Skocz do zawartości

KTM 450 EXC Supermoto


dj moto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zamiar kupić EXC 450 i przerobić go na supermoto, chciałbym się z wiązku z tym dowiedzieć użytkowników takiego motocykla o sprawy eksploatacyjne ( tzn. przeglądy, awarie, co się będzie zużywało itp.) , przejeżdzam w sezonie około 10 tys. km głownie w mieście i na krótkich trasach do 100 km. Alternatywą dla KTM jest Yamaha WR 450 jak sądzicie co będzie lepsze ? pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napewno lepszy będzie KTM, Yamaha wg mnie to słaby motor i nie podoba mi sie jego charakterystyka oraz padają skrzynie biegów. Ja bym ci polecił Husqvarne supermoto bo jest super cena na nową sztuke, i masz homologacje na szose. www.zychoffroad.pl odwiedź stronę Tomka i się dowiesz wszystkiego. Sam chce kupić Husqvarne ale crossową TC 250. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bym ci polecił Husqvarne supermoto bo jest super cena na nową sztuke, i masz homologacje na szose.

no pewnie że husqvarne w końcu Husqvarna to najlepsza i najładniejsza dziewczyna !!! :) :)

w najnowszym ŚM masz dokladny opis a cena jest nieporównywalna z konkurencją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo lepiej kupić coś, co fabrycznie jest zrobione jako supermoto, aniżeli przerabiać samodzielnie. Wbrew pozorom koszty przeróbki małe nie są, bo wbrew pozorom sama zmiana opon nie wystarczy. Może się okazać, że przeróbka pochłonie 5-6 tys. zł (jeśli robić to z rozmachem, a chyba o to chodzi?).

Czasem pojawiają się na rynku wtórnym już przerobione motocykle używane. Pewnie gdyby poszukać na niemieckim eBayu, to nie byłoby problemu ze znalezieniem czegoś fajnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także myślałem o fabrycznie nowym Supermoto, lecz 2-3 razy w miesiącu lubie się wybrać polatać w teren lub na tor, tak więc myślałem że zostawie koła enduro i w razie czego będę miał też furkę w teren . Wiem, że byłoby to trochę uciążliwe ale miałbym dwa w jednym, za cenę 6 tys(koszt przeróbki) . Co o tym myślicie? Podzielcie się uwagami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki, że supermoto to nie tylko koła, ale też zawieszenie, które powinno być dużo dużo twardsze. Dlatego zwykle stosuje się inne amorki w supermoto.

Chciałbym zaznaczyć, że nigdy na supermoto nie jeździłem i opieram się tylko na zasłyszanych opiniach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
no pewnie że husqvarne w końcu Husqvarna to najlepsza i najładniejsza dziewczyna !!!

w najnowszym ŚM masz dokladny opis a cena jest nieporównywalna z konkurencją.

 

Hmm, jak wiecie, ni mam enduro obecnie, ale mam nadzieję, że to chwilowe, bo już szukam rozwiązań. Myślałem o Husqvarnie również, ale pewne jej rozwiązania jednak pozostawiają ją w tyle za obecną konkurencją, chyba, np wahacz spawany, podczas gdy konkurencja ma już odlewane wahacze; waga mimo wszystko kilka kg większa (EXC 4T zszedł do 113 kg, a HusabergFE do 108 kg); niewentylowana tarcza tylnia, nie wiem jak Sachs sprawdza się w terenie (na pewno nie jest to Ohlins czy WP); brak hydraulicznego sprzęgła.

Także sumując te wnioski widać, dlaczego cena jest niższa. Mimo, że Huska z dobrym w końcu gaźnikiem, na Excelach plus dobre opony (Scorpion, Comp III, no no, jedynie Dunlopy takie sobie...)

Także ja myślami jestem teraz przy KTM450EXC'05 (ma dużo zmian w stosunku do modelu 2004, włącznie z nowym zupełnie tłokiem!) lub Husabergu450F (tylko te kolory.... kaszana).

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Husabergu450F (tylko te kolory.... kaszana).

Pozostaje mieć nadzieję, że np. Acerbis zrobi jakieś fajne kity plastików do tych sprzętów w eleganckich kolorach (czyli np. czarnym, albo czarnym, czy też dajmy na to czarnym...). :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Kolorami sie nie jeździ

 

Niby tak, ale jak masz cały stuff w szafie pod pomarańcz, to ta żółć pasuje akurat jak pięść do nosa. Poza tym KTM potrafi przywiązać klienta do siebie, nawet gdy jednocześnie wypuszcza wydawałoby się konkurencyjnego Husaberga.

 

Pozostaje mieć nadzieję, że np. Acerbis zrobi jakieś fajne kity plastików do tych sprzętów w eleganckich kolorach (czyli np. czarnym, albo czarnym, czy też dajmy na to czarnym...).

 

Tak, to jest jakaś myśl. Problemem będzie to siedzenie - niebiesko zółte. Aby je dopasować do reszty zmienionych plastików, należałoby zmienić obicie.

 

Ale o czym my gadamy w ogóle :) :) :D

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha no to jak już dyskusja jest o takich rzeczach to proponuje oddać rame do pochromowania, silnik wypolerować, a na plastiki walnąć jakiś fajny aerograf :D

poza tym yamaha odpada bo jest tylko dwukolorowa :) Na supermoto rzeczywiście najlepiej nadaje sie KTM bo pomarańczowy kolor będzie bardzo ładnie kontrastował z czernią asfaltu :D

 

niewentylowana tarcza tylnia

ok z porażającą wagą 122kg 8O sie zgodze, spawany wahacz też, ale tarcze ma taką jak wszyscy http://www.husqvarna.it/images/download/2_...2_3_21095346838

nie wiem jak Sachs sprawdza się w terenie (na pewno nie jest to Ohlins czy WP)

ja mam ohlinsa wiec sie nie martwie :) z resztą mysle że trzeba na prawde nieźle jezdzic (zwłaszcza po ulicy) żeby dostrzec różnice miedzy sachsem a ohlinsem czy WP.

brak hydraulicznego sprzęgła

no to jest akurat to co mi sie marzy, chociaż tylko w KTM'ach sie to stosuje wiec cos w tym jest że konkurencja stosuje tradycyjne sprzęgło. z reszta i tak zmieniam bez sprzegla nie ma znaczenia :)

na Excelach

no co do tych EXCELI to mi dwa tygodnie temu poszły trzy szprychy, no ale to moja wina bo nie sprawdziłem czy wszystkie są dokręcone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może tak?

http://www.bikepics.com/pictures/125694/

http://www.bikepics.com/pictures/125695/

http://www.bikepics.com/pictures/125696/

http://www.bikepics.com/pictures/125697/

koleś jest z gdańska i niedawno ta suzi była wystawiona na allegro. nie pamietam za ile.

 

a tak na temat to jaką konkurencje ma KTM SMR oprócz HUSKI SMR 450? (mówie o produkcjach seryjnych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...