Skocz do zawartości

Kawasaki ZZR 1400 - problem z obrotami / wykres z hamowni


Draco1990
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hey koledzy. Byłem sprawdzić swoją Kawę ( ZZR 2018 - wszystko w orginale na akrapach ), bo wkurza mnie lekka, chwilowa zmułka, którą czuć przy 2,5 tys obr. gdy się jedzie bardzo spokojnie ( na 2/3 biegu  ) ale właściciel serwisu stwierdził że tak zdrowej ZZry jeszcze nie widział, a to co mnie wkurza to jest niby cytuje ,,przejście silnika z trybu jałowego w tryb normalnej pracy" i mam się tym nie przejmować , tylko później wbijać 2gi bieg 1f61b.png?_nc_eui2=AeH3TWfHrussghbsy2pkl😛 A jeśli mi zależy to może to zlikwidować powercommanderem i przy okazji też zlikwiduje ten dół, który widać przy 240km/h, oraz niby doda jakieś 15 koni więcej. Co myślicie o wykresie? Jest ok? Wkładał ktoś Commandera i stroił? Warto?

Chyba nie jest to zbyt normalna sytuacja, że krzywa idzie w dół w tych dwóch miejscach? Tj. przy 2,5 tys obr. i przy 240 km/h - Jeżdżąc z większymi prędkościami właśnie czułem ze przy 240hm/h jest mu przez chwile troszkę ciężej... Co może być przyczyną w tak nowoczesnej konstrukcji tych spadków moc/momentu? Kiedyś ktoś mi powiedział że m.in. wadliwe fajkocewki... Co można brać pod uwagę?

 

wykres.jpg

Serio nikt nic? Zero pomysów?

Edytowane przez Draco1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to wcale nie jest normalne, a tym bardziej przyjemne w użytkowaniu...

Moja Hayka ciągnie od prawdziwych jałowych czyli jadąc na jedynce puszczam gaz, motocykl toczy się obrotami jałowych i  od 1100obr/min bez żadnego zająknięcia po przekręceniu manetki ciągnie do samej odcinki i u Ciebie ma być tak samo!

Przejeście z trybu jałowego do normalnego?! I to przy 2500 tyś obr/min?! No sens!!! 

A co, przy 240 też na chwilę przechodzi z trybu jałowowego?!

Wbicie biegu i puszczenie klamki sprzęgła zmienia mapę obrotów biegu jałowego na mapę roboczą i ma ciągnąć od samego dołu!

No chyba, że kawa dała d... i coś spitoliła przy  konfiguracji map. 

Dorwił na jakimś forum kogoś kto też ma taki sprzęt i upewnij czy aby inni właściciele się nie borykają z tym samym problemem, Wtedy trzeba przyjąć , że TEN TYP TAK MA.

A jak nie to zmienić serwis i szukać przyczyny...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spadek momentu jest bardzo dziwny. Tak wysoko w zakresie obrotów oznacza albo jakiś poważny problem z motocyklem albo z hamownią. Jeżeli faktycznie czujesz ten spadek w tyk zakresie obrotów takze na niższych biegach to motocykl na pewno pilnie potrzebuje jakiegoś gruntownego serwisu. Możliwe też że jest jakiś problem z systemem dynamicznego doładowania. Coś nie działa tak jak powinno.

Edit: chociaż właśnie trafiłem na stronie motorcyclenews.com test porównawczy zzr z h2 sx na hamowni i tam zzra też ma jakieś dziwne dołki w momencie przy szczycie i nawet sypie się gorzej na górze jak twoja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MłodyWilku  w niskim zakresie ma w sumie na wszystkich ale chyba najbardziej odczuwalne jest to na tych najniższych jeśli bardzo delikatnie i stopniowo odwijasz manetkę, ale jeśli na 1 biegu odwiniesz troszkę mocniej po za te 2,5 tys i np wbijesz 2 bieg przy 3 albo 4 tys to juz nic nie czujesz, i tez tak teraz robię. Ale nieraz jadę w korku czy przed rondem na np 2 lub 3 biegu w tym mulącym za kresie obrotów i jest to wkurzające.

Przy 240km/h na 5tym też na pewno występuje, gościu sprawdzał moto na hamowni właśnie na 5 biegu, w sumie to tylko na 5iątym. Wbił szybko do 5 biegu i trzymał go na niskich obrotach żeby nagle odwinąć manete do końca... A później moto schodziło sobie powolutku z obrotów. Na innych jak 5ąty niczego nie sprawdzał...

 

Bimbak poważny problem? Typu coś z silnikiem? Panewki, tłoki itp.? 😮 Żywiłem nadzieje, że to tylko problem z elektroniką, mapami, sterowaniem przepustnic, fajkocewkami itp itd. 😕

Mi podesłały dwie osoby wykres z hamowni swoich zzr i wszystko było bez dołków... Mógłbyś pokazać/dac linka do tego wykresu co widziałeś?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnika to ja bym się nie czepiał po stronie mechanicznej.

Do tego przecież to świerzynka z 2018 roku więc naprawdę ciężko coś w elektronice podejrzewać poza fabrycznie skopaną mapą.

