Skocz do zawartości

Honda NSR 125 żarówki, wydech


Vodka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. 

Jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy NSR 125 JC22 i świeżo upieczonym motocyklistą i mam kilka pytań bo chcę nieco ulepszyć NSR'kę.

Pierwsze pytanie, jak poprawić fabryczne lampy. Po przeszukaniu połowy internetu, doszedłem do dwóch wniosków.

- Zamontować żarówki BA20D LED (brak homologacji, ale przynajmniej widać drogę) i tu pytanie czy muszę zamontować mostek prostowniczy czy regulator napięcia ma już wbudowany mostek?
- Kupić jakieś porządne żarówki H1/H4 ( duży pobór prądu)

Drugie kwestia, chciałbym zmodyfikować końcówkę wydechu mam fabryczny, ale moim zdaniem nie brzmi to zbyt dobrze, pytanie czy jak zmienię na jakiś firmowy wydech typu arrow, akrapovic, giannelli to poprawi się jakość dźwięku czy nie warto?

 

Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wstawisz H1 lub H4 do lampy nie przystosowanej do takiej żarówki to gwarantuję, że za tydzień będziesz szukał całego nowego reflektora. Takie żarówki mają dużo wyższą temperaturę pracy i po prostu stopią reflektor. Możesz bawić się w LED ale cudów tam nie zdziałasz. Jak wstawisz LED to miej gdzieś przy sobie oryginalne żarówki, w razie przypału z policją wymienisz przy nich i przynajmniej dowodu nie zabiorą.

A co do wydechu - no cóż, jest to dwusuw więc nie spodziewaj się basowego brzmienia jak czterosuw. Akcesoryjna końcówka może trochę poprawi brzmienie na wolnych obrotach ale cały czas będziesz słyszał specyficzne, dwusuwowe pierdzenie. Taka charakterystyka pracy tych silników.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze mówiąc to jak widzę kogoś (obojętnie czy samochodem czy moto ) kto ma w reflektorach jakieś wynalazki typu LEDy , zenony  i temu podobne wynalazki to zabierał bym mu dożywotnio prawo jazdy 

1 godzinę temu, Vodka napisał:

Zamontować żarówki BA20D LED (brak homologacji, ale przynajmniej widać drogę)

może i drogę widać ale oślepiasz ludzi

1 godzinę temu, Vodka napisał:

Kupić jakieś porządne żarówki H1/H4 ( duży pobór prądu)

Sprawny motocykl jest normalnie przystosowany do poboru prądu przez żarówkę dedykowaną

MOIM ZDANIEM  jeśli nie świeci to co masz to zacząłbym od dokładnego obejrzenia lustra - może ono być już mocno zużyte . następnie do sprawdzenia połączenia elektryczne do reflektora - uwierz mi że po latach użytkowania zaśniedziałe połączenia potrafią zabrać dużo prądu (a co za tym idzie mocy świecenia żarówki)

Jeśli to wszystko jest sprawne to do tego dobra , firmowa żarówka a nie najtańsza z supermarketu i powinieneś widzieć i nie oślepiać innych

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli NSR ma taką samą instalację jak crm 125 to tam światło przód jest zasilane z akumulatora czyli prądem stałym ale najlepiej zmierz miernikiem , a bez miernika to lampa świeci tak samo na wolnych obrotach i jak dodasz gazu ?

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępnie chciałbym podziękować za tak liczne odpowiedzi.

Cytat

Jak wstawisz H1 lub H4 do lampy nie przystosowanej do takiej żarówki to gwarantuję, że za tydzień będziesz szukał całego nowego reflektora. Takie żarówki mają dużo wyższą temperaturę pracy i po prostu stopią reflektor. Możesz bawić się w LED ale cudów tam nie zdziałasz. Jak wstawisz LED to miej gdzieś przy sobie oryginalne żarówki, w razie przypału z policją wymienisz przy nich i przynajmniej dowodu nie zabiorą.

Tak jak myślałem, tylko problem z zamontowaniem ledów jest taki ze na lampy idzie prąd zmienny, a potrzebny jest stały.

Cytat

A co do wydechu - no cóż, jest to dwusuw więc nie spodziewaj się basowego brzmienia jak czterosuw. Akcesoryjna końcówka może trochę poprawi brzmienie na wolnych obrotach ale cały czas będziesz słyszał specyficzne, dwusuwowe pierdzenie. Taka charakterystyka pracy tych silników.

Pytanie tylko jakiej firmy daje najlepsze brzmienie.

Cytat

szczerze mówiąc to jak widzę kogoś (obojętnie czy samochodem czy moto ) kto ma w reflektorach jakieś wynalazki typu LEDy , zenony  i temu podobne wynalazki to zabierał bym mu dożywotnio prawo jazdy  

Nie zgodzę się z Panem z tego względu że zamontowałbym żarówki ledowe soczewkowe, które w żaden sposób nie oślepiają innych uczestników ruchu, a w dodatku można je regulować.

