toysoldier0 Opublikowano 16 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2022 Witam serdecznie chciałbym sobie zrobić regulację gaźników i czyszczenie wszystkiego związanego z paliwem i dlatego szukam informacji o dawce paliwa którą trzeba ustawić w gaźnikach, popatrzyłem w instrukcji serwisowej i nie mogę tego nigdzie znaleźć , dlatego proszę kolegów o pomoc z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 16 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2022 Wg motodaty śruby składu mieszanki wykręcone o 2 i 1/4 obrotu. Jeśli chodzi o poziom paliwa to 5mm +-1mm a poziom pływaka 13mm +-2mm. Ale w tak wiekowym motocyklu zapomnij, że nastawy fabryczne zadziałają. Potraktuj je jako punkt wyjścia od którego zaczniesz regulacje. Z doświadczenia przy grzebaniu przy starych sprzętach dam ci dobrą radę: za 350 zł jest dostępny kompletny zestaw naprawczy na wszystkie gaźniki, z iglicami, dyszami, rozpylaczami, śrubkami itp. Ja na twoim miejscu nawet bym się nie zastanawiał tylko to kupił. Potem gaźniki do czyszczenia w porządnej myjce ultradźwiękowej, sprawdzenie membran, osi i klap przepustnic, zaaplikowanie wszystkich nowych elementów, sprawdzenie szczelności gumowych krućców (jeśli jest jakieś pęknięcie czy sparciałe to wymiana), nowy filtr powietrza i dopiero wtedy regulacja. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toysoldier0 Opublikowano 17 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2022 Super dzięki wielkie za odpowiedź właśnie na taką liczyłem dałem w tamtym roku dałem motor do "mechanika" który to miał robić i jak sam zajrzałem pod bak to widzę że tylko olej zmienił i nic więcej a filtr powietrza rozpadał się w rekach... Teraz właśnie wymieniłem wszystko co było podejrzane wężyki podcisnienia ,paliwa itp i biorę się za te gaźniki no i jeszcze luzy zaworowe Te środy od regulacji tego mechanika wkręcone są m/w 4.5 obrotu z różnych opinii to za biedna dawka. Tak że jeszcze raz dzieki🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek. Opublikowano 17 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2022 4,5 obrotu to nie jest biedna dawka. Tymi śrubami reguluje się paliwo a nie powietrze. Według serwisówek odkręcane są do m/w 3 obrotów. W starszych motocyklach lepiej odkręcić trochę bardziej do 3-3,5 obrotu. Silnik będzie lepiej pracował (obroty biegu jałowego wzrosną co możesz zniwelować pokrętłem do regulacji na przepustnicach) Tak jak napisał Quadrat warto wymienić wszystkie elementy na nowe, szczególnie gumowe żeby nie było fałszywego powietrza. To na co trzeba zwrócić szczególną uwagę to szczelność membran i rowki w których pracują przepustnice motylkowe. Jeżeli tam coś będzie przycierać to w cylindry pójdą różne dawki mieszanki. Jak nie Masz dostępu do myjki ultradźwiękowej to możesz przedmuchać kanaliki sprężonym powietrzem. Przy odkręcaniu śrub regulacji składu mieszanki uważaj żeby nie zgubić malutkich oringów, bez nich gaźniki będą źle działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2022 Warto sciagnac serwisowke do tego motocykla, bo tam sa podane fabryczne nastawy tych gaznikow. Sruby regulacyjne mieszanki maja wplyw tylko na wolne obroty i troszke na przejscie wyzej cala reszta regulowana jest iglicami razem z dyszami iglic + dysze glowne. Warto sprawdzic czy uklad wzbogacania mieszanki podczas rozruchu dobrze dziala jak rowniez nie zapomniec o kapturkach czy zatyczkach rurek sluzacych do synchronizacji. Jesli sparcieja to zaczna pzepuszczac powietrze co zaowocuje nierowna praca silnika. To samo z kroccami ssacymi - jesli popekaja to trzeba je wymienic, poza tym z czasem trwardnieja i zmniejszaja srednice, wiec powyzej 10 lat staja sie coraz trudniejsze do zalozenia. Niestety nowe nie sa tanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 17 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2022 zacznijmy od najprostszego -w czym jest problem 😄 ? nie odpala ? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toysoldier0 Opublikowano 18 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2022 Bardzo ciężko odpalał a przeprowadziłem się do domu z garażem i nastała zima więc pora coś pogrzebać 🙂 Zrobiłem fabryczne nastawy wyczyściłem gaźniki i pali od strzała 🙂 zanim dokładnie go poustawiam to sprawdzę luzy zaworowe 🙂 a co do ściągnięcia serwisówki to są one w PL?? bo mam niemiecką i angielską ale trochę topornie mi idzie z językiem technicznym 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2022 Nie, serwisowek po polsku nie ma, ale mysle ze z angielskiej mozna sie zorientowac jakie sa nastawy gaznika. Jesli ktoregos slowa nie rozumiesz to pisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.