Putzar Opublikowano 13 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2022 Cześć wszystkim! Jeśli podobny temat już istnieje, to z góry przepraszam, ale nie doszukałem się. Jak w temacie - poszukuję smaru, który byłby najlepszy do elementów zacisku, aby wytrzymywał wysokie temperatury, nic nie zapiekało się z czasem i przede wszystkim, aby nie szkodził uszczelkom. Na początku stwierdziłem, że najlepszym rozwiązaniem będą po prostu dedykowane smary, na tapetę wziąłem ATE plastilube (do prowadnic, na "plecki" klocków) oraz ATE bremszylinder (do tłoczków) ...Chyba najbardziej znane. Gdy zacząłem czytać opinie (chociażby na Allegro) i różne fora, doczytałem się, że przynajmniej w przypadku plastilube, pasta ta może działać negatywnie na elementy gumowe i producent informuje o tym bezpośrednio na tubce. To niestety komplikuje sprawę. Wiem, że poza tymi "dedykowanymi" pastami/smarami, wielu ludzi używa smarów takich jak miedziany, ceramiczny, litowy itd, do wyboru do koloru. Jeden znajomy, którego o to zapytałem powiedział, że ceramiczny do hamulców byłby najlepszy, bo wytrzymuje wysokie temperatury, przez co nic nie powinno z czasem się zapiekać, że chroni przed korozją itd. Chętnie poznam Wasze zdanie na ten temat, byłbym wdzięczny, gdyby ktoś z Was podzielił się swoimi doświadczeniami, zależałoby mi aby tego nie spierniczyć. 🙂 I przede wszystkim chciałbym oddzielić grubą kreską to, czego naczytałem się w internecie, bo od nadmiaru informacji już mam mętlik w głowie, poza tym tematy na forach, do których się dokopałem przeważnie były bardzo stare. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam, Patryk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarenty Opublikowano 14 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2022 Jak przytrafi się wymiana uszczelek tłoczka to używam takiego, który bywa w zestawie naprawczym. Często jednak trzeba wyczyścić prowadnice na których poruszają się elementy zacisku. Tu u mnie sprawdził się smar silikonowy. Zaznaczam smar nie olej. Wytrzymuje wysokie temperatury, odporny na wodę i nie niszczy gumy. Sprawdzony w samochodzie i motocyklu. Smar bywa z dodatkiem teflonu. Ogólnie smarowidło dobre i tanie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonaszko Opublikowano 14 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2022 Smaruje się tylko tłoczki i prowadnice, to raz. Dwa., guma gumie nie jest równa. Smarowanie plecow klocków, nie ma racji bytu bo pierwsza lepsza kałuża go wypłucze. Reasumując, stosuj tako jaki kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym.BMW, stosuje np di wału, wodoodporny smar staburags ale sens jest wtedy, kiedy pracuje w szczelnym otoczeniu. Jeżeli nie, to i tak go woda wypłucze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SamotnyWilk Opublikowano 18 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2022 U mnie na warsztacie używamy Textar Hydra-Tec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.