SebJaw Opublikowano 3 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2004 Witam. Zawsze reguluję zawory, gaźniki itd... na początek sezonu lecz w tym roku nie zrobiłem regulacji zaworów bo moto jeździło rewelacyjnie więc nie chciałem wydawaqć kasy. Ostatnia regulacja zaworów w moim motocyklu (Kawa GPZ 500 '89) była na samym początku poprzedniego sezonu, czyli ponad 15000 km. temu. W miarę użytkowania moto przez ostatnie 2 sezony zauważam coraz większe "branie oleju"(nigdzie nie kapie i nie cieknie).Nasiliło się podczas ostatnich 3-4000 km. Powiedzcie mi czy nieprawidłowe luzy zaworowe mają wpływ na "branie" oleju. Wiem że powinienem wyregulować dawno ale nie wiem jakie są zalecenia producenta. Wie ktoś co ile km. zaleca regulację w GPZ 500 Kawasaki? Dzięki za odpowiedzi i POZDRAWIAM :) SebJaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 4 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2004 Nie ma powiązania pomiędzy wielkością luzów zaworowych a zużyciem oleju.Na zużycie oleju ma wpływ:-stan zespołu tłok cylinder-stan uszczelniaczy zaworowych-sposób jazdy ( kręcenie silnika po czerwonym polu itp )-jakość mieszanki paliwowo powietrznej-lepkość oleju ( zwłaszcza w silnikach o powiększonych luzach w zespole tłok –cylinder) Te 4 główne przyczyny ustawione są w kolejności wpływu na całkowite zużycie oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebJaw Opublikowano 4 Października 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2004 -jakość mieszanki paliwowo powietrznej ...czyli regulacja gaźników by pomogła ? (bo też nie robiłem tego w tym sezonie, w ogóle nic nie robiłem tylko na początku wkręciłem nowe świece, wlałem nowy olej i tak się zaczął sezon) :) :) :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 4 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2004 Wie ktoś co ile km. zaleca regulację w GPZ 500 Kawasaki Ten silnik w/g serwisu powinien mieć regulację zaworów co 5000kmNie jest to duzy kłopot bo regulacja jest na śrubki wię chyba warto zadbać o ten zabieg w odpowiednim czasie Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 4 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2004 Regulacja gaźników pomorze zrobić ci synchronizacje i ewentualnie ustawić skład mieszanki na biegu jałowym. Żaden mechanik nie będzie się bawił w ustawianie ci całęgo zakresu obrotów, gdyż zwyczajnie seryjne ustawienia są zazwyczaj najlepsze, ponadto niedysponują oni sprzętem jak i umijętnościami. Gaźniki powinno się regulować, czyścić i synchronizować wg, wskazań producenta, ma to dobry wpłych na prace silnika. Regulacja gaźników jednak nie cofnie ci już zjawiska zuźycia oleju, (no chyba że jakiś z cylindrów jest niedogrzany...zabogata mieszanka) gdyż jeśli wystąpiła za uboga mieszanka, to zwyczajnie nastapiło przyspieszone zużycie płaszcza tłoka/pierścieni/tulei więc tego procesu już nie odwrócisz. Wątpie jednak w zły skłąd mieszanki, bo piszesz, że moto dobrze chodzi a niebyło, by tak gdyby skłąd był zły. Mozliwe że ostro poganiałeś sprzeta i wydmuchałeś/ wypaliłeś nagar z silnika 9 z rowków pierścieniowych i dlatego więcej pompuje ci oleju przez rowki. Zresztą sprzęt nei jest już pierwszej młodości. Ps. Ponoć GPZ 500 są wrążliwe na regulacje zaworów i mają tendencje do zwiększana luzów zaworowych, wiec sugerował bym przeprowadzać ja regularnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2004 Ponoć GPZ 500 są wrążliwe na regulacje zaworów i mają tendencje do zwiększana luzów zaworowychZ tego co ja wiem (mialem pare Kaw) to w Kawasaki zmniejszaja sie luzy a nie zwiekszaja na zaworach ssacych co moze doprowadzic do wypalenia tychze zaworow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 4 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2004 Luzy zaworowe w Kawce się zmniejszają, tak więc radzę Ci jak najprędzej je ustawić, bo ponadpalane zaworky nie kosztują mało. A producent zaleca robić to co 5 czy 6 tysięcy (tak jak olej). A co dobrania oleju - spotkałem się z tym, że motocykl, czy samochód zaczynałs zybko chłepać olej tylko dlatego że był on stary (olej) i nie miał swoich parametrów. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.