Skocz do zawartości

[ROZ] Kawasaki VN 900 Custom/2010 - Traci moc i przechodzi w "tryb awaryjny"?


LuK444Sz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie w ogóle błąd nie pokazywał się na liczniku, a sonda była uwalona!
W aucie jest podobnie, mimo, że silnik nie działą poprawnie nie musi zaswiecać się check.
 
I wracając.
Skoro silnik nie działa poprawnie to 1 rzeczą jest odczyt błędów w komputerze.
Ale można wierzyc, że wszystko jest ok bo nie świeci sie check.
O autach się nie wypowiadam, bo domyślam się, że może być różnie.
Pojazdów Kawasaki trochę przerobiłem, operując m.in. KDS'em i nigdy nie miałem takiej sytuacji jak opisujesz. Ale też tak naprawdę, to nie spotkałem się z faktycznie uszkodzoną sondą w Kawie. Jedynie nieaktywne błędy sondy spowodowane prawdopodobnie jakimiś skokami napięć, które po skasowaniu i przejażdżce już nie wróciły.
Jest jeszcze kolego interpretacja danych, które komp czyta z sensorów, gdy sensor jest uwalony i pokazuje błędne dane komputer nie wywali FI mimo, że czujnik kłamie. Tak więc może to być problem z czujnikiem temperatury, sondą lambada, ładowaniem.... itd
Dlatego wyraźnie napisałem: "przynajmniej jeśli chodzi o odczyt błędów".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Koledzy motocykl wrócił po diagnostyce komputerowej. 

Throttle opening angle - 1,02 V

Subthrottle opening angle - 1,80 V

Subthrottle actuator failure - 1 times

 

To ważniejsze parametry podane z raportu. Zmierzyłem rezystancję zaworu przepustnicy, który wykazał błąd. Wynik zgodny z limitem określonym w serwisówce. Zmierzyłem też rezystancję na czujniku położenia przepustnicy i tutaj wynik zerowy. 

Diagnostyka nie wykazała jednak problemu z czujnikiem położenia przepustnicy. Ponadto, gdy wszystko poskładałem bez żadnej ingerencji działa zarówno czujnik, jak i zawór (steruje przepustnicą w zależności od stopnia otwarcia przepustnicy głównej). Problem nadal występuje po dłuższej jeździe. Ktoś ma jakieś pomysły? 

Pozdrawiam,

 

LuK444Sz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj walki ciąg dalszy. Zmierzyłem kolejny raz ciśnienie pompy paliwowej - ok. 2,9 - bez uwag. Zauważyłem problem z przepływem paliwa. Przez 3 sekundy działania pompy po przekręceniu kluczyka podaje od ok. 10-20 ml. Według serwisówki powinno być 50 lub więcej. Wymiana pompy? 

Pozdrawiam,

 

LuK444Sz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Koledzy przepraszam za drobny odkop, ale pozwoliłem sobie na to z uwagi na fakt, że to mnie dotyczył problem. Usterka oficjalnie rozwiązana i podam rozwiązanie dla potomnych 😃

Jak już podawałem w poprzednim poście - ciśnienie paliwa w układzie paliwowym wynosiło 2,9 bar, więc książkowo. Przepływ paliwa nie mieścił się w normie, bo wynosił 10-20 ml/3 s działania pompy paliwowej. Zdjąłem zbiornik paliwa, a następnie wymontowałem pompę paliwa. Teoretycznie nierozbieralna według serwisówki pompa paliwowa dała się jednak rozebrać. Wewnętrzny filtr paliwa był tak "stary" i brudny, że aż wyrwał się z króćca pompki. Wrzuciłem wszystkie podzespoły do myjki ultradźwiękowej, a następnie zmontowałem z nowym filtrem paliwa. 

Pomiar ciśnienia paliwa po montażu - 2,9 bar. Pomiar przepływu paliwa - 80-90 ml/3 s. Usterka ustąpiła, a sama pompa zaczęła pracować dużo ciszej.

Filtr paliwa.jpg

Pozdrawiam,

 

LuK444Sz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć,

Mam ten sam problem w VN900 (zasadniczo 2 raz wymianiam filtr w zeszłym roku pierwszy raz i po zimie problem wrócił). Wymieniłem właśnie znowu filtr, ale chciałem sprawdzić jeszcze przepływ paliwa. Możesz mi podpowiedzieć jak to zrobić? Czy na całym tym elemencie co wchodzi do baku to się sprawdza czy trzeba wyciągnąć sama pompę na której nałożony jest filtr paliwa?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisówce masz całą procedurę dokładnie opisaną. Przewód idący od pompy do wtrysków rozłączasz przy wtryskach, odłączoną końcówkę wkładasz do pojemnika z miarka i włączasz zapłon. Czekasz aż pompa przestanie pompować i masz ilość paliwa do porównania z danymi serwisowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, nabokow napisał:

W serwisówce masz całą procedurę dokładnie opisaną. Przewód idący od pompy do wtrysków rozłączasz przy wtryskach, odłączoną końcówkę wkładasz do pojemnika z miarka i włączasz zapłon. Czekasz aż pompa przestanie pompować i masz ilość paliwa do porównania z danymi serwisowymi.

Dziękuję bardzo za informacje. Będę sprawdzał, bo po wymianie filtra dalej mi dławi przy odkręconej do końca manetce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...