Jump to content

pkali360

Forumowicze
  • Content Count

    70
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutralny

1 Follower

About pkali360

  • Rank
    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Polska

Osobiste

  • Motocykl
    Yamaha YZ 250 F
  • Płeć
    Mężczyzna

Recent Profile Visitors

268 profile views
  1. Wydech w jakim sensie? Jakiś. Dziur i nieszczelnosci nie widać. Narazie pomijam kranik bo mam grawitacyjnie zbiorniczek na paliwo wciśnięty do węża. Gaźniki czyste rozbierałem jeszcze raz. Moto pali od strzała. Poniżej film co się dzieje a zdjęcia chwilowo nie mogę dodać.
  2. Rozrząd ok. Mogę dla pewności jeszcze raz obczaić. Ultradźwięki mi się niestety popsuły. Dysze jeżeli chodzi o wolne obroty z pamięci pisze na środku są 115 a lewy i prawy 112,5 lub odwrotnie lecz napewno jak książka pisze. Modyfikacje wywaliłem na samym początku. Filtr niby nowy od powietrza.. Może puszkę kupię.
  3. Witam mam problem z motocyklem wymienionym w tytule. Moto wcześniej bardzo źle odpalal na zimnym. Luzy zaworowe ogarnięte, świece nowe gaźniki kombinowane w różnych ustawieniach, czyszczone i synchro. Objawy są takie: moto dobrze odpala, wolne obroty ok ale po dodaniu gazu ma problem wkręcić się na wyższe obroty, dławi się strasznie. Pomaga dopiero częściowe przytkanie otworu do filtra powietrza wtedy wkręca się ok. Tak jakby dostawał za dużo powietrza. Króćce nie są spękane. Przestawiałem już mieszankę wolnych obrotów na różne sposoby, iglice, poziom paliwa, nic nie jest uszkodzone w gaźniku itd.. Poprzedni majster, wkleił do puszki filtra powietrza taką białą uszczelkę do umywalek. Nie wiem jak to się nazywa (straszne druciarstwo) mieszanka wolnych obrotów też była odkręcona ok 6 obrotów na każdym gaźniku oraz iglice podniesione na maxa w górę. Jednym słowem chciał wzbogacić mieszankę. Co można dalej w tej sytuacji zrobić? Może wstawię filmik potem jeżeli coś by to pomogło. Nie mam innych gaznikow na podmianę.
  4. Udało się odpowietrzyć normalnie lecz po wymianie pompy na inną używana
  5. Witam suzuki gsf 650 bandit z 2005 roku z ABS. Czy aby odpowietrzyć dobrze układ hamulcowy wraz z pompa ABS trzeba mieć złącze diadnostyczne SDS czy da się to jakoś ominąć. Znikł hamulec tylny, przód jest. Proszę o odpowiedź
  6. Witam pacjent jak w tytule, iskra pojawia się sporadycznie np. kopne dwa razy i jest potem znika na 50 kopnięć i pojawi się lub nie potem jej niema, gdy moto troszkę postoi to znów może raz się pojawi ale nie koniecznie. Takie 'masło maślane'. Parę rzeczy pomierzyłem, postaram się to niżej przedstawić i mam nadzieję, że ktoś dotrwa do końca moich wypocin. Patrzyłem przebicie do masy na 'pikaczu'. Robiłem to tak, że minus miałem przytkany do ramy a plusem dotykałem po kolei 4 końcówki wychodzące z alternatora. Nic nie piszczało wszędzie 1. Miernik ustawiłem na pomiar rezystancji i zrobiłem to samo. Też nic nie wykryło wszędzie 1.Zauwazylem taką rzecz kiedy mam wykręcona świece z głowicy iskra jest zawsze. Kiedy mam wkręcona świece w głowice a druga świece w fajkę i przyłożona do głowicy iskry niema lub jest sporadycznie ale to bardzo rzadko.Gdy zdejmę fajkę na samym kabku jest to samo.Mam na podmianę cewke z fajką z takiej Hondy ale jest to samo.