Skocz do zawartości

[ROZ] KTM 620 LC4 bierze olej


arkglo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem,

bujam się z tematem już bardzo długo długo i nie widzę światełka w tunelu, dlatego piszę tutaj.

Otóż kilka lat temu kupiłem KTM-a LC4 620. Po kilu miesiącach zauważyłem, że silnik bierze olej. Widać to było zwłaszcza po odpaleniu, gdy z wydechu przez pewien czas po odpaleniu po prostu się dymiło. Zdjąłem więc górę, oddałem głowicę do roboty, kupiłem nowy tłok i oddałem cylinder do tulejowania. Niestety nie pomogło to za wiele.

Po jakimś czasie ponownie zrzuciłem górę, dałem cylinder do sprawdzenia. Stwierdzili lekkie jajo, więc poprawili tuleję. Oprócz tego zrobiłem remont dołu związany z wymianą wszystkich łożysk i zamontowaniu zaworka zwrotnego w skrzyni korbowej, gdyż ktoś go po prostu wcześniej wykręcił (w początkowych LC4 jest tylko jedna pompa oleju, a olej ze skrzyni korbowej odpompowywany jest przez tłok) Zmontowałem - wydawało się, że ok, ale nic z tego.

Zrobiłem więc trzecie podejście - zamówiłem regenerowany cylinder na nikasilu, bo podobno tuleja to zło, zamontowałem nowe pierścienie i wydawało się, że było lepiej. Niestety po jakichś 2 tys. km silnik ponownie zaczął poddymiać po odpaleniu (ale nie od razu, tylko tak po minucie) a także przy schodzeniu z obrotów a jadąc za motocyklem czuć jest przepalony olej. Zużycie oleju to jakieś 150 ml/100 km. Zrzuciłem, więc górę - nikasil ok, tłok nie jest jakiś zjedzony, pierścienie przylegają do gładzi cylindra poza olejowymi, gdzie widać prześwity.

Nie mam pojęcia, co dalej robić. Myślałem o zamianie tłoka Wossnera na Proxa, ale to chyba jak zamiana siekierki na kijek. Proszę więc o pomoc. Help! Hilfe! Au secours!

 
 

Pozdrawiam

Arek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, kezeli dymi przy zapalaniu i schodzeniu z obrotow to raczej glowica. Jak wygladaja zawory w czesci ktora znajduje sie w kanalach ssacych i wydechowych? Czy uszczelniacze sa dalej plastyczne w czesci przylegajacej do trzonka zaworu? Czy otwory odplywowe oleju z glowicy sa drozne? Tloka na pewno nie musisz wymieniac ale przeswity przez pierscien olejowy moze czesciowo tlumacza sprawe. Jakiej ten pierscien jest konstrukcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworów jeszcze nie rozpinałem. Na razie mam tylko takie fotki:

https://photos.google.com/share/AF1QipPpgxA2mj2q_Af6rtf5fmgK4h90tumgUfU1Dm9My16jxsLANIr4Yby8SytQh_PZTA?key=UDJVYThGZHpGdjFaRUZwNGNUVEZKMGFuNW51UTNn

Zrobię więcej i wrzucę. Uszczelniacze mają przebieg 3-4 kkm i są oryginalne KTM-a. Otworów odpływowych nie ma, gdyż w tym silniku jest tylko smarowanie rozbryzgowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli jest tylko smarowanie rozbryzgowe to jak olej smaruje walki rozrzadu? Ze zdjec widze ze tlok z pierscieniami jest OK a olej dostaje sie przez zawory na denko tloka w tak duzej ilosci ze zmywa je na gladko i tylko czesciowo sie na nim zapieka. cos jest nie halo z prowadnicami / zaworami.

Otwpry odplywowe musza byc w glowicy, bo olej ktory smaruje walki ( w duzej ilosci ) musi splynac z powrotem do karterow silnika. Rozbierz glowice, rozepnij zawory i zrob zdjecia, zaworow w kanalach wydechowych i ssacych, samych zaworow i glowicy od strony walkow rozrzadu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

150ml/100km to raczej nie bierze olej co żlopie 🙂 Przecie to 1,5l na 1000km!

Ja dokładnie jak Adam obstawiam głowice, bo jak sam widzisz zmieniałeś tłoki, cylindry i dalej to samo... A takie to dymienie to objaw góry...

Warto zawsze zajrzeć choćby najtańsza kamerką inspekcyjną  do kanałów dolotowych i zobaczyć jak wyglądają zawory - jak puszczają uszczelniacze to widać obmyte, mokre zawory i sprawa jest prosta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworów jeszcze nie rozpiąłem, ale zrobiłem parę dodatkowych zdjęć, jak wyglądają kanały ssące i wydechowe:

https://photos.google.com/share/AF1QipPpgxA2mj2q_Af6rtf5fmgK4h90tumgUfU1Dm9My16jxsLANIr4Yby8SytQh_PZTA?key=UDJVYThGZHpGdjFaRUZwNGNUVEZKMGFuNW51UTNn

Są też zdjęcia głowicy od góry. Jak widać, jest to tak skonstruowane, że olej wraca do karterów swobodnie spływając przez szyb łańcuszka rozrządu.

Dodałem również  schemat smarowania w tym modelu. Jak pisałem, głowica smarowana jest rozbryzgowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak masz racje, bardzo dziwna konstrukcja, a dodatku kola i walki skrzyni smarowane sa jak lozysko korbowodowe pod cisnieniem. Ssania wygladaja ladnie, wydechy fatalnie ale zeby sprawdzic co jest problemem trzeba rozpiac zawory i zmierzyc luz zaworow w prowadnicach. kezeli tam jest dobrze to prowadnice zostaly zle wymienione i saczy sie miedzy prowadnicami a glowica. Przed prawdziwym pomiarem mozesz to zrobic "na oko" - wysunac zawory wydechowe na 1/3 dl z prowadnic i poruszac na boki by sprawdzic luz w prowadnicy, jezeli cokolwiek czujesz to znaczy ze luz jest za duzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie wziąłem się za rozbieranie zwyczajnie z braku czasu. Głowica i tak w końcu musiałaby trafić do fachowca, u którego z resztą byłem po jej rozbiórce, żeby zobaczyć na własne oczy jak to wygląda, a wygląda to tak, że trzonki zaworów są suche i bez zacieków, przylgnie dość sfatygowane, na prowadnicach wyczuwalny jest minimalny luz a uszczelniacze miękkie. Zdaniem człowieka od głowic nie wygląda na to, by tą stroną silnik brał olej, niemniej zrobię pełny serwis głowicy z wymianą prowadnic. Według fachowca trwalsze są żeliwne i proponuje, żeby takie zastosować, jeśli uda się coś dobrać


https://photos.app.goo.gl/wQ373QQ9oycJyqJU9

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica zrobiona, tj. prowadnice, gniazda zaworowe, zawory i uszczelniacze. Pierścienie wymienione. Motocykl odpalony. Dymu nie widać, słychać za to większy hałas z głowicy, jakby metaliczny stukot, więc będę musiał jeszcze raz ściągnąć czapkę, żeby sprawdzić, co tam klepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • _Monter_ zmienił(a) tytuł na [ROZ] KTM 620 LC4 bierze olej

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...