Skocz do zawartości

Brak tylnego hamulca tarczowego


124 JUNAK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Mam problem z tylnym hamulcem tarczowym w junaku 124. Mianowicie po wciśnięciu dźwigni hamulca nie ma żadnego efektu. Nadmienię że nie ubywa płynu ze zbiorniczka zmieniłem uszczelnienia z tłoczkami w zacisku plus prowadnice założone nowe klocki tarcza nie wygląda na zużytą, układ hamulcowy odpowietrzony lecz tłoczki nie dochodzą do klocków i nawet najlżejszy ruch zaciskim powoduje cofanie się tłoczków. Co można z tym dalej zrobić aby usprawnić ten hamulec? Za wszystkie wskazówki z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są tylko trzy możliwości. Uszkodzony zacisk hamulcowy, uszkodzona pompa hamulcowa, źle odpowietrzony układ hamulcowy. No może jeszcze źle złożony tylny zacisk. W trakcie odpowietrzania pedał powinien być coraz twardszy. Co się dzieje jeśli szybko powachlujesz pedałem? Zaczyna trochę hamować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nic nie reaguje pedał hamulca jest dalej miękki przewód hamulcowy odpowietrzałem strzykawką aby przepchnąć powietrze do odpowietrznika, pompkę hamulcową założyłem nową ale efekt jest taki sam jak na starej, zacisk jest raczej poskładany dobrze i nic nie przychodzi mi do głowy co jeszcze mogę zrobić. Sprawdzałem pompkę hamulcową czy podaje ciśnienie, ale palcem przy wciskaniu pedału nie mogłem utrzymać płynu. Tylko zastanawia mnie zachowanie obydwu pompek bo jeśli przytrzymam pompkę palcem od strony przewodu ciśnieniowego pompka zasysa płyn i podaje go na stronę przewodu ale gdy puszczę wyjście płynu obydwiepompki zasysają płyn na powrót do siebie. Nie powinno być tak że gdy puszczam pedał hamulca płyn z zacisku powinien wracać swobodnie przez tłoczek w pompce do zbiorniczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nic nie reaguje pedał hamulca jest dalej miękki przewód hamulcowy odpowietrzałem strzykawką aby przepchnąć powietrze do odpowietrznika, pompkę hamulcową założyłem nową ale efekt jest taki sam jak na starej, zacisk jest raczej poskładany dobrze i nic nie przychodzi mi do głowy co jeszcze mogę zrobić. Sprawdzałem pompkę hamulcową czy podaje ciśnienie, ale palcem przy wciskaniu pedału nie mogłem utrzymać płynu. Tylko zastanawia mnie zachowanie obydwu pompek bo jeśli przytrzymam pompkę palcem od strony przewodu ciśnieniowego pompka zasysa płyn i podaje go na stronę przewodu ale gdy puszczę wyjście płynu obydwiepompki zasysają płyn na powrót do siebie. Nie powinno być tak że gdy puszczam pedał hamulca płyn z zacisku powinien wracać swobodnie przez tłoczek w pompce do zbiorniczka

Na początku przepycham powietrze z płynem strzykawką przez zbiorniczka z płynem aby usunąć powietrze z pompki hamulcowej i przewodu ciśnienia a później wciskając kilkukrotnie pedał hamulca luzuję odpowietrznik zacisku hamulcowego na wciśniętym pedale. Czynność powtarzam kilkukrotnie. Z odpowietrznika nie wydobywa się nic oprócz płynu hamulcowego lecz nie ma porządanego efektu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos dziwnego robisz, co to znaczy "przepycham powietrze z plynem strzykawka przez zbiorniczka z plynem zeby usunac powietrze z pompki hamulcowej"? Mozna jeszcze raz po polsku?

Odpowietrzanie strzykawka polega na usunieciu starego plynu ze zbiorniczka pompy wysysajac go strzykawka, a potem wpuszczamy nowy plyn przez odpowietrznik zacisku pompujac go w gore do pompy hamulcowej i jej zbiorniczka tez duza strzykawka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to obejrzyj dokładnie jak idzie przewód a zwłaszcza przyjrzyj się pompie. Czy jest możliwość że tam jest bąbelek powietrza. W najgorszym razie zdejmij pompę z kierownicy i przyczep do czegoś tak, żeby ten teoretyczny bąbelek miał drogę ujścia, i wtedy jeszcze raz wepchnij trochę płynu od dołu. To samo z zaciskiem na dole - punkt wejścia płynu (czyli odpowietrznik) powinien być najniższym punktem układu.

Po prostu fizyka naczyń połączony i nie ma chu*a we wsi 😉 

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja nie widzę jak to wygląda w realu, po prostu piszę Ci co mi się wydaje możliwe jako punkt zaczepienia do szukania. A zrobisz jak zechcesz.. 😉 

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 6/19/2023 at 1:25 AM, 124 JUNAK said:

Po prostu napełniam dużą strzykawkę płynem hamulcowym luzuję odpowietrznik na zacisku i przez zbiorniczka wtłaczam płyn w układ hamulcowy do momentu aż przestanie wypływać płyn z powietrzem

Wyglada ze o kilku szczegolach zapomniales napisac. Jezeli uzywasz strzykawki to po co wtlaczasz plyn przez zbiorniczek? Strzykawki uzywa sie zeby tlaczac plyn przez odpowietrznik do pompy, a nie odwrotnie. Jesli jest plyn w zbiorniczku, to po co uzywasz strzykawki???  

Jezeli odpowietrzasz od pompy do zacisku, to wlewasz plyn do zbiorniczka i pompujesz pompa hamulcowa tak zeby uzyskac jakikolwiek  cisnienie i wowczas na chwile zaciskasz klamke na kierownicy i wowczas na moment odkrecasz odpowietrznik po to zeby wypuscic plyn z powietrzem, po czym natychmiast go zakrecasz.

Jesli zaczynasz od odkrecenia odpowietrznika to caly czas wchodzi przez niego powietrze i caly uklad nie jest szczelny.

Natomiast jesli masz strzykawke to mozna ja wykorzystac do odpowietrzenia od zacisku do pompy czyli w przeciwnym kierunku i wowczas odkrecasz odpowietrznik w momencie gdy zaczynasz ladowac plyn przez ten odpowietrznik w gore do pompy. W momencie zuzycia calego plynu ze strzykawki tez trzeba odpowietrznik zakrecic zeby uszczelnic uklad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...