cheech Opublikowano 15 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 WitamSłuchajcie. Znalazłem w garażu nie otwarte bańki oleju Motul 7100 więc zalałem nimi moją R6. Ale okazuje się że dwa litry to jest 5w40 a jeden litr 10w40. Czy taka mikstura rodzi jakieś problemy?I czy 5w40 to aby nie za rzadka oliwa? Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croowab Opublikowano 16 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 Dla mnie nie ma to zadnego znaczenia. Wstpliwym jest abym kiedys trafil na ten motocykl. poczytaj sobie o olejach. Wypracowan w necie jest wystarczajaco (filmikow tez) aby miec co robic przez weekend... Cytuj Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 16 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 Co się ma stać? Pojedzie. Komentować takich manewrów nie będę, ale jakby stan oleju był za niski, poszukaj jeszcze czegoś w garażu i dolej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cheech Opublikowano 16 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 No właśnie skomentuj, żebym wiedział jakie może to powodować problemy. Ewentualną zgryzliwość zostaw dla siebie. ;-)Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka Wypracowan w necie jest wystarczajaco (filmikow tez) aby miec co robic przez weekend...Mam co robić przez weekend, przecież jest środek sezonu.Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 16 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 21 minut temu, cheech napisał: No właśnie skomentuj, żebym wiedział jakie może to powodować problemy. Ewentualną zgryzliwość zostaw dla siebie. 😉 Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka Mam co robić przez weekend, przecież jest środek sezonu. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka Generalnie dyskusja na ten temat jest jałowa, ale dobra. Nic się nie stanie, bo te oleje są mieszalne. Ale nie zmienia to faktu, że mieszanie dwóch różnych olejów to zwykłe druciarstwo i januszostwo. Każdy olej ma swoje właściwości i wlany powinien być taki, który spełnia wymagania podane przez producenta silnika. Jakbyś dolał do tej mikstury jeszcze litr samochodowego, silnik też będzie chodził i różnicy możesz nie poczuć. Przynajmniej na krótką metę. Nie bardzo rozumiem sens i przyczynę takiego posunięcia. Oszczędność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cheech Opublikowano 16 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 Dzięki za odpowiedź. Właśnie tego chciałem się dowiedzieć czy są mieszalne. Po prostu spojrzałem że mam 2 litry oleju 7100 więc dokupiłem jeden litry. Dopiero w trakcie roboty jak wszystko miałam rozgrzebane zauważyłem że mają inne oznaczenie. A co powiecie na temat gęstości jak się ma rzadki olej do eksploatacji??Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 16 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 20 minut temu, cheech napisał: A co powiecie na temat gęstości jak się ma rzadki olej do eksploatacji?? Nijak się ma, bo będzie kolejna gównoburza. Poszukaj sobie informacji w necie, jest tego sporo. A co do oleju do konkretnego moto, to do każdego jest serwisówka i info o parametrach oleju, który powinien być użyty. I najbezpieczniej jest takiego użyć i nie kombinować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2020 Jako ze mamy wiosne lepkosc oleju jest wlasciwa dla silnika chlodoznego ciecza a mowi o tym parametr W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glenroy Opublikowano 18 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2020 Generalnie wszelakich miksów bym unikał, każdy producent ma swoją "recepturę" i opracowany zestaw dodatków do oleju. Mieszając "na pałę" dwa różne oleje, może się okazać, że czegoś w oleju będzie za mało, czegoś za dużo, może olej będzie spełniał swoje właściwości, a może poleci np. TBN i olej się zbyt szybko zakwasi, cholera wie. Do tego, warto stosować konkretnie lepkości zalecane przez producenta, do mnie Triumph zaleca albo 10W40, albo 15W50 i zaleca unikać 10W50, ogólnie oleje powyżej W40 powinny mieć dolną granicę powyżej 10, ze względu na prosty fakt. Tryple to dosyć gorące silniki, w olejach o dużej rozbieżności SAE stosowane są duże ilości "zagęszczaczy", które przy wyższych temperaturach lubią się odkładać w silniku, co może doprowadzić do jego uszkodzenia ;). Także widzisz, niby pierdoła, a można sobie na dłuższą metę narobić przypału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.