Skocz do zawartości

Ocena ogłoszeń - Pierwsze MOTO, ogłoszenia


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć to mój pierwszy post, więc proszę o nie linczowanie jeśli nie trafiłem z tematem. W głowie zrodził mi się pomysł na zakup motocykla. Wyczytałem forum i różne artykuły. Wybór padł na Suzuki GS 500 oraz Yamaha XJ 600. Niestety, nie chce wydawać za dużo na tego typu zajawke, bo nie wiem czy mi się to spodoba. Jedyne motory które są w zasięgu mojego budżetu i w okolicy 100km ode mnie:
https://www.olx.pl/oferta/yamaha-xj-600s-diversion-CID5-IDAJ18w.html#2fda6f94c7    > Wydaje się być najbardziej w porządku
https://www.olx.pl/oferta/suzuki-gs-500-tylko-19tys-km-CID5-IDEKiS7.html#13d9f98c07  > Jest dość blisko, z tego co wyczytałem to przebiegi takiego rzedu są raczej nierealne więc boje się że to jakaś mina
https://www.olx.pl/oferta/specjalna-oferta-yamaha-xj-600-cm-stan-dobry-do-lekkich-poprawek-CID5-IDEEubn.html#2fda6f94c7    > Nie wiem co znaczy "do lekkich poprawek". Cena fajna, ale rocznik starszy od wyżej wymienionych kumpli no i do roboty pewnie się coś znajdzie.

Dodam, że na oglądanie motoru biorę jakiegoś fachowca, bo ja mam dwie lewe ręce jeśli chodzi o motoryzację.
Jeśli to ważne to mam 186cm wzrostu i 100kg.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, czyli ten budżet jest ewidentnie zaniżony tak? Co w takich motorach może się zepsuć? Ten z pierwszego linku ma wymienione chyba dość ważne rzeczy eksploatacyjne. No ale dobrze, że piszesz, w takim razie chyba będzie trzeba zamknąć temat. =/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, skąd to przekonanie, że do wyboru motocykla potrzebna jest waga i wzrost. to nie hulajnoga. bo prawo jazdy masz? bo jak nie, to na żadnym z tych nie pojeździsz. a jak chcesz robić, to pozostały po tej operacji budżet może wystarczy na rower... po trzecie kupno motocykla to również zakup kasku i ciuchów. po czwarte serwis, i to zazwyczaj przy takich "najtańszych" zakupach już na wstępie może przekroczyć cenę z ogłoszenia

odsyłam do wyszukiwarki, pod hasłem pierwszy motocykl znajdziesz multum porad, a przy okazji ustalisz co właściwie chcesz (albo co możesz) zrobić

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ligo06 napisał:

Co w takich motorach może się zepsuć? 

Zestaw napędowy = 250 zł 
Opony = 450 zł
Ceny za bardzo ekonomiczne części, ja osobiście bym ich do swojego motocykla nie wsadził. W przypadku opon patrz nie tylko na bieżnik a również na wiek, jak guma ma powyżej 8 lat to z reguły jest to śmietnik, zaczyna pękać i nie trzyma na asfalcie. 
Najczęściej w takim motocyklu do roboty będą hamulce, taki urok wiekowych sprzętów. Puchnące przewody, nie cofające się tłoczki. Gaźniki i zawory też przeważnie wymagają roboty bo nikt tam od lat nie zaglądał. Jak sam tego nie ogarniesz to w warsztacie tanio nie będzie.
Na względnego GS 500 trzeba szykować te 4000 zł, XJ sobie odpuść za małe pieniądze bo są trochę droższe w serwisowaniu i po latach bardziej kłopotliwe od GS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Ligo06 napisał:

z tego co wyczytałem to przebiegi takiego rzedu są raczej nierealne więc boje się że to jakaś mina

Czyli w pozostałych kiedy już nie ma podanego przebiegu to już nie może być mina ??

