Skocz do zawartości

[Recenzja] Honda Revere


Rekomendowane odpowiedzi

Marka i model: Honda Revere
Silnik: 647 ccm, 2 cylindrowy w układzie V, chłodzony cieczą, 3 zawory na cylinder SOHC
Moc: 60 KM przy 7500 rpm
Moment: 57 Nm przy 6000 rpm
Masa: 223 kg gotowego do jazdy
Zakres cen modelu: 4000 zł - 6000 zł

Motocykl w tej wersji produkowany w latach 1988 - 1992, później zwany już NTV 650. Ciężko dotrzeć do jakichkolwiek informacji o początkach produkcji i różnicach między Revere a NTV. Mi się udało znaleźć informację, że Revere miało 60 lub 61 KM a NTV z powodu norm emisji spalin miała 56 KM. Motocykl kupiłem zupełnie przypadkiem i z ciekawości 3 lata temu bo był w ogłoszeniu 2 km ode mnie. Na razie przejechałem nim ~10 000 km. Silnik, pancerne hondowskie V2, dość elastyczny, mimo niewielkiej mocy i pojemności ciągnie od niskich obrotów wydając bardzo przyjemny, basowy dźwięk z wydechu. Wersja w pełni odblokowana powinna rozwijać ponad 180 km/h. Sprzęt ciężki, dość toporny w prowadzeniu, duży promień skrętu. Pozycja za kierownicą średnio wygodna, dla kogoś >180 cm mało komfortowa, po 100 km już trzeba stanąć na przerwę. Motocykl raczej dla jednej osoby do spokojnej jazdy w pojedynkę. Można co prawda na autostradzie utrzymać przelotową na poziomie 150 km/h ale bez akcesoryjnej szyby jest to bardzo nieprzyjemne. Hamulce nie są najgorsze ale liczę, że po założeniu przewodów w oplocie będzie lepiej. Spalanie między 5 a 6 litrów. Z racji silnika V2 i napędu wałem motocykl bardzo potęguje efekt hamowania silnikiem po odpuszczeniu gazu.

Serwis:
Ceny części eksploatacyjnych nie rujnują kieszeni. Filtr oleju 25 zł, filtr powietrza 55 zł, termostat 91 zł, łożyska główki 140 zł, rozrząd 300 zł, łańcuch pompy oleju 130 zł, łożyska przedniego koła 18 zł. Regulacja zaworów metodą "na śrubki" ok. 200 zł, serwis olejowy co 12 000 km. Dużo gorzej jest na rynku części używanych lub nietypowych. Wielu części oryginalnych nie dostaniemy ani w serwisie ani nawet w Japonii. Przez 4 miesiące szukałem gum mocujących tylne kierunkowskazy. Uszczelniacz tylnego dyfra oraz króćce airboxa ściągałem z Japonii, 2 tygodnie czekania. Robiłem kompletny serwis gaźników, nigdzie nie można dostać nowych iglic, znajomy kilka dni wertował katalogi i wyszło, że w Ducati z lat 80 były takie same, 110 zł sztuka. Używanych zegarów starszego typu nie ma, raz na jakiś czas pojawi się pojedyncza sztuka za kosmiczną cenę. W razie gleby czy kolizji i większych szkód można zapomnieć o przywróceniu Reverki do stanu sprzed incydentu.

Bolączki:
Znany problem w większości starych V2 Hondy czyli utrudniony rozruch po długim postoju. Motocykl długo kręci, najpierw łapie na jeden cylinder a dopiero za kilkanaście sekund na drugi. Nie wpływa na jazdę ale może irytować. Dość miękki przód, nawet po zalaniu ciut gęstszego oleju przez co motocykl dość mocno nurkuje. Zdarzają się awarie pompy paliwowej, zamiennik 380 zł lub zestaw naprawczy 80 zł.

Podsumowanie:
Motocykl prosty w budowie z legendarnym, pancernym silnikiem, niemal bezobsługowy. Typowy "lać paliwo i jeździć" oraz "tam się nie ma co zepsuć". Ale jednak nie polecam dla początkujących. Masa, specyficzna pozycja za kierownicą oraz duży promień skrętu bardzo skomplikują przygodę początkującemu motocykliście a do tego w razie wywrotki robi się problem z częściami. Revere bardziej bym zaproponował jako "ciekawostkę minionych lat" na spokojne przejażdżki jako drugi lub trzeci motocykl w garażu.

