grzesiekwsp Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Witam, Mam problem z moją cbr600 f3, która nie chce odpalić pomimo, iż posiada iskrę oraz dochodzi do cylindrów paliwo. Problem wystąpił kiedy po przejażdżce około 100 km wróciłem do domu i zgasiłem motocykl. Następnie za około 2-3 minuty odpaliłem go celem wjazdu do garażu i w tym momencie nadal było wszystko wporządku. Następnego dnia motocykl już nie odpalał. Sprawiał wrażenie jakby silnik był zalany lub nie miał paliwa(kręcił ale brak było oznak chęci zapalenia). Od tego momentu sprawdziłem w kolejności: 1. Pompa paliwa, drożność przewodów paliwowych, próba odpalenia z ominięciem pompy czyli bezpośrednio paliwo do gaźników. Sprawdziłem bezpieczniki. 2.Cewki- iskra jest. Cewkę 1-4 podmieniłem na drugą używaną, ponieważ w starej na krótszym przewodzie WN była nawinięta izolacja i miałem obawy o przebicie. 3.Zmierzyłem napięcia oraz rezystancję (cewki, impulsator) wg. serwisówki a konkretnie działu odpowiadającego za zapłon.(wszystko wydaje się być ok). 4. Wkurzony próbowałem odpalić z plaka oraz lejąc bezpośrednio paliwo w trąbki od gaźników (udało mi się dwa razy odpalić ale po długim kręceniu rozrusznikiem- z przerwami dobre 10 minut) 5. Przeczyściłem gaźniki łudząc się, ze skoro odpalił wlewając paliwo to mogą być brudne (po czyszczeniu brak poprawy). 6. Na aktualnym etapie motocykl kręci ale nie chce nawet prychnąć. Objawy są podobne jak do awarii czujnika położenia wałka rozrządu w samochodzie, czyli kręci ale nie odpala. Mógłby to być impulsator ale mierząc go podczas kręcenia rozrusznikiem występują skoki napięcia (chyba, że przy jego awarii jest to możliwe). Podejrzewam jeszcze moduł zapłonowy ale nie wiem jak go sprawdzić. No i ostatecznie wypadałoby sprawdzić kompresję na cylindrach. Wiem, że się rozpisałem ale chciałem bardzo dokładnie opisać problem i działania jakie zostały podjęte. Będę wdzięczny za jakiekolwiek uwagi odnośnie mojego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Sprawdź jeszcze ładowanie. Może być tak że iskra jest ale za słaba żeby odpalić. 1 Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiekwsp Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Słuszna uwaga. Odpalałem z akumolatora samochodu i spadek przy rozruchu był maks do 12,5V ale jeszcze sprawdze prąd chwilowy na cewkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Ale co, przy próbie odpalenia zalewa świece czy nie? Jak wykrecisz świece, zostawisz je w fajkach i zewrzesz do masy to podczas krecenia rozrusznikiem iskra jest porządna na wszystkich cylindrach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aroon77 Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 Świece może podmień, luz zaworowy prawidłowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiekwsp Opublikowano 2 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 Świece są wporządku, gdyż mam trzy komplety w tym jeden nowy i na wszystkich jest to samo. Iskra sprawdzana była na świecach osobno jak również połączonych szeregowo miedzianym przewodem w celu wykluczenia zaniku iskry podczas kręcenia i wszystko było ok. Wczoraj sprawdzałem kompresje i była tragiczna bo od 3 do 5 bar. Fakt, że meirnik był typowo samochodowy i gwint był dość krótki i możliwe, że łapał dwoma ostatnimi zwojami i między zwojami dmuchało. Na dniach zrobię przejściówkę z końcówki świecy zapłonowej(przyda mi się ona później) pod miernik i ponowie próbę z innym pożyczonym manometrem. Dziwne, że porypało się na wszystkich cylindrach co trochę wygląda na przeskok rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiekwsp Opublikowano 9 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2020 Powodem usterki okazały się podparte zawory ssące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2020 Dzieki za rozwiazanie. Luzy warto czasem sprawdzac :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.