🙂

Rozumiem że będziesz szukał sprzęta który ma 25 lat i już bardziej realny przebieg rzędu 35 tys ?? 🙂

A jednocześnie będzie kosztował 2 tys 🙂

Człowieku jeśli sam nie masz pojęcia o mechanice to najprostszy serwis (nie wspominając o ew naprawach) przez rok wyjdzie ci ok drugie tyle co zakup

A co się może zepsuć w motocyklu prawie 30 letnim który kosztuje 2 tys ??

Wszystko . Bo na bank poprzednich kilku właścicieli zakładało że to tani motocykl więc naprawia się go za pomocą drutu i kombinerek a olej wymienia się przez nalanie świeżego kiedy stary cały zniknie

Edytowane przez kiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 3kzł można kupić spoko sprzęt, niemniej to co podlinkowałeś odrzuca 😉

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak . ale on będzie spoko dla kogoś kto chociażby wie jak się czyści gaźnik czy umie go ustawić czy prawidłowo wymienić klocki hamulcowe

Dobrze wiesz że mechanicy w warsztacie biorą już za to niemałe pieniądze .

Co przy motocyklu za dwa czy trzy tys daje już 30czy 40% wartości moto

Edytowane przez kiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Qadrat napisał:

Zestaw napędowy = 250 zł 
Opony = 450 zł
 

Opony akurat chyba starczają na parę sezonów więc wydatek 1k to chyba nie jest większy problem.
 

17 godzin temu, Qadrat napisał:

 Najczęściej w takim motocyklu do roboty będą hamulce, taki urok wiekowych sprzętów. Puchnące przewody, nie cofające się tłoczki. Gaźniki i zawory też przeważnie wymagają roboty bo nikt tam od lat nie zaglądał. Jak sam tego nie ogarniesz to w warsztacie tanio nie będzie.
Na względnego GS 500 trzeba szykować te 4000 zł, XJ sobie odpuść za małe pieniądze bo są trochę droższe w serwisowaniu i po latach bardziej kłopotliwe od GS.

No to sporo wyjaśniłeś. Ale ja czytałem artykuł na jakimś portalu motoryzacyjnym, że właśnie te dwa sprzęty które wymieniłem są do kupienia za 3000-3500PLN i są zdatne do użytkowania. I to był artykuł sprzed wielu lat. Więc pomyślałem, że te aktualnie 2500 Starczy na coś przyzwoitego. Rzeczy wyżej które wymieniłeś robi się jak często? Ile by to wyniosło u jakiegoś konkretnego mechanika? Jest sens sie w to bawić?
 

14 godzin temu, kiler napisał:

Czyli w pozostałych kiedy już nie ma podanego przebiegu to już nie może być mina ??

🙂

Nie? Oczywiście, że może, ale nie mów że ten niski przebieg nie wzbudza u Ciebie podejrzeń? Właśnie wolę chyba coś bardziej wyjeżdżonego ale realnie zadbanego

 

14 godzin temu, kiler napisał:

 

A co się może zepsuć w motocyklu prawie 30 letnim który kosztuje 2 tys ??

Wszystko . Bo na bank poprzednich kilku właścicieli zakładało że to tani motocykl więc naprawia się go za pomocą drutu i kombinerek a olej wymienia się przez nalanie świeżego kiedy stary cały zniknie

W sumie racja. Byłem przekonany po przeczytaniu paru artykułów, że to pancerne maszyny i raczej nie będzie trzeba dużo wkładać xD

 

