Skocz do zawartości

Jaki smar do elementów zacisku hamulcowego


Putzar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!
Jeśli podobny temat już istnieje, to z góry przepraszam, ale nie doszukałem się.

Jak w temacie - poszukuję smaru, który byłby najlepszy do elementów zacisku, aby wytrzymywał wysokie temperatury, nic nie zapiekało się z czasem i przede wszystkim, aby nie szkodził uszczelkom.

Na początku stwierdziłem, że najlepszym rozwiązaniem będą po prostu dedykowane smary, na tapetę wziąłem ATE plastilube (do prowadnic, na "plecki" klocków) oraz ATE bremszylinder (do tłoczków) ...Chyba najbardziej znane.
Gdy zacząłem czytać opinie (chociażby na Allegro) i różne fora, doczytałem się, że przynajmniej w przypadku plastilube, pasta ta może działać negatywnie na elementy gumowe i producent informuje o tym bezpośrednio na tubce. To niestety komplikuje sprawę.

Wiem, że poza tymi "dedykowanymi" pastami/smarami, wielu ludzi używa smarów takich jak miedziany, ceramiczny, litowy itd, do wyboru do koloru.

Jeden znajomy, którego o to zapytałem powiedział, że ceramiczny do hamulców byłby najlepszy, bo wytrzymuje wysokie temperatury, przez co nic nie powinno z czasem się zapiekać, że chroni przed korozją itd.

Chętnie poznam Wasze zdanie na ten temat, byłbym wdzięczny, gdyby ktoś z Was podzielił się swoimi doświadczeniami, zależałoby mi aby tego nie spierniczyć. 🙂 I przede wszystkim chciałbym oddzielić grubą kreską to, czego naczytałem się w internecie, bo od nadmiaru informacji już mam mętlik w głowie, poza tym tematy na forach, do których się dokopałem przeważnie były bardzo stare.

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

Pozdrawiam,
Patryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przytrafi się wymiana uszczelek tłoczka to używam takiego, który bywa w zestawie naprawczym. Często jednak trzeba wyczyścić prowadnice na których poruszają się elementy zacisku. Tu u mnie sprawdził się smar silikonowy. Zaznaczam smar nie olej. Wytrzymuje wysokie temperatury, odporny na wodę i nie niszczy gumy. Sprawdzony w samochodzie i motocyklu. Smar bywa z dodatkiem teflonu. Ogólnie smarowidło dobre i tanie.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smaruje się tylko tłoczki i prowadnice, to raz. Dwa., guma gumie nie jest równa. Smarowanie plecow klocków, nie ma racji bytu bo pierwsza lepsza kałuża go wypłucze. Reasumując, stosuj tako jaki kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym.
BMW, stosuje np di wału, wodoodporny smar staburags ale sens jest wtedy, kiedy pracuje w szczelnym otoczeniu. Jeżeli nie, to i tak go woda wypłucze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...