przez to być 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od zmiany korka od chłodnicy oraz wyczyszczeniu i wyregulowaniu gaźnika, przestawieniu go na bogatszą mieszankę w paliwo. Jeżeli chodzi o FCR to mieszankę na wolnych obrotach ustawiasz np. WYKRECAJĄC śrubę te z dołu gaźnika (wtedy będzie właśnie więcej paliwa czyli nie będzie tak gorąco). Chodź ten KEIHIN to chyba bardziej skomplikowany gaźnik i regulacja nie polega tylko na kręceniu tą śrubą, gdzie wielu ludzi jest przekonanych by zostawić na 1,5 obrotu bo tak jest najlepiej XD Ale najlepiej żebyś to dał komuś do roboty bo z tego co widać samemu chyba tego nie ogarniesz. Przyczyn może być jeszcze wiele tak jak wyżej napisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czerwony wydech to domyślam się, że chodzi o czerwone kolanko wydechowe? Jak tak to zajrzyj do luzów zaworowych bo tam prawdopodobnie jest przyczyna. Co do wyrzucania płynu, to się zdarza jak motocykl za długo stoi w miejscu odpalony. To jest wyczynowy 4t, tam nie masz termostatu ani wentylatora, to musi jechać a właściwie zapierd... żeby układ chłodzenia prawidłowo działał. To nie może stać w miejscu i pyrkać sobie na wolnych obrotach ani toczyć się powolutku. Zweryfikuj czy pompa wody się kręci. No i obowiązkowo do przejrzenia chłodnice, ich stan, czy nie ma za dużo pogiętych lamelek, czy są drożne bo może ktoś kiedyś wpadł na pomysł jazdy na wodzie z kranu. I jak poprzednik wyżej napisał, korek chłodnicy, czy czasami się sprężyna nie zacięła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.06.2023 o 22:29, pkali360 napisał:

Zacznij od zmiany korka od chłodnicy oraz wyczyszczeniu i wyregulowaniu gaźnika, przestawieniu go na bogatszą mieszankę w paliwo. Jeżeli chodzi o FCR to mieszankę na wolnych obrotach ustawiasz np. WYKRECAJĄC śrubę te z dołu gaźnika (wtedy będzie właśnie więcej paliwa czyli nie będzie tak gorąco). Chodź ten KEIHIN to chyba bardziej skomplikowany gaźnik i regulacja nie polega tylko na kręceniu tą śrubą, gdzie wielu ludzi jest przekonanych by zostawić na 1,5 obrotu bo tak jest najlepiej XD Ale najlepiej żebyś to dał komuś do roboty bo z tego co widać samemu chyba tego nie ogarniesz. Przyczyn może być jeszcze wiele tak jak wyżej napisane.

miało być, że najbardziej skomplikowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...