Skocz do zawartości

Yamaha xj 600 diversial 1992 nie odpala suche świece


Guzik1338
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam prosił bym o pomoc Yamaha xj nie odpala sucha świeca a w gazniku jest paliwo co zrobić 

W dniu 10.03.2008 o 12:22, Buber napisał:

Hmm, coś dziwnego.. Nie powinieneś mieć filtra paliwa przed gaźnikami. Jaką pompe masz? Podcisnieniową czy elektryczną? Czy świece są mokre? Jeżeli tak, to je wysusz i spróbuj jeszcze raz. I jakiego kolru są świece? Może którąś dysze masz przytkaną w gaźniku. A jak zdycha, to na wszystkich garach czy tylko jakiś jeden? (czyli pompa czy jakis określony gaźnik?)

 

troszkę więcej informacji plz...

Pompa pod ciśnieniowa  filter jest przed pompą świece suche kolor lekko czarny dysze są wyczyszczone 2 razy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.03.2008 o 12:22, Buber napisał:

Hmm, coś dziwnego.. Nie powinieneś mieć filtra paliwa przed gaźnikami. Jaką pompe masz? Podcisnieniową czy elektryczną? Czy świece są mokre? Jeżeli tak, to je wysusz i spróbuj jeszcze raz. I jakiego kolru są świece? Może którąś dysze masz przytkaną w gaźniku. A jak zdycha, to na wszystkich garach czy tylko jakiś jeden? (czyli pompa czy jakis określony gaźnik?)

 

troszkę więcej informacji plz...

Pompa pod ciśnieniowa  filter jest przed pompą świece suche kolor le

 

17 godzin temu, Adam M. napisał:

Jak czysciles te gazniki?  Czy filtr powietrza z puszka i wydech sa fabryczne? Jak to sie stalo ze motocykl nie odpala, czy probowales go "przepalac" w zimie, jak palil poprzednio?

Są fabryczne 

Było to tak że palił  dałem gościowi do zrobienia gaźniki i nie odpala dałem mu do czyszczenia i potem przestał odpalać 

Próbowałem. Go palić i nic suche świece 

Nie wiem co może być z tym zrobione

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zle zrobione bylo czyszczenie gaznikow, wiec udaj sie z powrotem do goscia ktory to robil i wzial za to pieniadze zeby zrobil to jeszcze raz a przedtem dowiedzial sie dokladnie jak sie to robi. Masz zapchany uklad wolnych obrotow i dlatego silnik nie zapala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że tam coś z podciśnieniem masz nie tak. Pierwsze co to odłącz wężyk od kranika, podstaw jakieś naczynie i daj kranik na PRI. Musi wtedy lecieć paliwo. Jak będzie OK to weź do ręki schemat i sprawdź czy każdy wężyk jest podpięty tam gdzie powinien. XJ ma gaźniki w pozycji pionowej, tam wszystkie podciśnienia muszą być perfekto bo inaczej są problemy. 

Możesz spróbować podać paliwo opadowo z jakiejś kroplówki motocyklowej czy wyżej postawionej bańki z benzyną, jak wtedy odpali to masz odpowiedź gdzie szukać problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Qadrat napisał:

Podejrzewam, że tam coś z podciśnieniem masz nie tak. Pierwsze co to odłącz wężyk od kranika, podstaw jakieś naczynie i daj kranik na PRI. Musi wtedy lecieć paliwo. Jak będzie OK to weź do ręki schemat i sprawdź czy każdy wężyk jest podpięty tam gdzie powinien. XJ ma gaźniki w pozycji pionowej, tam wszystkie podciśnienia muszą być perfekto bo inaczej są problemy. 

Możesz spróbować podać paliwo opadowo z jakiejś kroplówki motocyklowej czy wyżej postawionej bańki z benzyną, jak wtedy odpali to masz odpowiedź gdzie szukać problemu.

