toper-utl Opublikowano 16 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Temat dotyczy cbr 900 z 99. Kompletna seria, wydech, filtr oryginał, skład mieszanki ustawiony jak w manualu - 2obroty.. To moje trzecie sc33, więc jestem pewny że tak być nie powinno. Po wyłączeniu ssania, kiedy temperatura jest w zakresie 35 - 50 stopni delikatnie prycha w wydech, nieregularnie, w sumie do osiągnięcia 50 stopni piardnie maksymalnie z 10 - 15 razy. Powyżej 50 stopni juz ani razu. Kiedy dodam ssania też nie prycha. Po rozgrzaniu, w trakcie jazdy w zakresie 1000-2500 obrotów troszke nierówno pracuje, lekko szarpie, powyżej 2500obr pracuje aksamitne równo. Motocykl niedawno kupiłem, bankowo potrzebna jest synchronizacja gaznikow - po rozgrzaniu obroty wahają się od około 1000 do 1200 obrotów. I tu mam pytanie czy to prychanie na zimnym może być również spowodowanie brakiem synchronizacji ? Gazniki były podobno czyszczone w maju przez poprzedniego wlasciciela. Oczywiście jeśli będzie taka potrzeba zweryfikuje ich czystość, ale jeśli może to być tylko synchro wolałbym ich na razie nie wyciągać tylko wykonać sama synchronizację. Mieliście podobny przypadek przy braku synchronizacji, czy nie bawić się i od razu wyczyścić, ustawić i zsynchronizowac ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 17 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2019 W 20 letnim motocyklu nastawy fabryczne w większości przypadków się nie sprawdzą. Sam sobie odpowiedziałeś, że na wolnych obrotach dostaje za mało paliwa. Wykręć minimalnie śruby składu mieszanki i zobacz co będzie. Synchronizacja to dopiero na samym końcu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 17 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2019 Może nie ma kapturka na króćcu od synchro na 1szym gaźniku i ciągnie lewe powietrze? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 18 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2019 11 godzin temu, Limo napisał: Może nie ma kapturka na króćcu od synchro na 1szym gaźniku i ciągnie lewe powietrze? Gdyby tak było problemy z pracą silnika byłyby dużo większe. Przychylę się do tego co napisał Quadrat Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toper-utl Opublikowano 18 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2019 Ustawienia śrub składu mieszanki sprawdzałem stopniowo co pół obrotu, ale nawet 3,5 obrotu nie powoduje poprawy. Co do kapturkow - w 900rr sc33, zamiast kapturkow sa śrubki wkręcane w kolektor, wszystkie na swoim miejscu - szczelne. Jako, że nie mam pewności na ile fachowo został wykonany serwis gaznikow przez poprzedniego wlasciciela, postanowiłem je samemu dokładnie wyczyścić, wyregulować i zsynchronizowac, tylko wtedy będę miał spokojna glowe, ze jest ok. Po objawach wnioskuje, że powodem mogę być zapchane dysze wolnych obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2019 Moze. Ja bym rowniez sprawdzil szczelnosc wydechu na wejsciu do glowicy i laczenie rury / tlumik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 18 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2019 1 godzinę temu, Adam M. napisał: Moze. Ja bym rowniez sprawdzil szczelnosc wydechu na wejsciu do glowicy i laczenie rury / tlumik. Wówczas raczej na rozgrzanym byłby bardziej chętny do strzałów To prychanie to może być niedomaganie świecy na którymś z cylindrów na zimnym silniku tym bardziej jeżeli kompresja jest niższa na którymś z garnków - warto to też sprawdzić... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toper-utl Opublikowano 19 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2019 Świece założyłem nowe, irydowe denso. W tym roku już pewnie tego nie zrobię, ale na wiosnę przysiądę i porządnie wyczyszcze gazniki, wyreguluje i zobaczymy czy prychanie zniknie. Nieszczelności w wydechu nie ma, uszczelki pomiędzy glowica i kolektorem i kolektorem i tłumikiem założyłem nowe z aso, wszystko skręcone odpowiednim momentem kluczem dynamometrycznym. Przy okazji serwisu sprawdzę kompresje, muszę tylko kupić manometr z odpowiednimi króćcami. Mam tylko nadzieję że to nie będzie powodem niedomagań. Maszyna wygląda jak nowa, od ponad 15 lat jeżdżę sc33 i ten egzemplarz (a to moj czwarty) wygląda jakby wczoraj wyjechał z fabryki, tarcze hamulcowe bez najmniejszego rantu, silnik bez śladów zdejmowania dekli, wszystkie uszczelki fabryczne, owiewki nietknięte, zero napraw i wszystkie oznaczone jako wyprodukowane w przedziale czasowym 2 miesięcy. Przebieg jestem pewny że ma realny, 29tkm, więc na brak kompresji raczej za wcześnie - chyba że ktoś się mocno postarał i zabił silnik katowaniem lub brakiem serwisu, przejechałem na niej dopiero 450km, przez ten czas zero ubytku oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croowab Opublikowano 20 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2019 Byc może czyszczenie i strojenie gaźnika rozwiąże Twój problem. pamiętaj, ze zła mieszanka pp bardzo przyczynia się do „morderstwa świec”. Cytuj Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.