13 godzin temu, konrad1f napisał:

za 3kzł można kupić spoko sprzęt, niemniej to co podlinkowałeś odrzuca 😉

Podeślij proszę jakiś sprzęt, który nie będzie wymagał większych nakładów finansowych. Ścigant nie jestem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 1. opony za 1k do wymiany z miejsca po zakupie, dla sprzętu za 2.5 to jednak jest istotny wydatek, zwłaszcza że nie wiadomo czy kilka lat pojeździsz. gdybyś miał teraz jeździć, a zmieniać za 3 czy 5 to inna bajka

ad. 2. pancerne owszem, ale... serwis 4 garów kosztuje - np. regulacje - 2x tyle co 2. więc: gs500 lepszy. ALE nie KAŻDY za takie pieniądze. to raz. dwa: o ile wartość w miarę nowych sprzętów spada, o tyle starych już praktycznie nie. i w dużej mierze zależy od stanu technicznego, tzn. za (stosunkowo) duże pieniądze możesz kupić coś sensownego, albo złom, ale za małe - praktycznie wyłącznie złom

ad. 3. o przebiegach z ogłoszeń możesz spokojnie zapomnieć, nawet nie patrz. chyba, że tylko jako ostrzeżenie o kręconym liczniku, jeśli niski (czytaj: sprawdzenie 5x dokładniejsze, bo z góry wiadomo że to oszust)

itd. polecam jeszcze poczytać  😉

EDIT: i jeszcze poszukać, na spokojnie. przegląd motocykla w warsztacie przed zakupem (np. wg. cennika forumowego admina, w hrg) to 100-200zł. pojedziesz sprawdzić na szybko 2-3 motocykle i 1/5 kwoty przeznaczonej na zakup się rozpłynie. pamiętam jak się pospieszyłem ze swoim pierwszym, kupiłem od handlarza drogo xv535, gołą. w tym samym czasie na prm poszła vt750 w pełni ubrana za mniejsze pieniądze... mądry Polak po szkodzie, ucz się na cudzych błędach

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra to może ktoś jest w stanie znaleźć coś co jeździ i nie wymaga od razu 50% kwoty zakupu na start? Jeśli ktoś z Was miałby czas mógłby coś poszukać W okolicy do 100km od Kedzierzyna Koźla, tak na szybko?
Oczywiście, wiem, że to tylko wstępna ocena sytuacji bo wiadomo, że wszystko okaże się na miejscu. Powiedzmy, że mogę nagiąć budżet (mam bardzo elastyczny, pomysł na motor wziął się ze spontanicznego pomysłu, stąd nie chce wydawać za dużo...)
Przytoczyliście sytuacje w której jadę do diagnosty z motorem. Co lepiej zrobić, pojechać do diagnosty, czy znaleźć dobrego fachowca u mnie w okolicy i pojechać z nim niech on obejrzy motocykl? W sumie chyba żadna różnica? Dużo rzeczy wyjdzie u diagnosty? Sprawdzi czy nie ma jakichś ukrytych wad, określi organoleptycznie ile +- trzeba będzie "włożyć"? 
Powiedzmy że szukamy czegoś do 3500ZŁ. Ale to już raczej max. Bo wiem ze dojdzie ubezpieczenie, ciuch itp.

@EDIT

https://www.olx.pl/oferta/yamaha-xj-600-okazja-CID5-IDvNelQ.html#6d0e31f36b

https://www.olx.pl/oferta/suzuki-gsx-f-600-CID5-IDELDZx.html#73b6c73743

https://www.olx.pl/oferta/yamaha-xj-600s-diversion-CID5-IDAas7s.html#73b6c73743

https://www.olx.pl/oferta/suzuki-gs-500-moc-33kw-a2-CID5-IDE8qME.html#5b544adc71      - tu mam blisko dość i raczej zadbany?....

Edytowane przez Ligo06
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diagnosta? daj spokój ...

te linki wyglądają na pierwszy rzut oka dużo lepiej niż poprzednie 😉

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzuć do listy NTV 650, tam będziesz miał trochę tańszy serwis. Wymiana oleju co 12 000 km, zawory bodajże co 20 000 km i są zwykłe na śrubkach więc nawet sam to ogarniesz jak masz trochę zacięcia mechanicznego. Odpada wymiana napędu a silnik przebija trwałością te wszystkie GS czy XJ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...