motorek84 Opublikowano 17 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 (edytowane) Hej wszystkim, tak sobie grzebie sam przy tym moim nowym (starym) nabytku i chociaż się nie znam ale zawsze coś wypatrzę ale dalej nie wiem co by z tym moim problemem zrobić. Zauważyłem w tym moim Honda xl600lm że ta gumowa rura od filtru powietrza która idzie do gaźnika jest po prostu jakaś krótka i w ogóle nie siedzi na gaźniku i nie da się jej naciągnąć, jest po prostu zbyt twarda,foto https://zapodaj.net/6fced037b3579.jpg.html taki już kupiłem i nie wiem czy poprzedni właściciel o tym wiedział czy nie? może ja się nie znam ale przecież jak z takim czymś bym wjechał w kałużę to jak pociągnie wody to koniec a i przecież będzie ciągnąć cały syf z powietrza ( słychać jak ssie lewe powietrze, nie przez filtr tylko przez szczelinę) próbowałem przesunąć gaźnik troszkę do tyłu ale wtedy w ogóle nie trzyma od strony cylindra, wydaje się że wszystko jest oryginalne (niby pasuje a jednak nie jest tak jak powinno być) myślałem czy by po prostu nie wstawić jakiegoś przedłużenia pomiędzy tą gumową rurę a gaźnik (brakuję jakieś 1-1.5 cm). Po drugiej stronie jest troszkę lepiej ale też nie ciekawie, czy mielibyście jakieś propozycję i komentarze dlaczego tak jest z tym przewodem powietrza? czy to się mogło np. skurczyć od starości lub od gorąca?, a model tej rury jest taki "tube air/c.conn xl600lm 1985 (f)" . Dzięki. Edytowane 17 Marca 2019 przez motorek84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 17 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 (edytowane) Jak nie jest popękany to spróbuj założyć, jak się nie uda to kup nowy. Edytowane 17 Marca 2019 przez qpa Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goofer Opublikowano 17 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 Podgrzej gumę opalarka to zmięknie i wtedy spróbuj ja naciągnąć i zacisnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 To dalej nie zadziala, bo po ostygnieciu guma sie skurczy.Po 30 latach te czesci trzeba wymienic na nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorek84 Opublikowano 17 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 Aha czyli to po prostu od starości się mogło skurczyć?! no to ok trzeba się rozejrzeć za nowym, tylko jak to jest że ja się nie znam a od razu zauważyłem że coś jest nie "halo" eh, co dalej przede mną ? czym więcej się interesuję i wdrażam tym więcej problemów zauważam, ale na razie jest OK jest zajęcie i może się czegoś dowiem. Czyli teraz przede mną usuwanie takich właśnie drobnych usterek. Dziękuję za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 Guma pod wplywem czasu twardnieje i kurczy sie, nowe laczniki gumowe beda znacznie wieksze od obecnych.Ta usterka mogla byc jedna z przyczyn kiepskiego odpalania motocykla, jak rowniez gasniecia "bez przyczyny" po kilku km, powietrze dostajace sie do gaznikow przez nieszczelne laczniki moglo powodowac nagle ubozenie mieszanki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 17 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 Ano, kupiłeś wiekowy sprzęt, który był zaniedbywany to teraz będziesz na każdym kroku odkrywał niespodzianki ;) Każdy gumowy element, potem zauważysz nieszczelności w gaźniku (psiknij plakiem na pracującym silniku), potem okaże się, że łożyska w kołach czy w kiwaczce są do wymiany, następnie przyjdzie czas na elektrykę. Ja w starej XT600 kładłem całą na nowo bo była w takim stanie, że szkoda gadać. Potem wyjdzie, że zawieszenie przednie i tylne też pozostawia wiele do życzenia. Jak już ogarniesz te rzeczy i zaczniesz jeździć to przyjdzie kolej na sprzęgło czy nadmierne zużycie oleju. Masa roboty, kasy nigdy się nie odzyska ale co się nauczysz na tym mechaniki to Twoje. Też to przerabiałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorek84 Opublikowano 17 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 Guma pod wplywem czasu twardnieje i kurczy sie, nowe laczniki gumowe beda znacznie wieksze od obecnych.Ta usterka mogla byc jedna z przyczyn kiepskiego odpalania motocykla, jak rowniez gasniecia "bez przyczyny" po kilku km, powietrze dostajace sie do gaznikow przez nieszczelne laczniki moglo powodowac nagle ubozenie mieszanki. Najpierw się tym zajmę, coś wykombinuję, i wtedy zobaczymy czy będzie lepiej palił, jak nie to szukanie dalej. Ano, kupiłeś wiekowy sprzęt, który był zaniedbywany to teraz będziesz na każdym kroku odkrywał niespodzianki ;) Każdy gumowy element, potem zauważysz nieszczelności w gaźniku (psiknij plakiem na pracującym silniku), potem okaże się, że łożyska w kołach czy w kiwaczce są do wymiany, następnie przyjdzie czas na elektrykę. Ja w starej XT600 kładłem całą na nowo bo była w takim stanie, że szkoda gadać. Potem wyjdzie, że zawieszenie przednie i tylne też pozostawia wiele do życzenia. Jak już ogarniesz te rzeczy i zaczniesz jeździć to przyjdzie kolej na sprzęgło czy nadmierne zużycie oleju. Masa roboty, kasy nigdy się nie odzyska ale co się nauczysz na tym mechaniki to Twoje. Też to przerabiałem. Wiadomo, "Stare" to się będzie psuć, ale tak jak mówisz, będę rozkręcał i skręcał to może coś załapie w temacie, tylko czasem będzie potrzebne wsparcie, jak choćby teraz. szkoda tylko że ja nie mogę nic wnieść pomocnego do dyskusji, cóż zielony jestem a bym chciał. Na razie dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.