Cytat

MOIM ZDANIEM  jeśli nie świeci to co masz to zacząłbym od dokładnego obejrzenia lustra - może ono być już mocno zużyte . następnie do sprawdzenia połączenia elektryczne do reflektora - uwierz mi że po latach użytkowania zaśniedziałe połączenia potrafią zabrać dużo prądu (a co za tym idzie mocy świecenia żarówki)

Polerowałem klosze, lustra są jak z fabryki. Styki były czyszczone, prąd do nich dochodzi, prądnica była wymieniana na nową. Niestety wadą NSR'ek są marne światła, nie tylko ja tak twierdzę, ale wiele użytkowników tych pojazdów.

Cytat

jeśli NSR ma taką samą instalację jak crm 125 to tam światło przód jest zasilane z akumulatora czyli prądem stałym ale najlepiej zmierz miernikiem , a bez miernika to lampa świeci tak samo na wolnych obrotach i jak dodasz gazu ?

Problem polega na tym że po dodaniu gazu żarówka świeci mocniej co oznacza że podawany jest prąd zmienny, dlatego moje pytanie brzmiało czy potrzeba jest zastosowania mostku prostowniczego, może jakiś użytkownik NSR'ki przerabiał już swoją instalację i podpowiedziałby parę tipów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Vodka napisał:

 

Problem polega na tym że po dodaniu gazu żarówka świeci mocniej co oznacza że podawany jest prąd zmienny, 

Nie ma takiej opcji. Opisywany objaw oznacza jedynie, że po dodaniu gazu wzrasta napięcie zasilania żarówki.

Do czasu, kiedy skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że w kraju jest tylu idiotów. (by S. Lem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Vodka napisał:

Problem polega na tym że po dodaniu gazu żarówka świeci mocniej co oznacza że podawany jest prąd zmienny, dlatego moje pytanie brzmiało czy potrzeba jest zastosowania mostku prostowniczego, może jakiś użytkownik NSR'ki przerabiał już swoją instalację i podpowiedziałby parę tipów.

szczerze mówiąc nie licząc simsona MZ i jawy 50 i kilko innych moto z okresu PRLu  ja nie widziałem motocykla który ma zasilanie światła prądem zmiennym 😉

To że światło się rozjaśnia  przy wyższych obrotach wcale nie znaczy że prąd jest zmienny tylko że umiera coś w układzie alternator/regulator/akumulator

Skąd byś go (tzn prąd zmienny) chciał w ogóle wziąć w motocyklu ??

10 minut temu, Vodka napisał:

Nie zgodzę się z Panem z tego względu że zamontowałbym żarówki ledowe soczewkowe, które w żaden sposób nie oślepiają innych uczestników ruchu

Obstawiam że tego newsa przeczytałeś w opisie aukcji tylko widzisz - mało kto napisze że taka żarówka świeci wszędzie gdzie popadnie i oślepia wszystkich dookoła . Każdy napisze że jest super i rewelacja 😉

 

 

13 minut temu, Vodka napisał:

Styki były czyszczone, prąd do nich dochodzi, prądnica była wymieniana na nową.

to że dochodzi prąd to widać bo żarówka się świeci ale wcale nie znaczy to że dochodzi do niej wymagane napięcie

A jeśli ktoś tam wymieniał PRĄDNICE to .............. nie korzystaj więcej z usług tego mechanika 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, kiler napisał:

szczerze mówiąc nie licząc simsona MZ i jawy 50 i kilko innych moto z okresu PRLu  ja nie widziałem motocykla który ma zasilanie światła prądem zmiennym 😉

W tych motocyklach też był prąd stały. W zależności od obrotów zmieniała się jedynie wartość napięcia ale wciąż było to napięcie i prąd stałe. Zmiany parametrów w czasie spowodowane były sposobem ich (napięcia i prądu) uzyskiwania - magneto lub prądnica prądu stałego. Zresztą magneto to też w sumie prądnica.

Edytowane przez cezsek

Do czasu, kiedy skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że w kraju jest tylu idiotów. (by S. Lem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt - było to dobre 30 lat temu ale ......

pamiętam jak w jawie 50 mustangu montowałem akumulator i taki domorosły układzik który "prostował" napięcie (znaleziony gdzieś w "młodym techniku " 😉  )

całkiem możliwe że ten układ "prostujący" prąd był niepotrzebny 😉 i prostował już prąd stały ale ...... wtedy google tego nie ogłaszały 🙂 aczkolwiek myślałem wtedy że on (tzn prąd) jest zmienny

eeeh piękne czasy  😉

Edytowane przez kiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...