Genuzo0 Opublikowano 2 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2021 Witam. Stałem się posiadaczem 30-letniego już sprzętu chłodzonego powietrzem. Ze względu na bardzo duży wybór olejów chciałbym zasięgnąć porady u ludzi, którzy siedzą w tym temacie już zapewne od dawna i możliwe, że będą chcieli pomóc komuś, kto dopiero wchodzi w ten świat. Ta, może na pierwszy rzut oka błaha sprawa, jaką jest wybór oleju odgrywa bardzo ważną rolę w bezawaryjności, jak i żywotności jednostki napędowej, szczególnie w silnikach chłodzonych powietrzem. Dorzucam wycinek z książki serwisowej oraz tłumaczenie. Fajnie jakbyście dali jakieś konkretne przykłady poparte własnym doświadczeniem, albo chociaż mocno nakierowali na daną firmę oleju o specyfikacji takiej jak poniżej. Muszę także wymienić kompletny zestaw napędowy (łańcuch + dwie zębatki). Jaką firmę polecacie? Kolejną sprawą są opony. Przód: 3.00-18; Tył: 120/90-16. Jakie macie doświadczenie z markami opon o tych wymiarach? Którą z nich wybrać? Liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 3 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2021 Olej 10W40 marki jaką chcesz bo juz wszystkie sa ponad normę sprzed lat, zębatki takie jak są dostępne a opony byleby nowe...serio. Podchodzisz do tematu jakbyś jechał na tor bić rekord. Zadbaj o to aby wszystko było świeże i będzie ok. Nie zapomnij o płynie hamulcowym. Pokaż co wybrałeś bo na razie wygląda, że przyszedłeś aby ktoś za Ciebie odwalił wyszukiwanie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 3 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2021 A jak zamierzasz jeździć tylko przy temperaturach powyżej 0st i będzie sporo miejskiej jazdy w gorące dni to możesz zalać 20W50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Genuzo0 Opublikowano 3 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2021 (edytowane) 5 godzin temu, _Monter_ napisał: Olej 10W40 marki jaką chcesz bo juz wszystkie sa ponad normę sprzed lat, zębatki takie jak są dostępne a opony byleby nowe...serio. Podchodzisz do tematu jakbyś jechał na tor bić rekord. Zadbaj o to aby wszystko było świeże i będzie ok. Nie zapomnij o płynie hamulcowym. Pokaż co wybrałeś bo na razie wygląda, że przyszedłeś aby ktoś za Ciebie odwalił wyszukiwanie. Mogłoby się tak wydawać, jednak pomimo kilku godzin poszukiwania nie dowiedziałem się nic więcej na temat oleju, niż to co aktualnie wiem. Spoglądałem na Castrol Power 1 Racing 4T 10W40, jednak spotkałem się z wpisami, iż do silników chłodzonych powietrzem lepszy będzie 10W50. Czy będzie to miało kolosalną różnicę, czy lać, tak jak według serwisówki 10W40 (który wtedy poszedłby też do Suzuki Intruder VS 700), czy jednak iść w inną lepkość. Może rzeczywiście trochę za bardzo się tym przejmuję, ale tak już mam. Co do opon, to zastanawiałem się nad Metzeler Perfect ME 77 120/90-16 i Pirelli City Demon 120/90-16 na tył oraz Bridgestone L 303 3.00-18, Dunlop D404 3.00-18 i Metzeler ME 22 3.00-18 na przód. Zestaw napędowy dobiorę sobie sam. Edytowane 3 Maja 2021 przez Genuzo0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 3 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2021 2 godziny temu, Genuzo0 napisał: Mogłoby się tak wydawać, jednak pomimo kilku godzin poszukiwania nie dowiedziałem się nic więcej na temat oleju, niż to co aktualnie wiem. Spoglądałem na Castrol Power 1 Racing 4T 10W40, jednak spotkałem się z wpisami, iż do silników chłodzonych powietrzem lepszy będzie 10W50. Czy będzie to miało kolosalną różnicę, czy lać, tak jak według serwisówki 10W40 (który wtedy poszedłby też do Suzuki Intruder VS 700), czy jednak iść w inną lepkość. Może rzeczywiście trochę za bardzo się tym przejmuję, ale tak już mam. Co do opon, to zastanawiałem się nad Metzeler Perfect ME 77 120/90-16 i Pirelli City Demon 120/90-16 na tył oraz Bridgestone L 303 3.00-18, Dunlop D404 3.00-18 i Metzeler ME 22 3.00-18 na przód. Zestaw napędowy dobiorę sobie sam. Możesz zalać 10W50 i polecam szukać pełnego syntetyka. Proponowałbym opony jednej marki na tył i przód, choć to nie mus jednak zawsze in plus. Kazda z firm zapewni Ci wystarczającą przyczepność. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Genuzo0 Opublikowano 3 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2021 Godzinę temu, _Monter_ napisał: Możesz zalać 10W50 i polecam szukać pełnego syntetyka. Proponowałbym opony jednej marki na tył i przód, choć to nie mus jednak zawsze in plus. Kazda z firm zapewni Ci wystarczającą przyczepność. A co sądzisz o tym Castrolu? Czy może lepiej olej od Valvoline lub Mobil? Byłbyś w stanie wskazać jakaś konkretną markę oleju, czy to raczej bez różnicy który wezmę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2021 Marka nie ma znaczenia, do starszego motocykla lalbym raczej 20W50 czy 10W50 niz 10W40. Na razie moze byc mineralny bo nie wiadomo w jakim stanie jest silnik. Kazda z poponowanych opon bedzie dobra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Genuzo0 Opublikowano 3 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2021 Co do opon. Nie znajdę już opony dętkowej 120/90-16? Wszystkie jakie są dostępne to bezdętkowe, a u mnie teraz siedzi dętkowa. Jak to wygląda potem z montażem? Czy istnieje możliwość założenia dętki do takiej opony i jak to wtedy wygląda podczas eksploatacji? 5 godzin temu, Adam M. napisał: Marka nie ma znaczenia, do starszego motocykla lalbym raczej 20W50 czy 10W50 niz 10W40. Na razie moze byc mineralny bo nie wiadomo w jakim stanie jest silnik. Kazda z poponowanych opon bedzie dobra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2021 Wszystko zalezy od obreczy, jesli twoje wymagaja opon detkowych to wsadzasz detke do opony bezdetkowej i juz, ale radze sprawdzic jak bylo oryginalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 4 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 19 godzin temu, Genuzo0 napisał: A co sądzisz o tym Castrolu? Czy może lepiej olej od Valvoline lub Mobil? Byłbyś w stanie wskazać jakaś konkretną markę oleju, czy to raczej bez różnicy który wezmę? Jeśli juz tak bardzo chcesz to ja preferuję w takiej kolejności: mobil, valvoline, castrol. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.