Skocz do zawartości

PROBLEM Z ODPALANIEM SUZUKI


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka mam problem z suzuki gsxr 750 k1 

Na zimnym silniku pali od strzała ale gdy osoagnie temperaturę powyżej 100 stopni np. Poprzez stanie na światłach czy w korku i w ciągu 15 minut go zgaszę to motor nie pali, zachowuje się jakby miał słaby aku 2 razy zakreci I nie ma siły i zdycha. Muszę poczekać z 10-15 min aż temperatura troszkę spadnie i motor pali jak nowy.  Problemu nie ma kiedy jadę sobie i motor osiąga 80-95 stopni i go zgasze to pali normalnie bez żadnego problemu.  Mam nadzieję że ktoś cos zrozumial z tego 🙂 macie jakieś porady co z tym zrobic ? Gdzie tkwi problem ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu wygląda jal by opory silnika mocno rosły jak się rogrzeje.
To pasuje do "puchnięcia" tłoków, które wtedy się klinują w cylindrze.
Nie powinno tak być, ale specjalistą nie jestem, więc nie chcę wydawać "wyroku"

obliczone na lukakatorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, patrys4891 napisał:

Z opisu wygląda jal by opory silnika mocno rosły jak się rogrzeje.
To pasuje do "puchnięcia" tłoków, które wtedy się klinują w cylindrze.
Nie powinno tak być, ale specjalistą nie jestem, więc nie chcę wydawać "wyroku"

obliczone na lukakatorze
 

Nie pasuje to do puchnięcia tłoków i już wiem, że nie nie miałeś styczności z tym zjawiskiem. 



 

 

7 godzin temu, Sieluuu napisał:

Siemka mam problem z suzuki gsxr 750 k1 

Na zimnym silniku pali od strzała ale gdy osoagnie temperaturę powyżej 100 stopni np. Poprzez stanie na światłach czy w korku i w ciągu 15 minut go zgaszę to motor nie pali, zachowuje się jakby miał słaby aku 2 razy zakreci I nie ma siły i zdycha. Muszę poczekać z 10-15 min aż temperatura troszkę spadnie i motor pali jak nowy.  Problemu nie ma kiedy jadę sobie i motor osiąga 80-95 stopni i go zgasze to pali normalnie bez żadnego problemu.  Mam nadzieję że ktoś cos zrozumial z tego 🙂 macie jakieś porady co z tym zrobic ? Gdzie tkwi problem ? 

Na początek sprawdzić rozrusznik a jak to zrobisz to napisz a wtedy pomyślimy dalej.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe ze cos sie dzieje z rozrusznikiem w wysokiej temperaturze, ale dla mnie to slaby aku. Gdy opory w instalacji wzrastaja pod wplywem temperatury nie ma sily dobrze zakrecic, albo kreci ale sila iskry spada. Oprpcz wymiany baterii warto przeczyscic wszystkie punkty polaczen instalacji, czy jej czesci ze specjalnym uwzglednieniem punktow laczenia z masa na silniku i ramie. Trzeba odkrecic te sruby, oczyscic przylgnie koncowek i miejsc do ktorych sa przykrecone zabezpieczyc wazelina tech. i skrecic z powrotem.

Mozliwe ze wowczas obecna bateria okaze sie wystarczajaca. Aha sprawdz rowniez ladowanie, warto przeprowadzic osobny przewod laczacy mase reglere z masa aku, zeby to nie szlo przez cala wiazke, no i stan wtyczki reglera z alternatorem, czy tam nie ma korozji ( bialy osad / pyl ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast wazeliny technicznej polecam ten specyfik. Jest przetestowany przeze mnie w okresie 10 lat. Znakomite rezultaty. Spray głęboko dociera we wtyczkach a smar świetnie spisuje się przy klemach i połączeniach śrubowych.
82dc57a67738378111109dc8ce13a21a.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 10/8/2021 at 9:14 AM, Beniamin said:

A ja spotkałem się z przypadkami, że akumulator żelowy pod wpływem wysokiej temperatury siadał. Dopiero po ostygnięciu "odżywał".

Ja mialem podobnie tak w samochodzie.Jadac w miescie czy w korkach po wylaczeniu silnika  ponowny start byl nie mozliwy.Tylko bylo slychac cykanie bendiksa.Po okolo 30 min.postoju sillnik normalnie krecil.Po wymianie baterii problem znikl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozrusznika to ja sugeruję zwarcie na uzwojeniach po nagrzaniu. 
Przyznam, ze nie słyszałem o akumulatorze co mu zdrowie wraca...ale dobrze wiedzieć.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam budowy tego rozrusznika ale takie zachowanie to "normalka" dla rozrusznika w FJ 1200. Jest to problem z masą, która na rozrusznik jest przekazywana przez wypustki wewnątrz rozrusznika po latach styk słabnie i słabo kręci na rozgrzanym silniku. Wystarczy zdjąć dekiel rozrusznika i podgiąć te blaszki na nowo i problem znika.

 

Ja bym najpierw poszukal "masy". Rozrusznik zawsze się zdąży wymienić.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, _Monter_ said:

Przyznam, ze nie słyszałem o akumulatorze co mu zdrowie wraca...ale dobrze wiedzieć.

Gdybym sam tego nie doswiadczyl a tylko slyszal , tez mialbym mieszane uczucie 🤔.Nie jeden raz napotkalem na roznego rodzaju "nie mozliwego" cudu na kiju.🤦‍♂️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...