124 JUNAK Opublikowano 18 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2023 Witam forumowiczów. Mam problem z tylnym hamulcem tarczowym w junaku 124. Mianowicie po wciśnięciu dźwigni hamulca nie ma żadnego efektu. Nadmienię że nie ubywa płynu ze zbiorniczka zmieniłem uszczelnienia z tłoczkami w zacisku plus prowadnice założone nowe klocki tarcza nie wygląda na zużytą, układ hamulcowy odpowietrzony lecz tłoczki nie dochodzą do klocków i nawet najlżejszy ruch zaciskim powoduje cofanie się tłoczków. Co można z tym dalej zrobić aby usprawnić ten hamulec? Za wszystkie wskazówki z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 18 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2023 Są tylko trzy możliwości. Uszkodzony zacisk hamulcowy, uszkodzona pompa hamulcowa, źle odpowietrzony układ hamulcowy. No może jeszcze źle złożony tylny zacisk. W trakcie odpowietrzania pedał powinien być coraz twardszy. Co się dzieje jeśli szybko powachlujesz pedałem? Zaczyna trochę hamować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
124 JUNAK Opublikowano 18 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2023 Niestety nic nie reaguje pedał hamulca jest dalej miękki przewód hamulcowy odpowietrzałem strzykawką aby przepchnąć powietrze do odpowietrznika, pompkę hamulcową założyłem nową ale efekt jest taki sam jak na starej, zacisk jest raczej poskładany dobrze i nic nie przychodzi mi do głowy co jeszcze mogę zrobić. Sprawdzałem pompkę hamulcową czy podaje ciśnienie, ale palcem przy wciskaniu pedału nie mogłem utrzymać płynu. Tylko zastanawia mnie zachowanie obydwu pompek bo jeśli przytrzymam pompkę palcem od strony przewodu ciśnieniowego pompka zasysa płyn i podaje go na stronę przewodu ale gdy puszczę wyjście płynu obydwiepompki zasysają płyn na powrót do siebie. Nie powinno być tak że gdy puszczam pedał hamulca płyn z zacisku powinien wracać swobodnie przez tłoczek w pompce do zbiorniczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarenty Opublikowano 18 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2023 (edytowane) Opisz dokładnie jak odpowietrzasz. Edytowane 18 Czerwca 2023 przez jarenty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
124 JUNAK Opublikowano 18 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2023 Niestety nic nie reaguje pedał hamulca jest dalej miękki przewód hamulcowy odpowietrzałem strzykawką aby przepchnąć powietrze do odpowietrznika, pompkę hamulcową założyłem nową ale efekt jest taki sam jak na starej, zacisk jest raczej poskładany dobrze i nic nie przychodzi mi do głowy co jeszcze mogę zrobić. Sprawdzałem pompkę hamulcową czy podaje ciśnienie, ale palcem przy wciskaniu pedału nie mogłem utrzymać płynu. Tylko zastanawia mnie zachowanie obydwu pompek bo jeśli przytrzymam pompkę palcem od strony przewodu ciśnieniowego pompka zasysa płyn i podaje go na stronę przewodu ale gdy puszczę wyjście płynu obydwiepompki zasysają płyn na powrót do siebie. Nie powinno być tak że gdy puszczam pedał hamulca płyn z zacisku powinien wracać swobodnie przez tłoczek w pompce do zbiorniczka Na początku przepycham powietrze z płynem strzykawką przez zbiorniczka z płynem aby usunąć powietrze z pompki hamulcowej i przewodu ciśnienia a później wciskając kilkukrotnie pedał hamulca luzuję odpowietrznik zacisku hamulcowego na wciśniętym pedale. Czynność powtarzam kilkukrotnie. Z odpowietrznika nie wydobywa się nic oprócz płynu hamulcowego lecz nie ma porządanego efektu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2023 Cos dziwnego robisz, co to znaczy "przepycham powietrze z plynem strzykawka przez zbiorniczka z plynem zeby usunac powietrze z pompki hamulcowej"? Mozna jeszcze raz po polsku? Odpowietrzanie strzykawka polega na usunieciu starego plynu ze zbiorniczka pompy wysysajac go strzykawka, a potem wpuszczamy nowy plyn przez odpowietrznik zacisku pompujac go w gore do pompy hamulcowej i jej zbiorniczka tez duza strzykawka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
