Skocz do zawartości

CBR 900 - po dłuższym postoju leje paliwem


Lukasz12211
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie dziś postanowiłem sobie odpalić moją cbr (sc33) i niestety niemiła niespodzianka mi się przytrafiła. CBR stała ponad 3 miesiące bez baku, bo elementy były w lakierowaniu. Moto chwilę pochodziło i zaczeła lecieć benzyna, rozebrałem owiewki, odkręciłem bak, i obejrzałem co się dzieje. Jeszcze raz moto odpaliłem ale wyciek był ostry tam gdzie do gaźników dochodzi przewód. Pomyślałem że może przewód skrachciał, wymontowałem i sprawdziłem, przewody są ok, więc wymieniłem zaciski z tych drucików na normalne opaski zaciskowe skręcane, niestety nic to nie dało, paliwo nadal się leje, tak jak by coś się rozszczelniło przy tym wylociku z gaźników na który nakłada się przewód paliwowy. Ktoś ma pomysł? 

IMG_20210130_213601.jpg

Edytowane przez Lukasz12211
Yamaha R6 - aktualny stan przeróbek mojego motocykla - ZAPRASZAM!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem gdzieś, że czasami wystarczy popukac lekko drugą stroną śrubokręta. Próbowałem ale nic nie pomogło, tzn jak popukalem w prawy, to zaczęła lac lewa strona, jak lewa, to znów praca leciała itp. Poczekać z kolejną próbą do jutra?

 

Yamaha R6 - aktualny stan przeróbek mojego motocykla - ZAPRASZAM!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 1/30/2021 at 10:43 PM, Lukasz12211 said:

Poczytałem gdzieś, że czasami wystarczy popukac lekko drugą stroną śrubokręta. Próbowałem ale nic nie pomogło, tzn jak popukalem w prawy, to zaczęła lac lewa strona, jak lewa, to znów praca leciała itp. Poczekać z kolejną próbą do jutra?

 

Ja ten temat przerabiam co roku po zimie. Tak samo było w 600 i teraz to samo z bladym. Pierwszy odpał po długim postoju i leje paliwo na ziemię. Zostawiam w cholerę, wracam na drugi dzień i wszystko gra, żadnego wycieku. Ale jeśli samo się nie naprawi to trzeba wyciągać gaźniki.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzieki. Będę w garażu w sobotę to zobaczę co i jak tam wygląda 🙂 Czy jest możliwe, że przez to że stał coś się podziało w gaźnikach? W Moto nic kompletnie nie było grzebane.

Yamaha R6 - aktualny stan przeróbek mojego motocykla - ZAPRASZAM!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 2/1/2021 at 9:46 PM, Lukasz12211 said:

Ok, dzieki. Będę w garażu w sobotę to zobaczę co i jak tam wygląda 🙂 Czy jest możliwe, że przez to że stał coś się podziało w gaźnikach? W Moto nic kompletnie nie było grzebane.

Zaworek iglicowy się zacina i nie odcina dopływu paliwa po wypełnieniu komory pływakowej.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez paliwa Moto stało jakieś 3-4 miesiące (bak był zdjęty i przewody zaślepione). 

Rozumiem, że to musi samo się najść czy gaźniki trzeba wyciągać i coś kombinować? Bo leci dokładnie w tym miejscu, w którym zaznaczyłem (myślałem, że tam są jakieś uszczelki i to one puściły).

Yamaha R6 - aktualny stan przeróbek mojego motocykla - ZAPRASZAM!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 hours ago, Lukasz12211 said:

Bez paliwa Moto stało jakieś 3-4 miesiące (bak był zdjęty i przewody zaślepione). 

Rozumiem, że to musi samo się najść czy gaźniki trzeba wyciągać i coś kombinować? Bo leci dokładnie w tym miejscu, w którym zaznaczyłem (myślałem, że tam są jakieś uszczelki i to one puściły).

A patrzyłeś czy przewód nie sparciał? Wężyk przelewowy jest w innym miejscu, z prawej strony.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw leciało z prawej strony właśnie, później znowu z lewej, później z prawej, później w ogóle i tak losowo się działo. Wężyki zdjąłem i wizualnie wygląda wszystko  ok. 

Yamaha R6 - aktualny stan przeróbek mojego motocykla - ZAPRASZAM!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Lukasz12211 said:

Najpierw leciało z prawej strony właśnie, później znowu z lewej, później z prawej, później w ogóle i tak losowo się działo. Wężyki zdjąłem i wizualnie wygląda wszystko  ok. 

Wymieniłbym te węże na wszelki wypadek bo jak są twarde to nie będą szczelnie przylegały. Może to wcale nie jest problem z zaworkami.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć wszystkim. Dzisiaj miałem czas, więc zmieniłem przy okazji te wężyki. Zapaliłem Moto i było wszystko ok. Przejechałem kawałek i znowu zaczęło lecieć ale tym razem tylko z prawej strony (patrząc z pozycji kierowcy). Postukalem lekko po dole gaźnika i było znów ok. Przejechałem kawałek i znowu zaczęło tam kąpać. Zdjąłem bak, filtr, żeby mieć latwy dostęp, postukalem trochę lekko w gaźnik od spodu gumowym młotkiem i przestało kąpać, po czym po chwili jak ruszyłem nowymi wężykami znowu zaczęło kąpać z prawej strony gaźników.

Yamaha R6 - aktualny stan przeróbek mojego motocykla - ZAPRASZAM!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba będzie wyjąć gaźniki i tyle, i tak przyda im się czyszczenie. Jak masz bak zdjęty możesz też sprawdzić działanie kranika, dziwne jest to że w sc 28 była pompa paliwa a już w sc33 kranik w cbr 600f podobna akcja , F1 śmigało na pompie a F2 na kraniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...