Jak nalałem benzyny na tłoki to odpalił 

Na pri leci paliwo 

Mógłbyś podesłać ten schemat 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Guzik1338 napisał:

Jak nalałem benzyny na tłoki to odpalił 

Na pri leci paliwo 

Mógłbyś podesłać ten schemat 

 

Masz w serwisówce różne zdjęcia i dane, może coś podejrzysz. Oczywiście miej też na uwadze to co napisał Adam M., że możesz mieć źle przeprowadzone czyszczenie gaźników. Ale najpierw zacznij od sprawdzenia poprawności podłączenia wszystkich wężyków.

https://www.manualslib.com/manual/1053640/Yamaha-Xj600s-1992.html?page=86#manual

https://www.bike-parts-yam.com/yamaha-motorcycle/600-MOTO/1992/XJS_DIVERSION/XJ600S-37KW-/CARBURETOR-2/49_4936-4936/B10/0/9612

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli gazniki napelnione sa paliwem a swiece suche, to jest tylko jedna przyczyna tego problemu - zapchany uklad wolnych obrotow i nie ma co szukac problemu w kraniku ( bo wowczas brak paliwa w gaznikach ) czy gdziekolwiek indziej. Zapchane moga byc dysze, ale rowniez kanaliki tego ukladu, dlatego najlepiej wymyc korpusy gaznikow w myjce ultradzwiekowej  potem przedmuchac poszczegolne przeloty stosujac sprezone powietrze lub plyn czyszczacy w spray'u. Przy czym trzeba wiedziec gdzie strzelic i skad ma plyn wyleciec. Rowniez warto sprawdzic pobieranie paliwa przez reszte gaznika z komor plywakowych, bo tam rowniez moze byc problem, chociaz z reguly te otwory i rurki sa tak duzego przekroju ze zwykle sie nie zapychaja. A i jeszcze jedno, silnik powinien zapalic i chodzic na ssaniu, bo to ososbny uklad dostarczania paliwa, wiec to tez trzeba sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Adam M. napisał:

Jezeli gazniki napelnione sa paliwem a swiece suche, to jest tylko jedna przyczyna tego problemu - zapchany uklad wolnych obrotow i nie ma co szukac problemu w kraniku ( bo wowczas brak paliwa w gaznikach ) czy gdziekolwiek indziej. Zapchane moga byc dysze, ale rowniez kanaliki tego ukladu, dlatego najlepiej wymyc korpusy gaznikow w myjce ultradzwiekowej  potem przedmuchac poszczegolne przeloty stosujac sprezone powietrze lub plyn czyszczacy w spray'u. Przy czym trzeba wiedziec gdzie strzelic i skad ma plyn wyleciec. Rowniez warto sprawdzic pobieranie paliwa przez reszte gaznika z komor plywakowych, bo tam rowniez moze byc problem, chociaz z reguly te otwory i rurki sa tak duzego przekroju ze zwykle sie nie zapychaja. A i jeszcze jedno, silnik powinien zapalic i chodzic na ssaniu, bo to ososbny uklad dostarczania paliwa, wiec to tez trzeba sprawdzic.

Jezeli chodzi o ssanie to nie odpala na tym i na tym

 

5 godzin temu, jonaszko napisał:

Napełnij gaźnik na PRI. jeżeli nie odpali to masz instrukcje wyżej. A kto montował gaźnik do głowicy, mechanik?

Znajomy ale zrombał  robotę bo motor palił i nagle nie pali po zrobieniu jego roboty 

Znaczy na początku odpalił jak dałem na pri pozycję  a potem przestał palić 

 

19 godzin temu, Guzik1338 napisał:

Witam problem rozwiązany okazało się że ten gaźnik był strasznie zapchany 

Dziękuje za porady bo i tak dużo dały do mojej wiedzy dziękuje 

A jeszcze mam pytanie ile wlać oleju do tej Yamahy bo nie zbyt wiem 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Adam M. napisał:

To stary motocykl, instrukacja warsztatowa do niego jest gdzies w necie i inne dane tez . Wygooglaj w przegladarce "92 Yamaha XJ Diversion data" i na pewno cos znajdziesz.

Nic nie ma 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawde?

https://www.whitedogbikes.com/whitedogblog/yamaha-xj-600-diversion-specifications/

Zgodnie z instukcja powinno byc 2.6l oleju 10W40 na zmiane z filtrem ale wlasciciele radza wlac 2.8L, a moje rada to olej 10W50 jako ze to silnik chlodzony powietrzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...