trafik12 Opublikowano 11 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2020 Witam wszystkich,z góry przepraszam, jeśli umieściłem wątek w złym dziale.Posiadam Hondę CBR 125 z roku 2004 i chciałbym go dopieścić na ten sezon, z tego względu, że po długiej wyprawie jak na to moto (1600km) zaczął nieco inaczej chodzić.Pierwszą sprawą jest problem z ogumieniem pod bakiem od czasu zakupu .Brakuje tam po prostu gumy, która niwelowałaby stukanie metalu o metal na dziurach - jest to mocno uciążliwe, poza tym zmęczenie materiału może doprowadzić do gorszego obrotu spraw.Nie znam fachowej nazwy tej części oraz jak wygląda, myślę, że jest to guma, która powinna być zamocowana między śrubą, a bakiem na froncie (bliżej kierownicy). Będę wdzięczny o informacje oraz najlepiej przykładowy link z allegro. Jeśli jest jakiś instruktaż na internecie lub posiadacie zdjęcia jak to zrobić, również będę bardzo wdzięczny.Druga sprawa to tylna opona - aktualnie posiadam 110/80 lecz jest zjechana więc automatycznie do wymiany. Ponadto, gdy skręcam, często podczas skrętu schodzę na niższe biegu - wówczas od razu po skręcie mogę dodawać gazu przez co jazda jest dynamiczna, lecz w 80% przypadkach czuję, że podczas redukcji biegu opona się ślizga - miałem kilka małych zawałów serca przez to. Jeśli są dwie osoby, nasila się to. Myślę, że może to się dziać przez łysą oponę oraz nieumiejętną zmianę biegów (choć zrobiłem juz wiele kilometrów jednośladami, nie mówiąc o setkach tysięcy km autem - posiadam prawo jazdy 5ty rok, żadnej kolizji czy wypadku). Moje pytanie - czy mogę założyć szerszą oponę na oryginalne koło? Jeśli tak, to jakie wymiary będą dobre? Myślałem o 120/80. Może moc trochę zejdzie ale będę miał pewną przyczepność do jezdni. I znowu, przykładowy link opony mile widziany Ostatnia rzecz jest najgorzej opisana - mam wrażenie, że silnik i tłoki są "suche". Słychać to najbardziej podczas redukcji biegów, jeśli obroty są lekko za wysokie na redukcję. Wówczas dźwięk wydawany z silnika jest, jakby tłok za mocno wpadał podczas obrotu i dosłownie walił o osłonę (nie znam fachowej nazwy, wybaczcie, aczkolwiek mam nadzieję, że wiadomo o co chodzi). Co może być tego powodem? Olej w silniku wymieniałem w poprzednim sezonie ale nie przejechał 8000km (max, ale to maksymalnie 3500).Mam jeszcze rzeczy kosmetyczne do zrobienia ale nie na cito, a mianowicie plastiki, które po szlifach po prostu nie wyglądają - osobiście miałem jeden, przy czym nie uszkodziłem ich bardziej, lecz widząc moto wszyscy zgodnie by powiedzieli że są do wywalenia. Jednak jakoś się trzymają, mimo że wibracje od nich pochodzące są irytujące. Jakie macie rozwiązania? Najczęściej łączenia dwóch plastików poodpadały, przez to są złączone np. na tyrytki. Fuszerka, fakt. Ale nie chcę więcej w niego wkładać, ze względu na fakt robienia prawa jazdy A w przyszłym roku i przesiadkę na mocniejszy sprzęt. Nie jest to priorytet, lecz jeśli małym nakładem są triki, które niwelują wibracje, proszę podzielcie się nimi.Zapewne informacje jakie podałem są niewystarczające - odpowiem najszybciej jak się da na dodatkowe pytania.Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Judas Opublikowano 11 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2020 https://www.megazip.net/zapchasti-dlya-motocyklov/honda/cbr125-950/n-a-2168/cbr125r4-709170/fuel-tank-11071731 Obstawiam element nr 9 i konkakt z ASO. Albo ebay. Oponę załóż w ori rozmiarze, tylko nową, będzie kleić. I chyba tam jest 100 z tyłu, więc 110 już jest szersza. Pakowanie większej na tą felgę nic nie poprawi. Cytuj ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-..., Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trafik12 Opublikowano 11 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2020 Dziękuję za odpowiedź, 5 godzin temu, Judas napisał: konkakt z ASO nie rozumiem, to cos typu ebay? google nie pomaga Jeśli chodzi o oponę to wg informacji powinna być 110 - jeśli tak, to jaką polecasz na