Masz go od nowości? było tak od początku czy nagle zaczęło się tak dziać?

A grzebać tam za bardzo nie ma co, bo przecież to jeszcze na gwarancji ?!

Co na to serwis Kawasaki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzebnie straszylem. A nie taki był mój cel. Po prostu chciałem zwrócić uwagę ze jest i taka możliwość.
Tutaj link do porównania. https://www.motorcyclenews.com/news/2018/march/kawasaki-h2-sx-zzr1400-dyno/
To może też być wina hamowni. Jakieś turbulencje, czy inne problemy z dostarczaniem dostatecznych ilości powietrza do silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam go od nowości, docierałem na spokojnie jak instrukcja przykazała a olej wymieniałem nawet szybciej. Dba o nią jak głupi, zawsze silnik porządnie rozgrzewam zanim rusze ( do 75 st ) itp itd. a w sumie od nowości to sie działo, choć dokładnie nie pamiętam, na początku była zbyt duża podjarka nowym moto 😛ale myślałem ogólnie że to wina niedotartego silnika i w koncu to zniknie a tu ni huhu.... Bede musial dac go do sprawdzenia na gwarancje. Byłem w jednym serwisie ( tam gdzie kupilem moto ) to mechanik sie przejechał i stwierdził że to kontrola trakcji tak działa i to normalne,. co oczywiście okazało sie totalną bzdurą.

Może miałem pecha i trafiłem na wadliwy egzemplarz, tylko nie daje mi to spać, bo dziwne te objawy i zastanawia mnie co może je wywoływać...

Hamownia raczej prawde pokazuje bo odczuwam to zmulenie przy 2,5 tys obr. i pozniej przy 240km/h odczuwam ze przez chwile gorzej sie rozpędza/ciężej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na drodze to się powtarza to ok. Ale mapą tego nie zlikwidujesz jak na moje. Prędzej to kwestia niedoskonałości w budowie silnika, w konstrukcji dolotu (ewentualnie coś jest źle poskladane od nowości?), lub te wydech powoduje przy tej prędkości spalin jakieś zakłócenia w opróżnianiu komory spalania.
Później poszukam jeszcze innych wykresów z hamowni. Może faktycznie ten typ tak ma. Chociaż nie lubie tego stwierdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jonaszko napisał:

Rozgrzewanie na postoju i to do aż 75stopni, to prosta droga do zarżniecia silnika.




Wysłane z mojego SM-A202F przy użyciu Tapatalka
 

Ty chyba kolego jesteś niepoważny. To temperatura robocza silnika, minimum tyle stopni utrzymuje silnik na trasie w sezonie. Wentylatory załączwają sie dopiero przy 95stopniach i tutaj zaczyna się juz niebezpieczna temperatura. Ja wiem że co niektórzy od razu ruszają na zimnym albo przy 40 stopniach - gdzie silnik jest niedogrzany. Spotkałes się kiedyś z białą mazią pod korkiem od wlewu oleju w aucie w okresie jesienno-zimowo-wiosennym?

P.S. Robiłem tak w każdym dotychczasowym motocyklu 4T i z silnikiem nie było najmniejszych problemów.

 

BIMBAK, wydech odpada bo miałem od nowości seryjne a teraz akrapy i jest to samo...

 

Edytowane przez Draco1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze Jonaszko chodzi raczej o to że rozgrzewasz silnik na postoju a nie o to że go przegrzewasz.

Jest wiele szkòł na ten temat...

Ja sam też odpalam motocykl i idę się ubierać. A kiedy wsiadam na motocykl to już zazwyczaj silnik osiągnął temp roboczą.

I tak już 13 lat i obecnie 72kkm bezawaryjnej jazdy, także nie martw się - ta szkoła jak widać jest OK 🙂

Ale do rzeczy.

Czas zapisać się do salonu na jazdę testową nową 14stką. I wtedy będziesz pewny czy ten typ tak ma...

Jak nie, to pròbować reklamować taką przypadłość właśnie twojego motocykla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wilku w sumie dobry pomysł z tą jazdą testową.

Co do rozgrzewania to aż zacząłem szukać na necie i faktycznie masa sprzeczności, temat rzeka i poglądów tyle ilu ludzi... Cos na kształt tematu o tym czy można przejść z oleju syntetycznego z powrotem na półsytntetyk heheh 😄 

Od siebie w tym temacie tylko dodam iż w ogólnej instrukcji Kawasaki jest napisane, że powinno się dać pochodzi motocyklowi na biegu jałowym. W paru innych wątkach na różnych forach ludzie tez cytowali serwisówki ( np. Suzuki czy Hondy ) gdzie też był podobny ustęp, więc niech każdy robi jak chce, ale dla mnie jest tylko jedna słuszna droga (-;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Limo napisał:

Niewykluczone że to może być efekt łagodnego docierania - też temat rzeka 🙂

Też przerabiałem ten temat. Ale gdyby to był edekt łagodnego docierania to i tak pozostaje ciekawostką czemu ten efekt występuje tylko przy tych samych, danych wartościach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...