Jump to content

Jaki smar do elementów zacisku hamulcowego


Putzar
 Share

Recommended Posts

Cześć wszystkim!
Jeśli podobny temat już istnieje, to z góry przepraszam, ale nie doszukałem się.

Jak w temacie - poszukuję smaru, który byłby najlepszy do elementów zacisku, aby wytrzymywał wysokie temperatury, nic nie zapiekało się z czasem i przede wszystkim, aby nie szkodził uszczelkom.

Na początku stwierdziłem, że najlepszym rozwiązaniem będą po prostu dedykowane smary, na tapetę wziąłem ATE plastilube (do prowadnic, na "plecki" klocków) oraz ATE bremszylinder (do tłoczków) ...Chyba najbardziej znane.
Gdy zacząłem czytać opinie (chociażby na Allegro) i różne fora, doczytałem się, że przynajmniej w przypadku plastilube, pasta ta może działać negatywnie na elementy gumowe i producent informuje o tym bezpośrednio na tubce. To niestety komplikuje sprawę.

Wiem, że poza tymi "dedykowanymi" pastami/smarami, wielu ludzi używa smarów takich jak miedziany, ceramiczny, litowy itd, do wyboru do koloru.

Jeden znajomy, którego o to zapytałem powiedział, że ceramiczny do hamulców byłby najlepszy, bo wytrzymuje wysokie temperatury, przez co nic nie powinno z czasem się zapiekać, że chroni przed korozją itd.

Chętnie poznam Wasze zdanie na ten temat, byłbym wdzięczny, gdyby ktoś z Was podzielił się swoimi doświadczeniami, zależałoby mi aby tego nie spierniczyć. 🙂 I przede wszystkim chciałbym oddzielić grubą kreską to, czego naczytałem się w internecie, bo od nadmiaru informacji już mam mętlik w głowie, poza tym tematy na forach, do których się dokopałem przeważnie były bardzo stare.

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

Pozdrawiam,
Patryk

Link to comment
Share on other sites

Jak przytrafi się wymiana uszczelek tłoczka to używam takiego, który bywa w zestawie naprawczym. Często jednak trzeba wyczyścić prowadnice na których poruszają się elementy zacisku. Tu u mnie sprawdził się smar silikonowy. Zaznaczam smar nie olej. Wytrzymuje wysokie temperatury, odporny na wodę i nie niszczy gumy. Sprawdzony w samochodzie i motocyklu. Smar bywa z dodatkiem teflonu. Ogólnie smarowidło dobre i tanie.

Link to comment
Share on other sites

Smaruje się tylko tłoczki i prowadnice, to raz. Dwa., guma gumie nie jest równa. Smarowanie plecow klocków, nie ma racji bytu bo pierwsza lepsza kałuża go wypłucze. Reasumując, stosuj tako jaki kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym.
BMW, stosuje np di wału, wodoodporny smar staburags ale sens jest wtedy, kiedy pracuje w szczelnym otoczeniu. Jeżeli nie, to i tak go woda wypłucze.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...