Świece są ok.Kopę z całej siły więc to też wykluczam.Na co by to wskazywało, może na stator lub impulsator jednak?Zdejmowałem kiedyś go lecz się nie dopatrzyłem raczej niczego w sensie uszkodzeń przepaleń. Zdejme dziś jeszcze raz i zrobię zdjęcie.Co mogę jeszcze sprawdzić? Fotki z serwisówki, jeżeli by była potrzebna to mogę wysłać lub zobić screena innych stron. Tutaj zdjęcia schematu, zakresów oraz jak mój miernik wygląda: https://zapodaj.net/efbca07f9e092.jpg.html?fbclid=IwAR2UatiuswmVEGaF1aKv6x1JFyiPBR2SmPWkpXqlX4FoJKcsYBxemhaY-rc https://zapodaj.net/13e3aacdf05ee.jpg.html?fbclid=IwAR0C5HSmwYMRHRGKboluezn-iaP54Nl0plKOnn74Ib6T7fM0Lcx-Y-cADgU https://zapodaj.net/38c725e115cf4.jpg.html?fbclid=IwAR15PofGoTfxU_RUqOjpT3UE0XCRZ0gvyHz8mzUVrILNnOZUjDSPkkNISrs Trochę faktów: - wiązka kabli idąca od kostki którą podłącza się do modułu, a drugi koniec do kabli wychodzących z alternatora sprawdzona "pikaczem" kabel po kablu zginana i nie widać żadnej przerwy, do tego kupiona dla pewności druga taka sama używana lecz to nie przyniosło rezultatu -kill switch jest teraz odłączony by go wykluczyć - wszystko psikane kontakt sprayem - masa cewka przetarte żeby rdzy nie było - świece ok, bez zmiany przerwy (taka jak w oryginale) - we wszystkich pomiarach świeca była wkręcona w głowice - klin na wale ok Pomiary wykonywane w temperaturze pokojowej: Cewka: Rezystancja wtórna: - z fajką zakres to 9-16 kOm, mój pomiar to 11.51 więc OK - bez fajki zakres to 4-8 kOm, mój pomiar to 5.38 więc OK Rezystancja pierwotna: - zakres 0.1 -0.3 Om Tutaj miernik miałem ustawione na 200 bo niższego zakresu niema, nie wiem czy są mierniki z zakresem np 2 lub 20 lub trzeba to mierzyć omomierzem? Może ktoś się wypowiedzieć? Mój pomiar na tak ustawionym zakresie to 00.4 czyli dwa zera przed kropką. Mierzyłem kilka cewek i pokazuje podobnie. Czy ktoś wie czy to jest dobrze? Czy miernik ma taki zakres i tego tak dokładnie nie pokaże? Rezystancja generatora impulsów zapłonowych: niebiesko-żółty oraz zielony to 238 kOm z zakresu 180-280 kOm więc OK Rezystancja cewki wzbudnicy alternatora biały-niebieski to 18.3 kOm z zakresu 9-25 kOm więc OK Napięcie szczytowe cewki zapłonowej: Miernik ustawiony na napięcie stałe DCV 2V kabel czarno-żółty oraz masa (łapałem na alu ramie) + do odłączonego kabla od cewki czarno-żółtego, a minus do ramy wtedy na mierniku pokazywało się 273V, a kiedy ruszałem kopniakiem zakres to 350-800V, z serwisówki miało być 100V minimum Ciężko te pomiary zobaczyć dokładnie bo trzeba trzymać końcówki miernika praktycznie idealnie żeby przylegały w kostce i jednocześnie kopiąc. Pomiary dokonywane w kostce która wchodzi w moduł, potem odłączyłem te część czyli kostka która wchodzi w moduł a miejsca łączenia ich z kablami z alternatora i pomiary były takie same lub podobne raczej i w poniższych dwóch przykładasz robiłem tak samo. Napięcie szczytowe generatora impulsów zapłonu: tu pomiar miał wskazywać minimum 0.7V + do niebiesko żółtego a minus