jannikiel Opublikowano 9 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2019 KS- trochę przesadzasz, do normalnej eksploatacji, każda rama kratownicowa Ducati się nadaje.... Problem zaczyna się dopiero wtedy, gdy chcemy motocykl do toru, ale takiego z wyższej półki... to by zaoszczędzić na masie wykonuje sie z jeszcze bardziej cienkościennych rur, ale większej średnicy, oraz dodatkowo wzmacnia się te węzły ramy, które najbardziej sa narażone podczas rolowania, aby w miarę szybko można motocykl przywrócić na tor...Np . Rama Pierobon do 999 RS ( zresztą jak i fabryczne F04/F05/F06/F07), ma dodatkową poprzeczkę tak mniej więcej równoległą do zbiornika paliwa... Nowe wynalazki firmy Pierobon, jesli chodzi o Ducati, np XR80R, maja na celu jak największe zminimalizowanie masy, i akurat ta konstrukcja jest zbudowana z amelinium https://www.pierobonframes.com/en/ ...lub w trakcie eksploatacji wynikły jakieś problemy, jak np koledze wyżej Od siebie dodam, że ramy Superbikowe w Ducati są dużo mocniejsze niż np w Monsterach, czy SS-ach... ale to inna historia... KS- Piszesz o problemach ( nie ważne czy prawdziwych czy wyimaginowanych) Ducati...a dlaczego nie piszesz o słabościach ram BMW- a powinieneś lepiej wiedzieć... ;-) czyli co znów więcej wiesz n/t motocykli dla Ciebie "obcych" i mało Cię interesujących, niz o "rodzimej" marce hahahahhahahahahahhahahahahahhahahahahhahahah.... I nie pisz , że problemu nie ma, bo BMW tym się nie chwali, ale już płaci w USA odszkodowania za urywające się węzły ram w R 1200 GS, faktem jest, że głupi amerykanie próbują na tych klocach, powaznego Off roadu i sobie skaczą.... To dlatego istniały kiedyś w Niemczech takie firmy jak Scheck, czy HPN :-) Widzisz nawet ja o tym wiem ;-) , no cóż mam nawet na kasecie VHS , przegrany program motocyklowy z dawnego DSF, i tam goście naprawdę cuda robili z R 1100 GS, nowa rama + nowe zawieszenie WP z przodu i tyłu... A KTM- ma kratownicową ramę, i co byle mocniejsze bumc- w np kamień wygina ramę przy główce, jak plastelinę- żeby tylko to, ale główka ramy dostaje wtedy owalizacji i praktycznie rama to złom... no ale relatywnie tania w zakupie jest to można jeszcze wybaczyć... Odnośnie tematu,o ile ramy stalowe jak najbardziej są naprawialne ( jeśli oczywiście rodzaj uszkodzenia na to pozwala), niestety, aluminiowe już nie , każde pęknięcie, czy wygięcie, kwalifikuje taka ramę do wymiany- tym bardziej, że nie są jakoś koszmarnie drogie... Stalowe oczywiście też nie każdy może naprawić, trzeba posłużyc sie wzornikami, ale oprócz tego sam sposób naprawiania, powoduje to, że jak dla mnie łatwiej byłoby kupić ramę nową, lub uzywaną- sprawną z motocykla w którym np wybuchł silnik...Oprocz typowego spawania okolice miejsc spawanych należy podczas tego procesu wygrzewać , palnikami, dodatkowo rama powinna być "wysezonowana" w takim własnie wzorniku- stelażu... Ja to napisałem tak w skrócie, dla dociekliwych proszę poszperać w internetach... Pozdr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 9 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2019 Janek, nie napisalem tego zlosliwie a jedynie jako ciekawostke. Jak wiesz wiara przenosi gory a biednemuu nikt nie zabroni. JA tam do ram Ducati nic nie mam, robia fajne maszyny ( no moze poza ta ostatnia na Moto GP :icon_mrgreen: a ktora z kolei moze byc zajefajna ) ktore swietnie sie prowadza, ale jak pokazuje zycie, noe kazdemu cos w nich pasuje. Taki lajf i ani Ty i ani ja tego nie zmienimy. pozdro :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 9 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2019 (edytowane) Ojej... spoko... my przecież tak si ę drażnimy hahahhahahahhahah..........tym bardziej, że sam powoli przymierzam sie do zakupu ( chociaż to daleka droga jeszcze) BMW serii R...ale nie tych nowszych tylko już chyba zabytka :-) Jak się uda, będę miał motur z koszem hehehe :-) ( no i tu też trzeba popracować nad wzmocnieniem ramy...ale to osobny temat..) Pozdr. KS :-) Edytowane 9 Lutego 2019 przez jannikiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 14 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 Dzięki wszystkim za odpowiedzi :) Decyzja jest ze rama będzie naprawiana. Czyli kolejny właściciel może się czuć bezpiecznie :DNiestety zmartwię was, ale motocykl nie będzie na sprzedasz :D Kolega chce to odbudować i zostawić. W ogóle ten cały remont będzie bardzo kosztowny, i chyba nie ma uzasadnienia ekonomicznego :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 14 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 Pożyjemy zobaczymy, każdy tak mówi na początku :D Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 14 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 Dzięki wszystkim za odpowiedzi :) Decyzja jest ze rama będzie naprawiana. Niestety zmartwię was, ale motocykl nie będzie na sprzedasz :D Kolega chce to odbudować i zostawić. W ogóle ten cały remont będzie bardzo kosztowny, i chyba nie ma uzasadnienia ekonomicznego :DTo w takim wypadku nie lepiej sprzedać pozostałości a kupić zdrową sztukę? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.