IMG-20200906-103631.jpg IMG-20200906-104032.jpg IMG-20201003-122730.jpg IMG-20190706-185821.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg IMG-20211003-171615.jpg

Edytowane przez Qadrat
  • Lubię to! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, że można komentować i dorzucać swoje 3 grosze?

na przełomie 2014 i 2015 miałem ntv 650 już nie revere chyba z '95r. w zasadzie kupiłem ją wtedy z kaprysu bo miałem czym jeździć. motocykl faktycznie pancerny jak przystało na hondę z lat 90tych. nie wiem jak na dzisiaj ale wtedy części zamiennych w bród za czapkę śliwek. pewnie dlatego, że tam się nic nie psuło. nie pamiętam jaki moja miała przebieg ale jedyną rzeczą, która mnie denerwowała to delikatny "klik" w przeniesieniu napędu. druga sprawa to cieknąca laga w skutek jakiegoś uszczerbku na chromie. myślałem, że sama wymiana uszczelniaczy pomoże ale pociekło ponownie. chyba potem delikatne liźnięcie papierem o wysokiej gradacji pomogło.

na pewno plusem są koszty eksploatacji. zużycie paliwa koło 5-5,5l/100km - niektórzy turyści na pewno spokojnie mieszczą się w piątce. motocykl prosty jak młotek. z rzeczami eksploatacyjnymi każdy średnioogarnięty majsterkowicz sam sobie poradzi. wszystko na wierzchu. brak łańcucha.

minusem faktycznie trochę toporne prowadzenie. jedna sprawa to geometria ale na pewno duży wpływ miało również to, że motocykl miał już parę lat.

ja nie nakulałem tym sporo ale sprzedałem szpeja znajomemu. zrobił niewielki serwis podstawowy i tak ja latałem tym tylko wokół komina to on zarzucił na kanapę walizkę (dosłownie jak widać na foto!) i wybrał się na Rumunię a potem jeszcze na bałkany i był ze sprzęta na prawdę zadowolony.

załączona fotka ukradziona z jego archiwum bez wiedzy 😛

 

po mojemu rzeczywista wartość pełnosprawnego motocykla na dziś to jakieś 3,5-4kzł.

ntv.jpg

 

 

Edytowane przez konrad1f
  • Dzięki! 1

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, konrad1f napisał:

nie wiem jak na dzisiaj ale wtedy części zamiennych w bród za czapkę śliwek. nie pamiętam jaki moja miała przebieg ale jedyną rzeczą, która mnie denerwowała to delikatny "klik" w przeniesieniu napędu.

Do tej co pokazałeś na zdjęciu to jeszcze jako tako klamoty dostaniesz. Tam miałeś prostą kierownicę i zegary nowszego typu. Ja mam kierownicę clip on i zegary starszego typu z kontrolkami w pionie między licznikami. Jak mi przestał działać wskaźnik temperatury to wyjąłem zegary i wziąłem się za rozkręcanie. Po odkręceniu obudowy obrotomierz ze wskaźnikiem temp. wyleciał mi chyba w 5 kawałkach bo ktoś tam przede mną był, próbował nieudolnie naprawić i pokleił wszystko zwykłym plastrem. Ambaras nie do naprawienia. Widać poległ przy szukaniu używanych. Mi się udało znaleźć, cenę przemilczę. Teoretycznie można zastosować zegary z nowszego modelu ale to wiąże się również z zastosowaniem prostej kierownicy a co za tym idzie innych półek. Myślałem nad tym ale z drugiej strony szkoda mi było bo mam 100% oryginał i chciałem przy takim pozostać. A co do tego kliku w układzie napędowym to na 99% krzyżak wału. Też tak mam i planuję się za to zabrać. Krzyżak oczywiście już nigdzie nie dostępny, tylko używki w niewiadomym stanie. Ponoć jak się go pomierzy i policzy wypusty to coś się dobierze w sklepie rolniczym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzież tam amelinowa - tam stalowa 

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2022 o 18:45, Adam M. napisał:

Wydaje sie ze rama alu, i w miare maly i zwarty silnik V2 a ciezar jak moje K75 albo Triumph Trident oba z duzymi 3 cylindrowymi silnikami o troche wiekszej pojemnosci.

Rama stalowa, napęd wałem, wszystko wzięte do kupy daje taką masę. Nie chcę skłamać ale felgi chyba też ma stalowe. Pamiętam, że przykładałem magnes i przyciągało ale nie jestem pewien czy do ramy czy do kół. 

Popatrz jeszcze na podobny model ze stajni Suzuki, VX 800. Też niby nieduży sprzęt a prawie 230 kg jest.

Edytowane przez Qadrat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Qadrat napisał:

Rama stalowa, napęd wałem, wszystko wzięte do kupy daje taką masę. Nie chcę skłamać ale felgi chyba też ma stalowe. Pamiętam, że przykładałem magnes i przyciągało ale nie jestem pewien czy do ramy czy do kół. 

Popatrz jeszcze na podobny model ze stajni Suzuki, VX 800. Też niby nieduży sprzęt a prawie 230 kg jest.

🤣 nie no ogarnij się trochę 😛

może przykładałeś magnes do łożysk

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...