124 JUNAK Opublikowano 19 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2023 Po prostu napełniam dużą strzykawkę płynem hamulcowym luzuję odpowietrznik na zacisku i przez zbiorniczka wtłaczam płyn w układ hamulcowy do momentu aż przestanie wypływać płyn z powietrzem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 19 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2023 to obejrzyj dokładnie jak idzie przewód a zwłaszcza przyjrzyj się pompie. Czy jest możliwość że tam jest bąbelek powietrza. W najgorszym razie zdejmij pompę z kierownicy i przyczep do czegoś tak, żeby ten teoretyczny bąbelek miał drogę ujścia, i wtedy jeszcze raz wepchnij trochę płynu od dołu. To samo z zaciskiem na dole - punkt wejścia płynu (czyli odpowietrznik) powinien być najniższym punktem układu. Po prostu fizyka naczyń połączony i nie ma chu*a we wsi 😉 Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
124 JUNAK Opublikowano 19 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2023 Raczej mało prawdopodobne że względu na to że jest to hamulec nożny najwyższym punktem jest zbiorniczek i przepompowując dużą ilość płynu pod ciśnieniem musi przegonić raczej wszelkie powietrze z układu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 19 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2023 No ja nie widzę jak to wygląda w realu, po prostu piszę Ci co mi się wydaje możliwe jako punkt zaczepienia do szukania. A zrobisz jak zechcesz.. 😉 Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
124 JUNAK Opublikowano 19 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2023 Już próbuję na wszelkie możliwe sposoby ale każdy pomysł jest dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2023 On 6/19/2023 at 1:25 AM, 124 JUNAK said: Po prostu napełniam dużą strzykawkę płynem hamulcowym luzuję odpowietrznik na zacisku i przez zbiorniczka wtłaczam płyn w układ hamulcowy do momentu aż przestanie wypływać płyn z powietrzem Wyglada ze o kilku szczegolach zapomniales napisac. Jezeli uzywasz strzykawki to po co wtlaczasz plyn przez zbiorniczek? Strzykawki uzywa sie zeby tlaczac plyn przez odpowietrznik do pompy, a nie odwrotnie. Jesli jest plyn w zbiorniczku, to po co uzywasz strzykawki??? Jezeli odpowietrzasz od pompy do zacisku, to wlewasz plyn do zbiorniczka i pompujesz pompa hamulcowa tak zeby uzyskac jakikolwiek cisnienie i wowczas na chwile zaciskasz klamke na kierownicy i wowczas na moment odkrecasz odpowietrznik po to zeby wypuscic plyn z powietrzem, po czym natychmiast go zakrecasz. Jesli zaczynasz od odkrecenia odpowietrznika to caly czas wchodzi przez niego powietrze i caly uklad nie jest szczelny. Natomiast jesli masz strzykawke to mozna ja wykorzystac do odpowietrzenia od zacisku do pompy czyli w przeciwnym kierunku i wowczas odkrecasz odpowietrznik w momencie gdy zaczynasz ladowac plyn przez ten odpowietrznik w gore do pompy. W momencie zuzycia calego plynu ze strzykawki tez trzeba odpowietrznik zakrecic zeby uszczelnic uklad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
124 JUNAK Opublikowano 16 Lipca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2023 Problem rozwiązany dopatrzyłem się że podczas hamowania naciąga delikatnie tarczę hamulcową na bok problem tkwił w mocowaniu zacisku które było trochę odkształcone. Dziękuję wszystkim za dobre chęci i podpiwiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.