Skocz do zawartości

>Co ile km zawory i czym grozi jak przeholuje w Bandicie


SajGoN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Co ile kilometrow ustawiac zawory w SUZUKI Bandit 600 rok 1999.

Piszą ze co 6000km jaka jest praktyka poza teoria.

 

Czy przy jeździe dynamicznej trzeba ustawiac częściej a przy jeździe spokojnej żadziej ??

 

Co sie dzieje jak przecholuje z kilometrami. Cos juz słychac wiec chyba trzeba pojechac do serwisu.

 

Pali mi 5.5 l/100km przy predkosci 110-120km/h wiec gaźniki OK. Co mozna jeszcze wymienic przy okazji lub zajżedz gdzieś ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz przeważnie książki serwisowe sapisane na podstawie tego co na temat motocykla twierdzą jego konstruktorzy - czyli ludzie z min. średnim :D wyksztalceniem.

 

Skoro myślisz że nie znaja sie na rzeczy to....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sobie kupic szczelinomierz i co 6 kkm zdjac dekiel zaworowy i luzy sprawdzic, czasem sie zdarza ze trzeba ktorys poprawic. O 16 zaworowa glowice Suzuki trzeba dbac - to nie silnik yamy Genezis, ktory mozesz zostawic na 50 tys bez dotykania zaworow i nic sie nie dzieje. Najlepiej samemu nauczyc sie sprawdzania i ustawiania, bo nie jest to zadna filozofia a troche kasy oszczedzi.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się najlepiej zrobić to samemu, z tym że trzeba wiedzieć jak, ale niejest to aż takie trudne.

 

Pytasz co grozi gdy luzy są nieprawidłowe.

 

Zacznijmy od zamałych luzów:

 

-w trakcie pracy silnika zawory są bardzo silnie nagrzane i chłodzone są przewodzą cieplo przez prowadnice i przez przylgnie zawororową/gniazda, gdy luzy są za małe zawór niedomyka się, przez co jest przegrzany i się wypala, ponadto nietrzyma ciśnienia w komorze spalania

 

Przy zadużych liuzach, elementy zaczynają o siebie uderzac (jest to dość charakterysytczny dzwięk) przez co wybijają się i deformują, tymbardziej zwiększając luzy. Doprowadza to takrze do zmian faz rozrządu.

 

Tak więc warto do nich zaglądać i kontrolować luzy regularnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Badicie jest trochę roboty, może nie tyle skomplikowanej, bo poprostu spora ilośc surobeczek do poodkręcania. Ale jak już się dobierzesz pod pokrywę, to idzie szybko. Książka zaleca regulację co 6000. Z moje praktyki wynika, że zawsze po takim przebiegu kilka zaworów jest do poprawki. Czasami są to trzy, czasami pięć, ale zawsze jest coś do roboty, czyli wniosek jest tylko jeden - warto robić to w podamych terminach. Można oczywiście na upartego zrobić tysiąc czy dwa wiecej, bo zmiany luzów nie są duże, a czasmi np. chcemy dkonćzyć sezon, a dopiero potem rozgrzebywać motocykl.

 

POzdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...