cebre? Czy nie ma większego znaczenia czy pirelli czy itd... 5 godzin temu, Judas napisał: Pakowanie większej na tą felgę nic nie poprawi. jak to? Nie bez powodu chyba można zakupić szerszą... chciałbym poznać Twoje zdanie co myślisz na ten temat, jak i również ślizgania się przy redukcji biegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Judas Opublikowano 11 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2020 5 minut temu, trafik12 napisał: Dziękuję za odpowiedź, nie rozumiem, to cos typu ebay? google nie pomaga Tak zamawiasz, płacisz, odbierasz. ASO- autoryzowana stacja obsługi, diler, przedstawiciel, salon firmowy. 6 minut temu, trafik12 napisał: jak to? Nie bez powodu chyba można zakupić szerszą... chciałbym poznać Twoje zdanie co myślisz na ten temat, jak i również ślizgania się przy redukcji biegów Możesz kupić szerszą, nawet 200kę. 😉 Moje zdanie jest bez znaczenia. Porównaj szerokość felgi w CBR125 z np. GS500, SV650 i jakimś litrem. Te wartości łatwo znaleźć w danych technicznych. I pomyśl jak trzeba ścisnąć taką oponę na za wąską felgę czyli jaki profil załapie. Wnioski wyciągnij sam. Twoja zmiana biegów i ślizganie też jest dla mnie bez znaczenia bo skąd mam wiedzieć co tam wyczyniasz. Sam napisałeś, że opona jest "zjechana", wymień ją. Czy Pirelli czy michałek albo cokolwiek innego... Twój wybór, preferencje i zamiłowania każdy ma swoje, ja np uwielbiam Micheliny ale nie jestem wyrocznią. 😉 Cytuj ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-..., Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trafik12 Opublikowano 11 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2020 jasne, , dzięki na rzucenie światła na sprawę - dzięki raz jeszcze 🙂 ps. myślę, że też jeszcze trzeba zamówić przedmiot nr 25 z linka powyżej - ten był na allegro, a chce skrócić czekanie na przesyłkę Mimo tego guma nr 9 również to jest to czego zapewne szukam ps.2 z tego co widzę oponka powinna 100/80 wchodzić, więc kupiłem moto już z większą Jakby ktoś miał informacje lub komentarz chętnie wysłucham - temat nie został wyczerpany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2020 EEee OK to tak: - plastiki, nie ma na to metody oprocz oryginalnych laczek, dobrych otworow na nie i wypelnien wiec jesli tego nie ma to albo trzeba kupic albo zostawic trytytki i sie przyzwyczaic, - slizgajace sie kolo to najprawdopodobniej slizgajace sie sprzeglo, ale jesli nie chcesz inwestowac to... - "suchy silnik i tloki", tez tylko przypuszczenie ze zuzyte sa gumy amortyzatora w tylnym kole. Sprawdz ile obrotu robi samo kolo wzgledem nieruszajacej sie tylnej zebatki lancucha. Igolnie motocykl wymaga troche pieszczot i pieniedzy zeby byl OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trafik12 Opublikowano 13 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2020 dziękuję za odpowiedź Adam M. - nie pomyslałem o sprzęgle jak i o gumach amortyzatora, to cenna uwaga ostatnie pytanie na temat tego ogumienia pod zbiornikiem paliwa - czy są jakieś zamienniki lub jaką ewentualnie część wziąć i przerobić aby się to trzymało chociaż więcej jak mniej jak powinno? Może guma z innego modelu, tu przyciąć tu wywiercić...szukam alternatyw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarenty Opublikowano 13 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2020 1 godzinę temu, trafik12 napisał: ... Może guma z innego modelu, tu przyciąć tu wywiercić...szukam alternatyw A czy w ogóle trzeba coś przerabiać, może wystarczy zwykła guma o odpowiedniej grubości, docięta i przytwierdzona tam gdzie trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trafik12 Opublikowano 15 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 dziękuję za odpowiedzi Znalazłem oryginalną gumę - z przesyłka wyszło 26zł, więc jedynie pozostał problem ślizgającego się sprzęgła ale to już w późniejszym terminie. Rozwialiście moje wątpliwości - temat do zamknięcia Szerokości 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.