Skocz do zawartości

ZX7R Problem z dawką paliwa


toysoldier0
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie chciałbym sobie zrobić regulację gaźników i czyszczenie wszystkiego związanego z paliwem i dlatego szukam informacji o dawce paliwa którą trzeba ustawić w gaźnikach, popatrzyłem w instrukcji serwisowej i nie mogę tego nigdzie znaleźć , dlatego proszę kolegów o pomoc z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg motodaty śruby składu mieszanki wykręcone o 2 i 1/4 obrotu. Jeśli chodzi o poziom paliwa to 5mm +-1mm a poziom pływaka 13mm +-2mm. Ale w tak wiekowym motocyklu zapomnij, że nastawy fabryczne zadziałają. Potraktuj je jako punkt wyjścia od którego zaczniesz regulacje. 

Z doświadczenia przy grzebaniu przy starych sprzętach dam ci dobrą radę: za 350 zł jest dostępny kompletny zestaw naprawczy na wszystkie gaźniki, z iglicami, dyszami, rozpylaczami, śrubkami itp. Ja na twoim miejscu nawet bym się nie zastanawiał tylko to kupił. Potem gaźniki do czyszczenia w porządnej myjce ultradźwiękowej, sprawdzenie membran, osi i klap przepustnic, zaaplikowanie wszystkich nowych elementów, sprawdzenie szczelności gumowych krućców (jeśli jest jakieś pęknięcie czy sparciałe to wymiana), nowy filtr powietrza i dopiero wtedy regulacja.

  • Lubię to! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super dzięki wielkie za odpowiedź właśnie na taką liczyłem dałem w tamtym roku dałem motor do "mechanika" który to miał robić i jak sam zajrzałem pod bak to widzę że tylko olej zmienił i nic więcej a filtr powietrza rozpadał się w rekach... 

Teraz właśnie wymieniłem wszystko co było podejrzane wężyki podcisnienia ,paliwa itp i biorę się za te gaźniki no i jeszcze luzy zaworowe 

Te środy od regulacji tego mechanika wkręcone są m/w 4.5 obrotu z różnych opinii to za biedna dawka. Tak że jeszcze raz dzieki🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4,5 obrotu to nie jest biedna dawka. Tymi śrubami reguluje się paliwo a nie powietrze. Według serwisówek odkręcane są do m/w 3 obrotów. W starszych motocyklach lepiej odkręcić trochę bardziej do 3-3,5 obrotu. Silnik będzie lepiej pracował (obroty biegu jałowego wzrosną co możesz zniwelować pokrętłem do regulacji na przepustnicach)

Tak jak napisał Quadrat warto wymienić wszystkie elementy na nowe, szczególnie gumowe żeby nie było fałszywego powietrza. To na co trzeba zwrócić szczególną uwagę to szczelność membran i  rowki w których pracują przepustnice motylkowe. Jeżeli tam coś będzie przycierać to w cylindry pójdą różne dawki mieszanki. Jak nie Masz dostępu do myjki ultradźwiękowej to możesz przedmuchać kanaliki sprężonym powietrzem. Przy odkręcaniu śrub regulacji składu mieszanki uważaj żeby nie zgubić malutkich oringów, bez nich gaźniki będą źle działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto sciagnac serwisowke do tego motocykla, bo tam sa podane fabryczne nastawy tych gaznikow. Sruby regulacyjne mieszanki maja wplyw tylko na wolne obroty i troszke na przejscie wyzej cala reszta regulowana jest iglicami razem z dyszami iglic + dysze glowne. Warto sprawdzic czy uklad wzbogacania mieszanki podczas rozruchu dobrze dziala jak rowniez nie zapomniec o kapturkach czy zatyczkach  rurek sluzacych do synchronizacji. Jesli sparcieja to zaczna pzepuszczac powietrze co zaowocuje nierowna praca silnika. To samo z kroccami ssacymi - jesli popekaja to trzeba je wymienic, poza tym z czasem trwardnieja i zmniejszaja srednice, wiec powyzej 10 lat staja sie coraz trudniejsze do zalozenia. Niestety nowe nie sa tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznijmy od najprostszego -w czym jest problem 😄 ? nie odpala ?

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciężko odpalał a przeprowadziłem się do domu z garażem i nastała zima więc pora coś pogrzebać 🙂

Zrobiłem fabryczne nastawy wyczyściłem gaźniki i pali od strzała 🙂 zanim dokładnie go poustawiam to sprawdzę luzy zaworowe 🙂

a co do ściągnięcia serwisówki to są one w PL?? bo mam niemiecką i angielską ale trochę topornie mi idzie z językiem technicznym 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...