Skocz do zawartości

900rr Synchronizacja a lekkie strzały w wydech na zimnym


toper-utl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Temat dotyczy cbr 900 z 99. Kompletna seria, wydech, filtr oryginał, skład mieszanki ustawiony jak w manualu - 2obroty.. To moje trzecie sc33, więc jestem pewny że tak być nie powinno.

Po wyłączeniu ssania, kiedy temperatura jest w zakresie 35 - 50 stopni delikatnie prycha w wydech, nieregularnie, w sumie do osiągnięcia 50 stopni piardnie maksymalnie z 10 - 15 razy.  Powyżej 50 stopni juz ani razu. Kiedy dodam ssania też nie prycha. 

Po rozgrzaniu, w trakcie jazdy w zakresie 1000-2500 obrotów troszke nierówno pracuje, lekko szarpie, powyżej 2500obr pracuje aksamitne równo. 

Motocykl niedawno kupiłem, bankowo potrzebna jest synchronizacja gaznikow - po rozgrzaniu obroty wahają się od około 1000 do 1200 obrotów. I tu mam pytanie czy to prychanie na zimnym może być również spowodowanie brakiem synchronizacji ? Gazniki były podobno czyszczone w maju przez poprzedniego wlasciciela. Oczywiście jeśli będzie taka potrzeba zweryfikuje ich czystość, ale jeśli może to być tylko synchro wolałbym ich na razie nie wyciągać tylko wykonać sama synchronizację.

Mieliście podobny przypadek przy braku synchronizacji, czy nie bawić się i od razu wyczyścić, ustawić  i zsynchronizowac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 20 letnim motocyklu nastawy fabryczne w większości przypadków się nie sprawdzą. Sam sobie odpowiedziałeś, że na wolnych obrotach dostaje za mało paliwa. Wykręć minimalnie śruby składu mieszanki i zobacz co będzie. Synchronizacja to dopiero na samym końcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Limo napisał:

Może nie ma kapturka na króćcu od synchro na 1szym gaźniku i ciągnie lewe powietrze?

Gdyby tak było problemy z pracą silnika byłyby dużo większe. Przychylę się do tego co napisał Quadrat

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienia śrub składu mieszanki sprawdzałem stopniowo co pół obrotu, ale nawet 3,5 obrotu nie powoduje poprawy. Co do kapturkow - w 900rr sc33, zamiast kapturkow sa śrubki wkręcane w kolektor, wszystkie na swoim miejscu - szczelne. 

Jako, że nie mam pewności na ile fachowo został wykonany serwis gaznikow przez poprzedniego wlasciciela, postanowiłem je samemu dokładnie wyczyścić, wyregulować i zsynchronizowac, tylko wtedy będę miał spokojna glowe, ze jest ok. Po objawach wnioskuje, że powodem mogę być zapchane dysze wolnych obrotów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Adam M. napisał:

Moze.

Ja bym rowniez sprawdzil szczelnosc wydechu na wejsciu do glowicy i laczenie rury / tlumik.

Wówczas raczej na rozgrzanym byłby bardziej chętny do strzałów

To prychanie to może być niedomaganie świecy na którymś z cylindrów na zimnym silniku tym bardziej jeżeli kompresja jest niższa na którymś z garnków - warto to też sprawdzić...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece założyłem nowe, irydowe denso. W tym roku już pewnie tego nie zrobię, ale na wiosnę przysiądę i porządnie wyczyszcze gazniki, wyreguluje i zobaczymy czy prychanie zniknie. 

Nieszczelności w wydechu nie ma, uszczelki pomiędzy glowica i kolektorem i kolektorem i tłumikiem założyłem nowe z aso, wszystko skręcone odpowiednim momentem kluczem dynamometrycznym. 

Przy okazji serwisu sprawdzę kompresje, muszę tylko kupić manometr z odpowiednimi króćcami. Mam tylko nadzieję że to nie będzie powodem niedomagań. Maszyna wygląda jak nowa, od ponad 15 lat jeżdżę sc33 i ten egzemplarz (a to moj czwarty) wygląda jakby wczoraj wyjechał z fabryki, tarcze hamulcowe bez najmniejszego rantu, silnik bez śladów zdejmowania dekli, wszystkie uszczelki fabryczne, owiewki nietknięte, zero napraw i wszystkie oznaczone jako wyprodukowane w przedziale czasowym 2 miesięcy. Przebieg jestem pewny że ma realny, 29tkm, więc na brak kompresji raczej za wcześnie - chyba że ktoś się mocno postarał i zabił silnik katowaniem lub brakiem serwisu, przejechałem na niej dopiero 450km, przez ten czas zero ubytku oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...