do zielonego miernik ustawiony DCV na 200m pokazywał 137 Napięcie szczytowe cewki wzbudnicy alternatora: +niebieski a minus do białego miernik ustawiony DCV 200m pokazywał mi max ok 180.0V , a minimum z serwisówki to 50V W powyższych przypadkach był odłączony czarno-żółty kabel idący do cewki ale to raczej niema znaczenia Proszę powiedzieć czy te pomiary wykonałem dobrze czy źle. Elektryka to moja słaba strona, chcę dojść sam do problemu. Zadam jeszcze parę pytań może ktoś dotrwał tu jeszcze 1) Z pokrywy wychodzą jeszcze dwa żółte kable obok tych od cewek i impulsatora lecz nie są nigdzie podłączone i nie były. To pytanie z ciekawości może ktoś wie od czego są. Być może to do wersji enduro? 2) Czy miernik nie powinien posiadać jeszce skali 20m dla prądu stałego? 3) Co oznaczało by kiedy ze statora i impulsatora jest dobra rezystancja, a podczas pomiarów napięć szczytowych o ile są dobre zmierzone wartości były by złe? CO wtedy jest zepsute? Czy może być na odwrót, że napięcia są ok a rezystancja zła? 4) Koniecznie proszę o odpowiedź co do rezystancji pierwotnej cewki/ 5) Czy moduł da się jakoś sprawdzić? Chciałbym używany bo nowy nie kosztuje 100 zł ale jeżeli nie da go się faktycznie sprawdzić no to łatwo ktoś może mi wcisnąć śmieć za 400zł Proszę o odpowiedz i przepraszam za długi wpis ale chciałem to rozpisać żeby był jakiś pogląd. I tak to trochę skróciłem
  7. Witam ktm sx 125 z 2008 roku. Gdy wykręcę świece włożę ją w fajkę i przyłożę do głowicy iskra jest bardzo dobra. Ale gdy dodatkowo wkręcę druga świece w głowice czyli mam jedną w głowicy a druga w fajce przytkana do głowicy to iskry brak. Ogólnie różne problemy z tym moto są i jest już zębem czasu trochę ztyrany. Zapalić jedynie da go się na pych lecz nie trzyma kompletnie wolnych obrotów o wszelkich kombinacjach. Jeżeli go zgasze to z kopa za nic nie odpalę dopiero z popychu. Proszę o podpowiedzi
  8. Najpierw czyszczenie potem regulacje. Spróbuj zastosować tzn oring mod.
  9. Który ogranicznik. Pokaż na schemacie. A co za problem ściągnąć magneto. Ściągacz 20-30zl lub tokarz.
  10. Ewentualnie regulacja składu mieszanki na wolnych obrotach lub zastosować większe dysze wolnych obrotów i zobaczyć co się dzieje.
  11. Stator, moduł. Miernik w dłoń i service manual.
  12. Nie zgodzę się z kolegą wyżej. Jeżeli korba nie ma luzów, a nie wiadomy jest jej przebieg to wypada ja wymienić.
  13. Reguluj, jeżeli to nic nie da. Spuszczaj olej, znajdź service manual i ewentualnie przed wymianą pomierz sobie elementy sprzęgła patrząc na limity z serwisówki.
  14. Ewentualnie zezlifuj nasadke. Problem może leżeć w wtrysku, pompie paliwa, świece też możesz zmienić, może inne paliwo, może jakiś czujnik. Ma jakąś kontrolę ta Honda? Wyczyścić wtrysk możesz sam ale gdy wtrysk będzie już padnięty to czyszczenie może nic nie dać jedynie wymiana na nowy. Ewentualnie do zaworów możesz zajrzeć.
  15. Ja nigdy nie szlifowalem. Do tego potrzebna jest jak się nie mylę 'magnesowka' płytki nie kosztują aż tak dużo. Opłacało by się to jak by mieć kogoś na miejscu co zeszlifuje i nie wziął drogo.
×
×
  • Create New...