Skocz do zawartości

FMB139 Junak 901 nie odpala


Jitsubert
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Panowie. posiadam Junaka 901 z silnikiem FMB 139 i niestety na chwilę obecną w ogóle nie odpala.
No więc tak, ostatnio miałem cały silnik w częściach, był krzywy wałek skrzyni biegów i pukało, po wymianie już okej, silnik złożyłem włożyłem w ramę, odpalił i normalnie sobie pracował, jedynie co to z tego krócca który wychodzi z głowicy tak jakby strzelał sobie, ale po założeniu weżyków nie było tego słychać, jedynie podczas dodawania gazu było słychać takie jakby cykanie.

Motorek przejechało około 100 km, po czym raz stanął, po prostu w trakcie jazdy zgasł... Po dłuższej chwili kopania odpalił, przejechał około kilometra i już nie odpalił, na drugi dzień podjąłem próbę odpalenia, nie chciał złapać więc podkręciłem trochę jałowe obroty i odpalił i trzymał te 3-4 tyś obrotów, przejechał około 3 KM i zgasł. Dziś sprawdziłem i ustawiłem ponownie rozrząd, ale nie chce już w ogóle złapać, świeca mokra, wcześniej na pych łapał teraz już w ogóle. Na co panowie zwrócić uwagę ? Moto ma 5 tyś KM przebiegu? CZy przez zły luz zaworowy może się tak dziać , czy może gdzieś błąd w montażu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy ma iskrę na świecy i czy jest ciśnienie sprężania. Z opisu usterki bardziej wygląda jakby stracił ciśnienie sprężania np z powodu uszczelki pod głowicą, luzów zaworowych, uszkodzonego zaworu albo popękanych pierścieni. No ale to trzeba sprawdzić.

Zaskakujące trochę jest że musiałeś naprawiać silnik przy tak małym przebiegu. Jakim cudem krzywią się walki w skrzyni?  To chyba trochę świadczy o jakości i trwałości chińskich motocykli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Adam M. napisał:

A iskra? Wykrecasz swiece, kladziesz na zeberkach glowicy z przylaczonym przewodem wysokiego napiecia i kopiesz i sprawdzasz czy iskra pokazuje sie na swiecy.

Dobra, temat zmienia się o 360 stopni. Iskra jest, sprężanie 9 Bar to przekłamanie zegara ... (ciśnienie nie trzymało) Tłok się zatarł, teraz pytanie czemu... 

Problem z gaźnikiem ? Luz zaworowy czy może brak smarowania ? Jeśli brak to, jak można sprawdzić ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jonaszko napisał:

Dlatego, unikam tematów mechaniki. Zmiana o 360 stopni, czyli wracamy od początku. Pytający często albo nie wie o co zapytać albo celowo, z naciskiem na celowo, ukrywa fakty.

Nie wiem co miałbym ukrywać? Nie pytałem Cie dlaczego unikasz tematów mechaniki więc nie wiem co Twoja wypowiedź tutaj wnosi. Sprawdziłem rozrząd i był ok, ale rozebrałem dalej i wyszło że się zatarł, i nie wiem czemu dlatego pytam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co miałbym ukrywać? Nie pytałem Cie dlaczego unikasz tematów mechaniki więc nie wiem co Twoja wypowiedź tutaj wnosi. Sprawdziłem rozrząd i był ok, ale rozebrałem dalej i wyszło że się zatarł, i nie wiem czemu dlatego pytam. 

Bo to Junak?
Tu zawsze będzie „ coś się zepsuło, nie wiadomo dlaczego”.
Wiem, że nie pomogłem w tym przypadku. Ale za jakiś czas przy zakupie następnego motorka może weźmiesz to pod uwagę.Chyba, że kupiłeś sprzęt nie do jazdy, tylko żeby ukryć się przed żoną w garażu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się zatarł, to to pewnie brak smarowania. Niewłaściwy luz zaworowy i źle ustawiony gaźnik nie psuje silnika w ten sposób. Pytanie jak daleko silnik był rozebrany do naprawy skrzyni biegów. Bo może źle została złożona pompa oleju, smok pompy, filtr oleju. Może zapchał się kanał olejowy, a może zwyczajnie nie było oleju w silniku. Wypadałoby sprawdzić te elementy i po złożeniu sinika zmierzyć ciśnienie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, zaraz, bo tutaj nastapil blad w komunikacji. Z tego co piszesz wynika ze zaczelo sie od problemem z zapalaniem. Nie rozwiazales problemu dlaczego nie zapala i po sprawdzeniu ze iskra jest zabrales sie za rozbieranie silnika? Czy mam racje?

Jezeli chcesz dostac jakakolwiek diagnoze z forum, to musisz:

 - najpierw pytac czy warto zrobic to co chcesz zrobic. 

 - opisywac kazdy zrobiony krok bez zadnych uproszczen, czy omijania jakichs czynnosci

Bez tego zadna pomoc nie ma szansy na powodzenie. Wiec teraz moje 2 pytania:

 - czy silnik sie krecil w momencie gdy przestal zapalac?

  - dlaczego zaczales rozbierac silnik?

 - dlaczego stwierdzasz, ze tlok sie zatarl?

Poprosze o zdjecia tloka z obu bokow ( sworzen tlokowy umieszczony centralnie na zdjeciu z obu stron ) i zdjecie cylindra od srodka. Zdjecia umieszczasz na bezplatnym serwisie zdjeciowym i dajesz link tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...